Mazda Motor Poland – podsumowanie czterech lat działalności na polskim rynku.
Sukces Mazdy CX-5: - 12 168 sprzedanych samochodów, - 29 punktów dealerskich i 15 Autoryzowanych Stacji Obsługi, - Mazda CX-5: 650 zamówień i 266 samochodów wydanych klientom.
Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 12 168 Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (3889 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (3752 szt.) i Mazda2 (1955 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model – Mazda CX-5 – już 266 samochodów jeździ po polskich drogach, a w sumie sprzedawcy zebrali już 650 zamówień. Z roku na rok wzrasta również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 62 w 2011 r.).
Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2012 r.) Model / Sprzedaż Mazda6 / 3 889 Mazda3 / 3 752 Mazda2 / 1 955 Mazda CX-7 / 1 319 Mazda5 / 442 Mazda CX-9 / 309 Mazda CX-5 / 266 Mazda MX-5 / 236 SUMA / 12 168
W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 16 ASO.
Powrót Mazdy na polski rynek spotkał się z ciepłym przyjęciem i nasza sprzedaż rosła, proporcjonalnie rozwijała się również sieć dystrybucji. Jako ciekawostkę podam, że mamy dwa salony, w których ekspozycja Mazdy znajduje się na piętrze, a gdyby ustawić w rzędzie samochody demonstracyjne z naszych wszystkich punktów sprzedaży, to powstałby sznur aut o długości ponad 700 metrów! – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej. Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych– Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r. i 4. miejsce w 2011 r. Wzrósł również wskaźnik sympatii dla marki na polskim rynku: w 2008 r. 49% respondentów badania Global Brand Pulse wskazało Mazdę jako markę, którą lubią, natomiast w 2011 r. – już 67%.
Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.: Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011 i 2012 – Kategoria Ekonomia Zakupu, Auto Motor i Sport Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal korba.pl Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat Mazda2 – Najbardziej muzyczne auto 2010 – Radio ESKA Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy Mazda CX-5 – Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 - Playboy
Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za "Debiut w Biznesie 2008" i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – "Debiut Roku". W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polsim rynku. Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – "Citylajf" zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).
Pierwsze lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 12 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modelu CX-5 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – to auto wygrywa testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszy się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nie spoczywamy na laurach – nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Wyzwaniem dla nas jest niestabilna sytuacja ekonomiczna w Europie, która wpływa na duże wahania kursów, szczególnie japońskiego jena, a wszystkie modele Mazdy oferowane w Polsce są produkowane w Japonii. Czekamy na ustabilizowanie się sytuacji na rynkach walutowych, co pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku. – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Sezon na rowery, rolki, deskorolki i hulajnogi W ciepłych miesiącach roku wzrasta liczba wypadków z udziałem rowerzystów. W zeszłym roku sprawcami aż 1830 z nich byli kierowcy samochodów osobowych. Zapobiec takim zdarzeniom można m.in. poprzez zachowanie ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.