Czujnik temperatury i ciśnienia w kolektorze dolotowym Fiat Grande Pun

14 Cze 2016, 10:16

Witam serdecznie mam maly problem otóż rok temu w styczniu padł w ten czujnik temperatury i ciśnienia w kolektorze dolotowym zakupiłam nowy boscha no i po 1,5 roku teraz padł znowu auto ma problemy z odpalaniem oddalam go na gwarancję i tu moje pytanie czy można auto uruchomić i jeździć nim bez tego czujnika? Reklamacja pewnie będzie trwac z 2 tygodnie a auto porrzebne. Mam co prawda ten pierwszy popsuty czujnik ale auto odpala na nim dopiero kolo 10 przekrecenia kluczyka. Proszę o odpowiedź z góry dziękuję :D
Auto to Fiat Grande Punto 2006r. Benzyna 1,2
nika18s
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 31 07 2008
Auto: Fiat Grande Punto
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

17 Cze 2016, 12:19

nika18s napisał(a):padł w ten czujnik temperatury i ciśnienia w kolektorze dolotowym
To są dwa różne czujniki. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym tzw. MAP Sensor i drugi to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Masz jakąś fakturę lub paragon żeby sprawdzić co to dokładnie za czujnik?
Po wymontowaniu Map sensora nie będziesz jeździła bo kolektor w kolektorze po czujniku zostanie dziura i nie będzie podciśnienia. Trzeba poczekać aż zostanie wymieniony.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Cze 2016, 18:16

Kacper napisał(a):To są dwa różne czujniki. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym tzw. MAP Sensor i drugi to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Kacper nie mieszaj. Tutaj czujnik ciśnienia jest zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co zrobić gdy zderzenie jest nieuniknione?
    Wśród wielu kierowców można spotkać się z opinią, że w przypadku sytuacji awaryjnej – uderzenia w potencjalną przeszkodę (drzewo czy inny samochód), należy uderzyć bokiem auta. Nic bardziej mylnego! ...