Czy można mieszać płyn do chłodnicy??

02 Maj 2009, 17:33

Witam
Czy mozna mieszac płyn do chlodnicy? Dodam ze nie wiem jaki plyn wlany byl przez poprzedniego wlasciela a teraz zauwazylem ze jest troszke ponizej minimum. Jezdze tak przez okolo tydzien czy cos moze sie stac silnikowi??
Ostatnio edytowany przez polferries, 05 Maj 2009, 22:43, edytowano w sumie 1 raz
Polferries pzdr.
polferries
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: opole

02 Maj 2009, 17:48

sprawdz jaki jest kolor w kazdym sklepie motoryzacyjnym ci doradza,
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Maj 2009, 18:04

mozna o tym samym kolorze
kamilszczak01
 

02 Maj 2009, 20:33

mozna lac nawet inny kolor to nie ma roznicy nic sie nie stanie
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

04 Maj 2009, 21:05

dlatego maja inne kolory zebyn ich nie mieszac co prawda nic sie nie stanie ale zajecane jest cac o jednym kolorze
kamilszczak01
 

05 Maj 2009, 19:05

Nie wiem skad ta teoria zeby nie mieszac
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

06 Maj 2009, 18:05

Można mieszać, kolor nie ma znaczenia.
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

06 Maj 2009, 20:38

A ja powiem tak. Można mieszać ale nie nie jest to wskazane.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

20 Maj 2009, 13:02

Można mieszać ? Dolałem ostatnio do Ibizy trochę rozrobionego tego różowego G12 (tak ze 200 ml), wcześniej był taki zielonkawo-brudny, potem doczytałem że G11. Czy coś się może zrąbać w samochodzie ? Jechałem nim na razie raz kilka kilometrów, teraz samochód stoi w garażu bo musiałem wyjechać.
Jeżeli coś będzie nie tak to co zrobić ?
bul01
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.9 TDi 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2009, 18:51

Nie każdy płyn można mieszać z innymi.Może się zdarzyć,że wymieszanie płynu spowoduje,że taka mieszanka zrobi się żrąca dla przewodów gumowych lub chłodnicy.Na każdym płynie do chłodnicy powinno pisać,czy można ten płyn mieszać z innymi,ewentualnie jest informacja z jakimi płynami mieszać nie można.Problemem może się okazać jak nie wiemy,jaki płyn jest wlany.Wtedy dla bezpieczeństwa lepiej wymienić cały płyn w układzie.Płyny nie są drogie,a wymiana nie jest trudna ani kosztowna.
Wymiana też jest opłacalna z innegom powodu - bardzo często nie pamięta się kiedy płyn był ostatnio wymieniany,a co za tym idzie,nie wiemy jakie są jego właściwości - np. temp.zamarzania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2012, 17:58

to chyba tak samo , jak z mieszaniem trunków, można mieszać , ale czasem może się to skończyć w toalecie....:-)
bzykacz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 14 05 1985
Auto: Opel Zafira 2001

31 Gru 2014, 10:50

Nie prawda. Trzeba uważać tylko z "ekologicznymi" płynami na bazie glikolu propylenowego.

Tak, to prawda, na rynku motoryzacyjnym jest wiele kolorów płynów do chłodnic. Kolor nie jest związany w żaden sposób z przeznaczeniem czy właściwościami. W latach 90-tych producenci płynów do chłodnic zaczęli powszechnie stosować dodatki barwiące, co zapoczątkowało trwające do dziś zamieszanie związane z kolorystyką płynów. Większość tradycyjnych płynów wykonanych w technologii IAT (Inorganic Additive Technology) ma kolor zielony lub niebieski. Nowe typy płynów wykonanych w technologii OAT (Organic Acid Technology) mają kolor czerwony, różowy, niebieski, pomarańczowy lub fioletowy, a nawet bezbarwny (niechętnie kupowany przez kierowców bo przypomina wodę). Niejednokrotnie są to kolory opalizujące, czyli zmieniające barwę pod wpływem zmiany kąta padania światła. Nie ma jasnych reguł, mówiących że kolor jest jedynym wyznacznikiem określonego typu płynu, a powodem zabarwienia płynu są przede wszystkim względy bezpieczeństwa, ochrony przed przypadkowym spożyciem. Firma Boryszew ERG, z którą od lat współpracujemy, posiadająca szeroką gamę produktów, wykorzystuje kolor do celów identyfikacyjnych, i tak np. oferuje płyn Borygo Eko w kolorze zielonym, który jako jedyny produkt w Polsce na bazie glikolu propylenowego jest nieszkodliwy dla środowiska naturalnego. Najbardziej popularny Borygo Nowy, jak większość płynów na glikolu etylenowym jest różowy. Najnowszy z gamy płynów Borygo Start, otrzymał kolor niebieski. Producent, stosując przeźroczyste opakowania, pozwala na łatwy wybór odpowiedniego płynu i zapobiega ewentualnym pomyłkom w trakcie stosowania płynu.
bartas86
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 21 06 2002
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.5
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Sty 2015, 12:29

Szczerze mówiąc to jest podobnie jak w przypadku mieszania olejów- może jedynie inny kaliber bo to wiadome,ale generalnie nie zalecam jeżeli nie chcesz narażać się na potencjalne usterki i naprawy np: chłodnicy.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

05 Gru 2016, 19:37

Przed zimą i tak wypadałoby zmienić płyny. Polecam zakupić płyn marki MaxMaster, bo mają aktualnie fajny konkurs, wystarczy zachować paragon i wymyślić slogan, a nagród dużo. A co do samego płynu to niedrogi a dobry.
Arowana14
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Audi A5

05 Gru 2016, 22:26

płyny maja takze srodki antykorozyjne
Podział ze względu na zawartość krzemianów

płyn typu G11, zawartość krzemianów 500-680 mg/l
płyn typu G12/G12+, nie zawiera krzemianów
płyn typu G12++/G13, zawartość krzemianów 400-500 mg

i ja według forda musze lac tylko ten z G12

na inne dodatki antykorozyjne a jakie to na wikipedi pisze
Ze względu na zastosowane dodatki antykorozyjne (i inne) płyny dzielone są na:

IAT (Inorganic Additive Technology),
OAT (Organic Acid Technology),
HOAT (Hybrid Organic Acid Technology),
SiOAT (Silicate Organic Acid Technology),
NOAT (Nitrated Organic Acid Technology),
NMOAT (Nitrite Molybdate Organic Acid Technology),
POAT (Poly Organic Acid Technology).
Nie zalecane jest mieszanie płynów zawierających krzemiany, z płynami nie zawierającymi krzemianów. Nie wolno mieszać płynów starszej generacji G11 (kolor niebieski, zielony) z płynami klasy G12 (czerwony, pomarańczowy) i G12+ (fioletowo-czerwony, fioletowo-różowy)
merkaba12
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 18 03 2003
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: ford
Silnik: 1,3 44
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007