Czy płyn DOT 3 jest odpowiedni do Scenica?

21 Paź 2010, 22:19

Witam serdecznie.

Niedawno w moim aucie zmieniono przednie tarcze oraz klocki. Przy okazji zmieniono też płyn hamulcowy. Podczas tej operacji zalano DOT 3 Orlenu. Stąd moje pytanie do Was. Proszę mi powiedzieć czy w/w płyn jest odpowiedni do mojego samochodu, czy zalać lepszy?
GRABEX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Polska

22 Paź 2010, 20:55

Główna róznica pomiędzy dot 3 a dot4 jest temperatura wrzenia.W autach osobowych powinno się stosować dot4.W starszych autach jest np zapisane dot3,ale wynika to z norm które sie zmieniają.Wymień płyn na dot4 dla własnego bezpieczeństwa i ewentualnej możliwości niezadziałania systemu hamulcowego.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

22 Paź 2010, 22:04

Producent każe lać DOT4 i taki powinien być.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2010, 07:52

Dzięki za odpowiedzi. Tak więc zrobię i zaleję DOT 4. Czy marka jest bez znaczenia, oczywiście mam na myśli renomowanych producentów płynu ( Ferodo, TRW, EBC ), czy polecilibyście jakąś konkretną markę i płyn?
GRABEX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Polska

23 Paź 2010, 10:41

Ale wy mu knocicie te płyny się niczym nie różnią tylko jak wspominaliście już temperaturą wżenia i dot 3 ma 230st a dot 4 260st tem.wrzenia i taki scenic bez modyfikacji układu hamulcowego czyli standard nie potrzeba mu lepszego jak dot 3..bo na wyścigach nie jeździ..no ale jak kolega chce to czemu nie każdy chce coś lepszego mieć..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

24 Paź 2010, 15:36

Producent nie ma znaczenia.
rafi195 - a beałeś pod uwagę chłonięcie wody, lepkość itd? Chyba nie...
DOT3 jest przeznaczony do samochodów starszych. W obecnych samochodach stosuje się DOT4 i taki należy lać. Choćby z tego względu, że ma właśnie wyższą temp. wrzenia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2010, 10:04

Racja,im wyższa cyfra tym wyższa jakość wyrobu,większa pewność i odporność na skłonności do wrzenia.Niestety syntetycznego płynu, nie wolno lać do starych układów hamulcowych,DOT 5 byłby najlepszy ale niestety.DOT 4 jest optymalnym wyborem,osobiście mogę zadowolić się Organiką, ale zauważyłem właśnie,że te bardziej markowe płyny(stosuję TEXTAR-a DOT 4)są zdecydowanie mniej higroskopijne(odporne na absorbowanie wody) a nie ma powalającej różnicy w cenie.DOT 3 się już po prostu nie stosuje,po co :?: :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Paź 2010, 20:57

PhantomASA1 napisał(a):DOT 3 się już po prostu nie stosuje,po co :?: :!:


Eee tam.. mamy dużo sprzętu co trzeba lać DA-1 zalecane...a jak ktoś miał z tym styczność to zajefajny zapach :lol:
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska