Czy polecacie opony Chińskie

07 Sty 2018, 01:05

Mam pytanie czy ktoś posiada opony letnie Chińskie jeśli tak to czy jest sens je kupować. Myślę że raczej nie ale nie mam pewności jak zdają egzamin , głównie chodzi mi jaka jest różnica pomiędzy firmowymi a Chińskimi i jak może być różnica hamowania pomiędzy Chińskimi a firmowymi myślę że duża ale może ktoś doświadczył ten temat.
Poz
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sty 2018, 09:09

Ja teraz w Alpy jeździłem Multivanem na Zetexach chyby model p1000. Szczerze mówiąc nie odczyłem jakiejś lipy żeby nie trzymały się drogi. Nawet na śniegu dużym dawały radę. No wiadomo że firmowa będzie lepsza ale ja do tych Zetexów nic nie mam. Miałem nieprzyjemną historię z oponami letnimi Imperial. W alfie 156 kombi były założone na tył, po przejażdzce było odczucie że w kołach nie ma powietrza a faktycznie było ok, auto niepewnie prowadziło się w zakrętach bo tył pływał jak po koleinach. Ostatecznie zostały założone na przód i było trochę lepiej bo tylko reakcja na skręt była inna. Nie polecam tych opon nikomu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Sty 2018, 22:52

No myślę że nie miałeś możliwości zrobić test i każdy kto chwali Chińskie to wie że hamują bo hamują ale jaka jest droga hamowania pomiędzy Chińskimi a firmowymi to tego nikt nie testował a myślę że jest bardzo duża różnica. Mam na myśli letnie jestem pewien że lepiej kupić 6mm bieżnika firmowe niż nowe Chińskie. No tak jeśli dziadek pomyka 50km to mogą być
Chińskie.
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sty 2018, 23:10

Marekus1225 napisał(a):Mam na myśli letnie jestem pewien że lepiej kupić 6mm bieżnika firmowe niż nowe Chińskie
no ja tak z dystansem bym do tego podchodził bo producent trwałość/właściwości opony ocenia na 5 lat. Nie bez powodu ktoś wymienia takie opony z 6 mm bieżnika. No i zależy jeszcze o jakich chińskich mówimy bo o tych zetexach nie słychać złych opini.
Ja też faktycznie nie testowałem drogi hamowania itd ale nie czułem się zawiedziony jak w przypadku imperiala.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Sty 2018, 23:26

No tak nie miałeś okazji wypróbować drogi hamowania firmowych i Chińskich, bo tego prawie nikt nie robi kupuje opony i jeździ i chwali, bo hamują, ale nie rozpędzi się do 120 i zahamuje na mokrej nawierzchni na Chińskich i niech to samo zrobi z firmowymi i zobaczy różnicę. Napaliłem się na te opony, bo prawie nowe tej firmy Rovelo i Infinity facet mi wciska prawie na chama tanie 200 szt 225x35x18 ale boję się kupować wolę kupić firmowe 6mm bieżnika ale bardziej pewne i raczej zdania nie zmienię,
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sty 2018, 23:52

To nie wiem po co ten post jak masz swoje przekonania i zdania nie zmienisz :?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

07 Sty 2018, 23:59

Złe mnie zrozumiałeś chodzi mi aby dowiedzieć się coś na temat Chińskich i czy ktoś miał z nimi jakieś przykre doświadczenie i czy nie jestem w całkowitym błędzie ponieważ mam prawo się mylić ponieważ nigdy nie zakładałem Chińskich
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2018, 00:20

To moja OGÓLNA opinia w skrócie jest taka
Jeżeli miałbym wybierać miedzy nowymi zetexami a używanymi firmowymi wybrałbym zetexy
A jeżeli miałyby to być chińczyki firmy krzak niewiadomego pochodzenia to wybrałbym używane.
Z tym że masz duże koła i dość nietypowy rozmiar wiec za dużo opcji pewnie nie masz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Sty 2018, 00:33

No może masz rację mogę być w błędzie ale i ty możesz się mylić ponieważ nikt z nas nie ma konkretnego porównania pomiędzy Chińskimi a firmowymi. Posiadam BMW E-65 740 d i Jeszcze BMW 335 d z 2008 r
Jeden jest mój a drugi Syna
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2018, 07:01

Panowie, trochę źle podchodzicie do tematu. Jeżeli porównujemy chińskie opony do używanych markowych, to trzeba jeszcze dorzucić europejskie nowe budżetówki. W ogóle biorąc pod uwagę chinole, to najważniejszym parametrem wydaje się być cena, ale wtedy trzeba brać pod uwagę też trwałość. I tu wydaje mi się, że stosunek cena/trwałość(i chyba też jakość) najlepszy jest w europejskich budżetówkach. Używana premium będzie już miała częściowo zużyty bieżnik, starą gumę i nie będzie już tak dobra w odprowadzaniu wody jak nowe z wysokim bieżnikiem chinole(oczywiście mam tu na myśli uznane marki), czy nowe budżetówki. Różnica między chinolami a budżetówkami jest pewnie niewielka w parametrach (na korzyść budżetówek), ale znacząca jeżeli chodzi o trwałość. Gdy bierzemy pod uwagę cały okres eksploatacji to lepszym i tańszym rozwiązaniem, będą jednak europejskie budżetówki.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3794
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2018, 20:36

W sumie @yeti65 dobrze pisze i ja myślę że dobra nowa chińska opona może być lepsza do trzy letniej opony znanej marki z najwyższej półki która będzie już trochę zużyta (nie niżej niż 6mm).

Miałem okazję jeździć na Nankangach co opisałem tu peugeot-206-opony-letnie-vt100337.htm#p649506
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Wrz 2019, 13:04

Zakupiłem takie opony ze względu na niski budżet. Obawiałem się przyczepności, szczególnie w zimę ale jeżdżę na 225/45R17 LANVIGATOR które kosztowały mnie lekko ponad 600zł i jestem mega zadowolony! Jeżeli teraz będę kupować to na pewno tej marki.
sharkovsky
Nowicjusz
 
Posty: 3