Czy można przełożyć tył na przód?

16 Maj 2013, 07:19

No to działaj.. Powodzenia.. Szerokości.. :yes: :yes:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

16 Maj 2013, 13:08

AAAAAAAAAAA!!! Panowie, trochę własnego pomyślunku. Przecież nie napisałem że opony na tył mogą być łyse!!! Ja (może mało rozsądnie) jakoś automatycznie założyłem, że opony nie są w aż tak masakrycznym stanie. Może powinienem był założyć, że są ale to zwykłe nieporozumienie. To trzeba na prawdę nie myśleć!!! Na prawdę nie wiecie o co mi chodziło mówiąc, żeby lepsze opony zakładał na przód w przednionapędowym samochodzie??? No błagam Was. Bo aż mi się tego tłumaczyć nie chcę. Tu na bank zaszło jakieś poważne nieporozumienie.

Prosiłbym żeby co poniektórzy nie robili ze mnie idioty bo zaczyna mnie to irytować. Szczerze myślałem że to oczywiste. ZWYKŁE NIEPOROZUMIENIE, nie dogadaliśmy się ale to nie powód by wyciągać jakieś chore wnioski, napisałem posta i myślałem że wszyscy zrozumieją ocb... Widocznie się myliłem... Ale już ok...

szybki napisał(a):Takimi stwierdzeniami możesz laikowi zrobić krzywdę ponieważ uwierzy w to.

Jeżeli tylne koła za nic nie odpowiadają to proponuje je zdjąć, będzie jeszcze taniej :?

Masakra co Wy piszecie................................ :cry:


Szybki Ty udajesz czy na prawdę tak? Bo jeżeli na prawdę nie rozumiesz o co mi chodziło to aż mi się przykro robi...

Michał94 napisał(a):Pewnie miał na myśli że nie ma na nich takich przeciążeń i zużywają się wolniej.


Jakoś Michał nie miał problemu z domyśleniem się.

szybki napisał(a):I pewnie mogą być łyse???


I pewnie ja tak napisałem, nie? A czy autor napisał - "mam dwie łyse opony, gdzie mam je założyć"??? Nie, zapytał czy konkretnie zjechane ma założyć na przód czy na tył - no w jego sytuacji w samochodzie FWD - jeśli musi wybierać to lepsze na przód.

Michał94 napisał(a):Źle się zrozumieliśmy, one nie są łyse, tylko z uwagi bezpieczeństwa nie nadadzą się na kolejną zimę :)


silvo44 napisał(a):Vermin - poczytaj trochę fachowej literatury.. Warto, uwierz mi...


Jaką literaturę masz na myśli???

Wiadomo że jak musi wybierać i nie ma pieniędzy na nowe i dobre opony to w samochodzie FWD lepiej wrzucić słabsze z tyłu... Chętnie posłucham jeśli ktoś uważa inaczej ale prosił bym wtedy o jakieś argumenty. Mimo wszystko wydaje mi się że większość się ze mną zgadza... Tylko co poniektórzy narobili niepotrzebnego zamętu...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Maj 2013, 13:58

Vermin napisał(a):dobre opony to w samochodzie FWD lepiej wrzucić słabsze z tyłu... Chętnie posłucham jeśli ktoś uważa inaczej ale prosił bym wtedy o jakieś argumenty. Mimo wszystko wydaje mi się że większość się ze mną zgadza...

No przecież mówię - nie masz racji.. Fachowcy/eksperci zalecają "lepsze na tył" - zawsze !!! Jaką literaturę Ci polecam ?? Wystarczy poczytać czasopisma auto/moto .. kiedyś sam sądziłem, że lepiej dać opony w lepszym stanie na oś napędową, ale okazuje się, że to niekoniecznie dobre rozwiązanie..
Oczywiście od Ciebie zależy czy dasz sobie co nieco wytłumaczyć i wyjaśnić - na siłę nic..

Piszecie, że tylne koła nie odpowiadają za nic ?? Co jest ?? To tył właśnie przede wszystkim odpowiada za przyczepność auta do nawierzchni.. Żeby przód uciekał, to trzeba być już geniuszem albo mieć pecha.. Tyłem Ci zamiecie kilkakrotnie prędzej.. A jak gumy będą kiepskie, to bączek i rów ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

17 Maj 2013, 18:16

Vermin widocznie źle sie zrozumieliśmy ale jedno jest pewne tylne opony są bardzo ważne nie będe polemizował czy bardziej niż przednie czy mniej.

Generalnie:

Tylne koła hamują i skracają drogę hamowania a w awaryjnych sytuacjach nawet 2m robi różnice.

Odpowiadają za tor jazdy podczas hamowania w szczególności na koleinach.

Odpowiadaja za tor jazdy nawet bez hamowania, przy jeździe jednostajnej.

Podczas przyspieszania zwiększamy istotnie nacisk na tylne koła więc to też jest ważne szczególnie na łuku drogi gdzie w celach bezpieczenstwa trzeba trochę dociązyć tył przyśpieszając...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10962
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Maj 2013, 21:16

Panowie przepraszam za nerwową reakcję :). Mamy trochę inne zdanie. Wiem że tył odpowiada za sporo rzeczy (nie zupełnie o to mi chodziło, po prostu w samochodzie FWD odpowiada za mniej), aczkolwiek mam po prostu inne doświadczenia. Z nie wszystkim się zgadzam ale wydaję mi się że takie rozmowy na forum o doświadczeniach za kierownicą są mało sensowne. Żeby to rozstrzygnąć tak na prawdę powinniśmy się spotkać na lotnisku i wszyscy przejechać dwoma takimi samymi samochodami w którym - jeden miałby lepsze kapcie z tyłu, drugi z przodu. Ja mam swoje zdanie, które jest poparte po prostu takimi doświadczeniami. Na pewno mówicie z sensem. Aczkolwiek fachowa literatura to też dosyć kontrowersyjny temat... To jest moje zdanie ;).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

18 Maj 2013, 09:17

Kurdę, ale dyskusja. Wydaję mi się że obie strony mają trochę racji, a ja nie będę w tej kwestii oszczędzać, trzeba mieć dobre gumy tu i tu, jadę dziś zmienię wszystkie.
Pozdrawiam.
Michał94
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 02 03 1994
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Volkswagen Beetle Cabriolet
    VW Beetle Cabriolet to kontynuacja wyjątkowej historii samochodu po zaprezentowanym po raz pierwszy w 1949 roku Garbusie Cabriolet (typ 15) i New Beetle Cabriolet z 2002 roku. Obecny Beetle Cabriolet jest trzecią generacją ...

19 Maj 2013, 05:39

Michał94 napisał(a):ale dyskusja

Po to jest forum .. :ok:
I ważne, że Ci pomogło... :yes: :yes:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011