Czujnik położenia zmiennych faz rozrzadu

29 Wrz 2023, 20:51

Witam wszystkich
Mam problem z Peugeotem 308 1,4 VTI 95KM. Czasami zapala się kontrolka silnika na desce. Po podłączeniu do komputera wyskakują 2 błędy:
P1005 Czujnik położenia zmiennych faz rozrządu ścieżka 1 sygnał
-Stały
-Zgodnosć
I drugi
P1012 Czujnik położenia zmiennych faz rozrządu ścieżka 2 usterka sygnału
-Stały
-Zgodność
Miał ktoś taki problem? Gdzie szukać czy w czujniku czy może gdzieś wiązka jest uszkodzona lub przekaźnik lub bezpiecznik.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
Adalbert81
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Wrz 2023, 09:47

Czujnik najlepiej kupić oryginalny, nie powinien być drogi. Wcześniej można sprawdzić czy ten stary działa jak ma się trochę doświadczenia i zobaczyć czy nie jest brudny.

Sam czujnik, zawór zmiennych faz rozrządu wygląda tak jak na załączonym niżej zdjęciu i ty m silniku który masz powinien chyba być wkręcony w blok silnika od przodu obok rurki od bagnetu oleju jak dobrze pamiętam.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tu masz krótki filmik jak taki zawór działa :wink:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

30 Wrz 2023, 09:52

Rokiko napisał(a):Czujnik najlepiej kupić oryginalny, nie powinien być drogi. Wcześniej można sprawdzić czy ten stary działa jak ma się trochę doświadczenia i zobaczyć czy nie jest brudny

Generalnie każdy mechanik, kóry posiada oscyloskop i umie się nim posługiwać jest w stanie zdiagnozować czy sam czujnik jest sprawny czy nie.
A oprócz czujnika jest tam chyba jeszcze elektrozawór, bo już nie pamiętam?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2023, 10:15

Z tego co udało mi się sprawdzić błąd dotyczy czujnika mimośrodowego. Teraz kwestią tego czy problem jest w samym czujniki czy gdzieś w wiązce elektrycznej lub jakimś przekaźniku. Do wczoraj z autem nie było problemu, nagle podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika i silnik zaczął inaczej pracować.
Adalbert81
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Wrz 2023, 10:17

mAsz dwa wyjścia - albo mechanik, albo jak sam naprawiasz, to spróbować podmienić ten czujnik. Ale kupując go zapytaj czy jak sie okaże, że to nie czujnik, to czy będziesz mógł oddać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2023, 11:07

Właśnie podmieniłem czujnik, błędy udało się skasować więc jest jakiś postęp. Spróbuję jeszcze skasować pamięć adaptacyjną i zrobić przyuczenie bez błędów w systemie.
Adalbert81
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Wrz 2023, 20:30

Czujnik wymieniony, wszystko wróciło do normy
Adalbert81
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Paź 2023, 16:21

No i super, że szybko i bez nadmiernych i niepotrzebnych koztów udało się to ogarnąc :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Kwi 2024, 16:47

Witam Wszystkich.
Podpinam się pod temat.
Pacjent to Peugeotem 308 1,6 16V VTi 120KM.
Tak jak u Adalbert81 czasami zapala się kontrolka usterki silnika,po czym przestaje pracować cylinder nr 3

Po podpięciu do komputera uwidaczniane są poniższe błędy:
Błąd-P2178 Mieszanka - obciążenie częściowe rząd 1 - mieszanka za bogata
Błąd-P0011 Pozycja wałka rozrządu po stronie wlotu rząd 1.ponadnormatywne przestawienie "wcześniej" lub nieprawidłowe funkcjonowanie
Błąd-P1336 Wypadanie zapłonu
Błąd-P1338 Spalanie cylinder nr.2 - Stwierdzenie wypadanie zapłonu
Błąd-P1339 Spalanie cylinder nr.3 - Stwierdzenie wypadanie zapłonu

Po skasowaniu błędów i jeździe, ponownie pokazuje się błąd P0011.
Zauważyłem jeszcze, że cylinder nr. 3 przestaje pracować, gdy silnik ma wyższą temperaturzę pracy (głównie postój np. na czerwonym świetle). Po wyłączeniu silnika i odczekaniu aż wentylator schłodzi silnik, wszystko wraca do normy.

Wymieniłem cewki ale nie pomogło.
Zamierzam wymienić czujnik położenia wałka rozrządu.
Czy macie może jakieś inne sugestie co do przyczyn takiego stanu rzeczy???

Z góry dziękuję.
HPW
Obserwowany
 
Posty: 1