Czy mozna zwiekszyc moc w wolnossacej benzynie?

29 Lip 2011, 11:48

witam nie dawno zakupilem vectre c...z uwagi na akcyze kupilem 1.8 jednak to troche slaby motor na tak duze autko...mozna w jakis bezpieczny sposob dodac mu chociaz 20 konikow?
adolf206
Początkujący
 
Posty: 69
Miejscowość: wieruszów

29 Lip 2011, 11:54

inny dolot, inny wydech, inna głowica, inne wałki rozrządu, inne tłoki, większe wtryskiwacze, wymieniać można dalej,
wolnossącej beny nie zmienisz charakterystyką mapy, trzeba zainwestować w silnik
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Sie 2011, 08:25

pocieszny napisał(a):inny dolot, inny wydech, inna głowica, inne wałki rozrządu, inne tłoki, większe wtryskiwacze, wymieniać można dalej,
wolnossącej beny nie zmienisz charakterystyką mapy, trzeba zainwestować w silnik


No i turbinka :wink: bez tego reszta niewiele warta. Inna sprawa, że takie przeróbki to LEKKO 10tyś PLN, a może nawet do 20tyś PLN.
Sama zmiana mapy wtryskowej COŚ TAM da, ale będzie to ok 2-5% przyrostu mocy, czyli z np. 100KM będziesz miał max 105KM za cenę ok 1500zł... Czyli niewiele to warte.
Pozdr!
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

10 Sie 2011, 11:02

przeca piszą że ma być wolnossąca,
a wkłądanie turbiny wcale takie dobre nie jest, już lepiej włożyć kompresor, leiej się sprawuje w benzynie,
zmiana mapy wtryskowej bez zrobienia wtrysków planowania i tak dalej w wolnossaku nic nie zmieni oprócz spalania :mrgreen:
ogólnie w benie wolnossącej najwięcej da: zmiana wtrysków (oczywiście mapa i pompa odpowiednio do tego), wałki i zawory w głowicy, planowanie to na szybko i spokojnie czasem można to ogarnąc w granicy kilku tysi PLN a przyrost mocy może być znaczny :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Sie 2011, 15:22

pocieszny napisał(a):przeca piszą że ma być wolnossąca,
a wkłądanie turbiny wcale takie dobre nie jest, już lepiej włożyć kompresor, leiej się sprawuje w benzynie,
zmiana mapy wtryskowej bez zrobienia wtrysków planowania i tak dalej w wolnossaku nic nie zmieni oprócz spalania :mrgreen:
ogólnie w benie wolnossącej najwięcej da: zmiana wtrysków (oczywiście mapa i pompa odpowiednio do tego), wałki i zawory w głowicy, planowanie to na szybko i spokojnie czasem można to ogarnąc w granicy kilku tysi PLN a przyrost mocy może być znaczny :wink:


No i od razu widać rękę fachowca :wink: Ja się aż tak dobrze nie znam, ale czytałem co nieco przed włożeniem box'a, znam raczej ogólniki i takimi walę :oops: Czy lepszy kompresor, czy turbinka, to już dla mnie problem bardziej złożony... Więc przyznaje się, żem nie fachman, ale chodziło mi raczej o ogólne sprawy tjuningu, mimo to dzięki za wyszczegółowienie :mrgreen: Coś się znowu nauczyłem :mrgreen: a i tak pewnie umrę głupi :D :roll:
Pozostaje jednak pytanie - czy warto wkładać nawet te kilka tysi PLN do tego auta, czy po prostu je sprzedać, dołożyć kilka tysi i kupić klekota z turbiną w tej cenie? Autor postu sobie sam odpowie :wink:
Pozdr!
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

10 Sie 2011, 17:09

tuningując silnik nie zastanawiasz się czy się opłaca, tylko jak bardzo chcesz to zrobić ;)
da kogoś zrobienie maluszka do 35 koni to COŚ! i powiedzmy że jest to większy wyczyn niż zrobienie w TDI przyrostu 20 koni ;)
czasem ludzie nie wiedzą co można zrobić ze starszymi silnikami :wink: a tu można na prawde nieźle zadziwić ;)
przykłwdowo mam w rajdówce silnik benzynowy na gaźniku o pojemności 2.0 i mocy w granicach 180 koni tyle że ma duuużo Nm :mrgreen: bo to do targania w terenie :mrgreen: ogólnie parametry lepsze niż większość 4.0 litrowych silnikół na wtrysku :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stacja "Circle K" w Polsce zastąpi nazwę "Statoil"
    Stacje Statoil w Polsce zmienią w najbliższych miesiącach nazwę na Circle K. Zmiana marki rozpocznie się na polskim rynku 11 maja br. i obejmie całą sieć Statoil, która liczy 350 stacji paliw. Obiekt pilotażowy w Opolu ...

10 Sie 2011, 18:13

To w takim razie DUŻY szacun za taki fajny silnik :D No w moim przypadku brałem pod uwagę kompromis między przyrostem mocy, zużyciem paliwa i awaryjnością - auto targam codziennie po min 120km, czasem 240km (czasem 6-7 dni w tyg), więc muszę mieć auto bezawaryjne, spalanie akceptowalne to 7-8l/100km (teraz już nie ma znaczenia, czego :lol: ), a moc w granicach 170KM i 370Nm w zupełności mi wystarczy do bezstresowej jazdy, wyprzedzania TIRów, itp :D
No tylko jestem ciekaw, jak z awaryjnośćią takiego silnika??? Pewnie trzeba dbać o niego bardzo?
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

10 Sie 2011, 22:01

no w zasadzie jeśli nie zasysa wody, to nie ma problemu, seryjnie miał jakieś 130 KM i 197Nm
teraz ma jakieś 380 niutków, większa ilość upierdziela sprzęgło/skrzynie :mrgreen: a że masa ważna mocniejszej dać nei moge :mrgreen: silnikowo nic się nie dzieje, oprócz zwykłej pbsługi nic z nim już nie robie, przelatane ma niewiele bo 40 tys km ale motogodzin ma więcej niż niejeden ciągnik a i lekko w życiu nie ma :mrgreen: spalanie?? :mrgreen: temat pomińmy milczeniem ale maksymalne wyszło kiedyś ponad 30 litrów na 7 km :mrgreen: ale to ciężka przeprawa była więc nie dziwne :wink: normalnie na "drodze" w granicach 17
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Sie 2011, 14:56

pocieszny napisał(a):spalanie?? temat pomińmy milczeniem ale maksymalne wyszło kiedyś ponad 30 litrów na 7 km


Normalnie ŁEB MI URWAŁO :lol: :shock: 8) Ale powiem Ci, że mnie też się podobają rajdówki, tylko raczej z tych słynnych Mitsubishi Evo - silnik 2,0 benzyna i 350KM... Chociaż wystarczył by w zupełności Mitsu Ralliart - napęd na 4 łapy i 240kucy - jak znalazł na dojazdy do pracy :mrgreen:

Z żeby nie było of-topu => silniki tuningowane biorą więcej paliwa :lol:
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

11 Sie 2011, 18:16

tja tyle że moim spokojnie można kamaza załadowanego ciągnąć :mrgreen:
inne potrzeby niż szybkość dlatego tylko tyle koników :wink:

a ztym spalaniem różnie bywa, jeśli podnosimy moc w dżym zakresie to tak spalanie wzrośnie, jeśli w małym może nawet spaść (ale to dlatego że paliwo będzie lepiej wykorzystane i zmienimy styl jazdy)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)