Czujniki ABS + ESP w VW Golfie IV

19 Lut 2011, 18:23

Witam serdecznie! Użytkuję VW Golfa IV i od niedawna ABS i ESP w samochodzie zaczął wariować. Tzn. W trakcie jazdy, przy hamowaniu na dowolnej powierzchni bez potrzeby włącza się ABS, w innym momencie w czasie jazdy zapalają się obie kontrolki . Przy ostatniej wymianie tarcz hamulcowych (były pokrzywione) ściągnąłem również czujniki zamontowane przy kołach i dokładnie je przeczyściłem. W międzyczasie zauważyłem dochodzący kabelek do klocka hamulcowego, który jak mniemam jest czujnikiem stanu klocków. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. Aczkolwiek, po wyczyszczeniu czujników i zamontowaniu wszystkiego na powrót obie czujki zaczęły świecić się non stop. Wcześniej zdarzało się to tylko okresowo. Gdzie mogłem zrobić błąd, co może być uszkodzone, i czy po wyjęciu czujników i ponownym ich zainstalowaniu należy odpowiednio zaprogramować komputer? Czy powodem może być pompa ABSów?

Serdecznie proszę o pomoc!
Iniesta
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: szczecin

19 Lut 2011, 18:39

Proponuje podłączyć pod kompa i sprawdzić co pokarze.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

20 Lut 2011, 07:07

Znaczenie ma to jak wyciagales czujniki, czy wysly lekko, czy kreciles lewo prawo i ukreciles kable wewn.
Tobie sie moze wydawalo ze nie ukreciles ale ruch plastiku wzgledem rurki o 1mm prawo/lewo wystarczy.
Nastepna sprawa to jak je zamontowales ponownie, czy fachowo, czy je jedynie wetknoles spowrotem do konca i sie przetarly o pierscien przegubowy.
Zeby zamontowac czujnik nalezy:
-wyjac przegub napedowy,
-wyjac tuleje zaciskowa z dziory po czujniku
-oczyscic przuy pomocy pilnika okraglego, wd i sciereczki otwor
-posmarowac smarem grafitowym
-zalozyc tuleje, ponownie smar grafitowy
-posmarowany smarem czujnik wsunac w otwor/tuleje badajac od str. wejscia przegubu czy nie wyszedl na wylot-powinien byc mm przed krawedzia otworu nie rowno czy wystawac ale 1MM PRZED KONCEM!!!Odleglosc ta nie pozwoli na przetarcie czyjnika i jest prawidlowa do jego funkcjonowania.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

20 Lut 2011, 12:32

@Seba TDI dzięki serdecznie za radę, to może być to, bo lewy czujnik nie chciał w ogóle ruszyć. Być może go nadszarpnąłem.
Iniesta
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: szczecin

20 Lut 2011, 17:09

Iniesta napisał(a):bo lewy czujnik nie chciał w ogóle ruszyć

I wlasnie do tego zaleca sie smar grafitowy.
Uniemozliwia on zapieczenie sie zestawu metalowego,a czujnik abs to takie ustrojsctwo ze przed zima powinno sie go wyjac umus w wd40 i dac nowy smar;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

20 Lut 2011, 18:23

niepotrzebnie je wogóle wyciągałeś i czyściłeś, z doświadczenia wiem że jest strasznie trudno wyciągnąć dziada, nieraz jest potrzebny młotek i dobry przecinag żeby wygrzebac go z otworu.

Bardzo możliwe że zostały naruszone. Druga sprawa czy nie wetknąłeś ich za daleko bądz za blisko radełka. Nie pamietam jak w golfach jest to zamocowane ale przez to też może świecić.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
    Autentyczny i komfortowy SUV na drogę i w teren
    Duster zyskał wyposażenie, które ułatwia mu poruszanie się zarówno w mieście, jak i z dala od przetartych szlaków. Zachowuje doskonałą zdolność do pokonywania przeszkód terenowych, która ...

20 Lut 2011, 22:07

tibu1 napisał(a):niepotrzebnie je wogóle wyciągałeś i czyściłeś, z doświadczenia wiem że jest strasznie trudno wyciągnąć dziada, nieraz jest potrzebny młotek i dobry przecinag żeby wygrzebac go z otworu

Nie gniewaj sie ale pierwsze slysze....

Wg szkoly VAG (czyt. auta marek seat , vw, skoda, audi) nalezy raz w roku:
-wymys przeguby zewn i zmienic im smar
-oczyscic czujniki ABS i ich gniazda oraz zamontowac je przy uzyciu smaru grafitowego (dzieki temu nie ma problemu z ich wyciaganiem)
-oczyscic szczeki i elementy ukladu hamulcowego z korozji i innego rodzaju depozytow
-podociskac uszczelki w drzwiach(zeby ulozyly sie np po zesztywnieniu zimowym)
-zmienic smar na drodze linki hamulca recznego
-zdjac skzynie biegow i oczyscic kolo 2 masowe i zestaw sprzegla
-oczyscic uklad dolotowy (jesli diesel to przeczyscic turbine ze zmienna geometria)

Wg tej szkoly auta VAG sprawuja sie niezawodnie przez caly rok w zamian za skrupulatny i uczciwy (dobrej jakosci produkty) serwis.
I w brew pozorom powyzsze czynnosci wraz z serwisem okresowym(ja wykonuje wszystko na raz) wymagaja mniej niz 5 godzin od zgaszenia auta do ponownego odjazdu. Oczywiscie nie wliczajac czyszczenia kola i sprzegla bo na to trzeba checi i okolo 8h lub 300zl i wizyty w warsztacie-ale warto, dzieki temu dwumasa nam nie siadzie po przekroczeniu 100-120 tysiecy lub sprzeglo nie bedzie sie slizgalo i nadmiernie wycieralo.
Takie czyszczenie zestawu sprzeglowego przedluza jego zywotnosc nawet do 80%.

I wiem co mowie od 6 lat naprawiam auta VAG a ''specjalizuje'' sie (najbardziej lubie) w passatach B5(3b) oraz B5FL (3bg).
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

21 Lut 2011, 01:17

ja się nie gniewam :)
nie pamiętam jak jest mocowany czujnik w golfie. Bo wiem że w niektórych autach wyciągnięcie czujnika z zwrotnicy/kolumny jest bardzo ciężkie i wyciąga się tylko w przypadku wymiany, siłą
Napewno to co napisałeś jest dobre i odpowiednie dla każdego użytkownika, ale ile ludzi to stusuje niewiele pewnie wie o czym takim.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

21 Lut 2011, 19:41

tibu1 napisał(a):ale ile ludzi to stusuje niewiele pewnie wie o czym takim.


No cos czuje ze tylko zapaleni samochodziarze, i to tez w mniejszej czesci...
Jak sie zapiecze to czasami trzeba rozwiercac ''wnetrznosci'' czujnika.
To tak jak z tym sprzeglem, roboty nie malo, ale jak wyczyscisz to auto odzywa i pieniadze na przyszla wymiane w kieszeni zostaja;) (oczywiscie takie metody polecam jak sie duzo jezdzi 20-80 tysiecy rocznie, ja robie do 30-35 tys mil rocznie).
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

22 Lut 2011, 11:20

@Seba - niestety tibu ma racje. Przy nieserwisowanych czujnikach są one tak zapieczone, że nidyrydy wyciągnąć. Prawy wyszedł całkiem spoko. Lewy - w oóle, próbowałem lekko podważyć, młoteczkiem puknąć itp. ale nie wyszedł. Skonczyło się na przeczyszczeniu czujnika papierem sciernym z najmniejszymi grudkami (100).

Zostaje mi chyba podłączenie pod komputer.

[ Dodano: 23 Luty 2011, 22:08 ]
Jeszcze jedno pytanie, jak sprawdzić, czy i który czujnik jest ewentualnie zepsuty? I czy da się to zrobić bez podłączenia do komputera?
Iniesta
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: szczecin