Czy na pewno stać Cię na diesla?

30 Paź 2015, 07:13

tom4sh napisał(a):Pokazujesz jednostkowe przykłady, jaki w tym sens?
Za chwilę każdy będzie "mądry", bo będzie uważać, że każdy diesel robi minimum ponad 50 tys. km rocznie i więcej

To jest przestroga, bo tyle auta tam robią, a te z mniejszymi przebiegami są znacznie droższe i nie opłaca się ich ściągać do Polski ;) Nie ma okazji w stylu kupna diesla z Niemiec z przebiegiem 150tys. km
W Polsce nie jest gorzej. W firmie, w której pracuje Hondy Accord VIII 2,2 z 2008r. mają po 400tys. nalatane co daje 57 tys. rocznie. :ok:
Wczoraj został wystawiony Citroen C5 II 2,0 benzyna z przebiegiem 232tys. km z 2009r. Prawie 40tys. km rocznie.
Dwa dni temu Skoda Octavia Scout 2,0TDI z 2007r. z przebiegiem 350tys. km z uszkodzonym napędem 4x4. Prawie 44tys. km rocznie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Paź 2015, 09:02

Zresztą łatwo poznać, jak auta diesle stosunkowo młode rocznikowo powiedzmy od 2008 roku mają przebiegi w przedziale 250-400 tys. km i w środku wyglądają całkiem przyzwoicie, nie zmęczone przebiegiem, a starsze auta z lat 95-05 najczęściej dobijają dopiero do 200 tys. km :P, no niektóre mają nawet 230 tys. :mrgreen:
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .

30 Paź 2015, 15:39

tom4sh napisał(a):Pokazujesz jednostkowe przykłady, jaki w tym sens?
Za chwilę każdy będzie "mądry", bo będzie uważać, że każdy diesel robi minimum ponad 50 tys. km rocznie i więcej
Na razie większość tych "mądrych" kupuje 15 letnie Passaty z przebiegiem 180k km. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Lis 2015, 19:15

dzida napisał(a):A co gdy grzałka się zepsuje? Wystarczy wpisać w google jak na to psioczą TIR-owcy :)
Akurat szukać opinii na ten temat nie muszę, bo na co dzień mam z tym do czynienia. :)
Jeśli się zepsuję cały układ podgrzewania, co takie oczywiste nie jest, to w najgorszym wypadku komputer ograniczy moc silnika. Trzeba co jakiś czas sprawdzić działanie elementów wspomagających działanie Adblue, wyczyścić przewody itp i nie powinno być większych problemów. Przez 350tyś.km nie miałem żadnej kosztownej awarii tego układu, a w sezonie zimowym często jeżdżę do Skandynawii.
Problemy z Adblue były jak tą rozwiązanie było jeszcze mało znane, brakowało wyspecjalizowanych warsztatów i nikt nie wiedział jak to obsługiwać prawidłowo. Teraz już dawno nie słyszałem, aby ktoś w jakiejś znajomej firmie psioczył na to.
A to 2000zł na przestrzeni 200tyś.km, to praktycznie tyle co nic. Tym bardziej, ze w artykule było napisane, ze tyle wyniosło to w serwisie. Po za serwisem dolewki kosztowały by polowe tej kwoty. Mi na dwa samochody w skali roku wychodzi koło 6000zł na Adblue. Dużo? Z jednej strony nie mało, z drugiej, patrząc na inne koszty, szału nie ma :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

01 Lis 2015, 20:30

pkc napisał(a):rzeba co jakiś czas sprawdzić działanie elementów wspomagających działanie Adblue, wyczyścić przewody itp i nie powinno być większych problemów. Przez 350tyś.km nie miałem żadnej kosztownej awarii tego układu, a w sezonie zimowym często jeżdżę do Skandynawii.

pkc napisał(a):Mi na dwa samochody w skali roku wychodzi koło 6000zł na Adblue.

no i zasadnicze pytanie - po co to komu? :mrgreen: Pamiętaj, że jedna jaskółka wiosny nie czyni - są ludzie którym 2,0TDI PD w VW się nie psuje :?

pkc napisał(a):w najgorszym wypadku komputer ograniczy moc silnika.

zależy od sterownika - w przypadku wielu modeli samochodów nie da się uruchomić silnika :)

zaktualizowane dane:
AdBlue zamarza dokładnie przy -11 stopniach. Wytrącające się kryształki mogą pozostawać w dodatnich temperaturach. Gdy dostaną się do przewodu stężenie mocznika rośnie więc temperatura rozpuszczania kryształków wzrasta znacząco.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lis 2015, 21:14

dzida napisał(a):no i zasadnicze pytanie - po co to komu? :mrgreen: Pamiętaj, że jedna jaskółka wiosny nie czyni - są ludzie którym 2,0TDI PD w VW się nie psuje :?

To sporo tych jaskółek jest :) Nie ma co panikować, tysiące ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i osobowych z tym jeździ i przy odpowiedniej obsłudze zdaję to egzamin i nie sprawia to problemów. Gdyby było inaczej, to zimą w większości stała by komunikacja miejska czy komunikacja dalekobieżna, do sklepów nie przyjeżdżał by towar i był by jeden wielki chaos. Jakoś jeszcze nie zauważyłem, aby zimą takie coś miało miejsce :)
A po co to komu? Z tym pytaniem to już do ekologów. Pewnie, ze wolał bym mieć pieniądze wydawane na tankowanie adblue w kieszeni, ale niestety za dużego pola manewru nie ma.
dzida napisał(a):zależy od sterownika - w przypadku wielu modeli samochodów nie da się uruchomić silnika :)

Nie da się uruchomić, jeśli nie ma adblue w zbiorniku. Jeśli zamarznie i z jakiegoś powodu podgrzewanie nie pomoże,, to komputer ograniczy moc silnika.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kamery sprawdzą w Warszawie zaparkowane auta
    Już niedługo z tego co udało mi się ustalić w Warszawie będą jeździły samochody z kamerami na dachu i sprawdzały czy w strefach płatnych zaparkowane auta maja opłacony czas parkowania. Przyspieszy to na pewno proces egzekwowania ...
    Silnik 8.0 WR16 64v4T - Volkswagen
    Na koniec zostawiliśmy coś naprawdę dużego kalibru. To silnik napędzający jedno z najszybszych aut drogowych w historii. Motor Bugatti Chirona to jedyny silnik W16 na świecie, który wszedł do seryjnej produkcji. Ma ...

01 Lis 2015, 21:36

pożyjemy zobaczymy jak się rozpowszechni ale kariera tego jest na drodze DPFów :) Elektryka zacznie się starzeć itp. póki co to świeże i nikt na to nie patrzy ;)

pkc napisał(a):Nie da się uruchomić, jeśli nie ma adblue w zbiorniku. Jeśli zamarznie i z jakiegoś powodu podgrzewanie nie pomoże,, to komputer ograniczy moc silnika.

jesteś pewien, że w przypadku każdego? ja bym się tak nie rozpędzał skoro TIRów nie mogą odpalić :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lis 2015, 19:03

dzida napisał(a):pożyjemy zobaczymy jak się rozpowszechni ale kariera tego jest na drodze DPFów :) Elektryka zacznie się starzeć itp. póki co to świeże i nikt na to nie patrzy ;)

W moim aucie mam już przebieg 7 cyfrowy i działa. Adblue w ciężarówkach występuję od 2006 roku, czyli już 9 lat.

dzida napisał(a):jesteś pewien, że w przypadku każdego? ja bym się tak nie rozpędzał skoro TIRów nie mogą odpalić :ok:

Tak, Adblue nie *aktywuję* się zaraz po uruchomieniu silnika. Zimą za nim dozownik zacznie podawać mocznik, mija dobra chwila. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby ktoś nie mógł odpalić ciężarówki zimą przez adblue.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

04 Lis 2015, 19:15

pkc napisał(a):Adblue w ciężarówkach występuję od 2006 roku, czyli już 9 lat.

i dlatego opieram się na opiniach TIRowców :)

pkc napisał(a):Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby ktoś nie mógł odpalić ciężarówki zimą przez adblue.

no właśnie ja spotkałem - sąsiad jeździ TIRem, wujaszek jeździł ale poszedł już na emeryturę :ok: Modelu Ci nie powiem, bo w ciężarówkach jestem lewy :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lis 2015, 19:44

Widocznie jakaś złośliwość elektroniki nastąpiła. Generalnie w ciężarówkach najczęściej występuje ograniczenie mocy silnika(zazwyczaj uaktywnia się po określonym czasie), a całkowity brak możliwości odpalanie samochodu, to zdecydowanie rzadszy przypadek.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

04 Lis 2015, 19:47

no właśnie, może elektronika, bo to się też starzeje (styki zaśniedzieją itp), dlatego jestem ciekaw co będzie w osobówkach za parę lat
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lis 2015, 19:56

A jak myślisz? Jak zacznie generować koszty, to ludzie zaczną się tego pozbywać. W ciężarówkach, to ryzykowny krok, ale w osobówkach już nie :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

04 Lis 2015, 21:15

będzie jak z DPFami - wywalenie i wstawienie emulatora oszukującego komputer :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lis 2015, 22:37

Adblue da się nawet wyłączyć, nie usuwając go z pojazdu. Jest parę firm, które się tym zajmują. Chodź póki co nie słyszałem, aby w osobówkach ktoś to już robił.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

26 Lis 2015, 08:59

Mam prawko od 39 lat,przejechałem ca 3 mln km prywatnie i w interesach zarówno dieslami jak i benzyną . Teraz mam KIa Carens 2006 2,0 CRDi 140 tys km i niezłe doświadczenie.
Sa pewne zasady, kiedy kupic diesla, a kiedy benzyne. do miasta tylko benzyna, w trasy i miasto-tylko diesel, w góry zima -tylko diesel!
Jesli jezdzisz ca 50 tys rocznie-tylko diesel. Nowego diesla nie opłaca sie kupować, jeśli on Ci sie nie zwróci w ciagu 3-5 lat.Ale dobry diesel to znacznie lepszy wybór niz benzyna. Mnie 1 km kosztuje 22-23 grosze. Moja kijanka waży 1550 kg, sasiada skoda Octavia 1250 i benzyna i przednie koła buksuja przy starcie-koszt 85 tys , i samochód jest absolutnie niebezpieczny. moja kijanka 13 tys zł i 140 kM i 6,6 l/100 i absolutnie wygodne MPV. Kiedyś przejechałem 365 tys dieslem bez naprawy, potem 150 tys tez bez naprawy, ale to były Mazdy, super wózki oryginały z Japonii. Dziwi mnie, kiedy Polacy szukaja Golfa, Audi,Peugota, czy Renówki-to sa generalnie sciachane samochody i skarbonki bez dna. Uzywana Kia Carens z tym silnikiem jest do kupienia za 9,5 tys zl ze wszystkimi wydatkami i bezawaryjny- wg mnie najlepszy silnik na rynku. Przejechałem 20 tys w rok-niczego nie naprawiałem, nie mam rdzy/10 lat!/. Polecam i tyle-oczywiscie sam zrobiłem wiele rzeczy i wymieniłem oleje, płyny, filtry i opony/ca 1500 zł/ Dzis mam absolutny spokój z samochodem-tylko leję i polecam! lechutek
lechutek
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 06 1976
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: kia Carens
Silnik: 2,0 CRDi
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006