Czy mozna kupic auto bez OC i przegladu

20 Wrz 2007, 11:08

witam.czy ktos wie czy mozna kupic samochod bez ubezpieczenia i bez przegladu, naprawic i przerobic je w ciagu kilku miesiecy i dopiero wtedy je sprawdzic technicznie i ubezpieczyc?jestem poczatkujacym kierowca i nie chce jeszcze placic ubezpieczenia.mam jeden samochod na ojca ale chce sobie kupic samochod za grosze i stopniowo je naprawiac i przygotowywac do wlasnych potrzeb...jest cos takiego mozliwe bez dodatkowych oplat?jezeli sa jakies dodatkowe oplaty to ile one mniej wiecej wynosza?z gory dzieki za odp.pozdro
tom19870
Nowicjusz

20 Wrz 2007, 22:28

Samochód bez przeglądu można kupić.Natomiast bez ubezpieczenia nie bardzo.Chyba,że kupujesz samochód nowy lub wyzłomowany,czyli wyrejestrowany.Przepisy mówią - każdy zarejestrowany samochód musi być ubezpieczony.Czy się nim jeździ czy nie nie ma to znaczenia.Równierz nie ma znaczenia,czy jest przegląd techniczny czy nie.Tyle tylko,że bez ważnego przeglądu nie możesz nim jeździć.
Tak więc albo zarejestrowany i musi być opłacone OC,albo wyzłomowany.Ale jest jeszcze jeden przepis,który mówi,że samochód nalezy zarejestrować w ciągu 30 dni od daty zakupu.I koło się Ale takie są nasze przepisy - zedrzeć z Polaka kasiurę za byle co.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2007, 16:36

a gdybym po zakupie wyrejestrowal samochod i po wszystkich zmianach znowu go zarejestrowal?jezeli jest takie cos mozliwe to jakie mniej wiecej koszta musialbym poniesc?
tom19870
Nowicjusz

22 Wrz 2007, 23:04