Czy swap benzyny na turbobenzynę to duży problem?

24 Cze 2014, 12:24

W sumie nie wiem, czy temat powinien być tu, czy raczej w forum tematycznym Renault, w razie czego z góry przepraszam moderatora ;)

Sytuacja wygląda tak: chcę kupić jako drugi samochód Megane II CC, ale pomimo, że nie jest to żadna niszowa marka, wersji 2.0T właściwie nie ma - aktualnie są całe dwie na allegro, z czego jedna to jakiś turbotuning, a druga jest w komisie, a w komisach czy od handlarzy nie kupuję niczego. Jeździłem wersją 2.0 (wolnossąca benzyna) i jest to dość mułowate (nawet pomijając przyzwyczajenie do mocniejszej Laguny), zapewne wynika to z większej masy CC w stosunku do hatchbacka.

Jako że wersji bez turbiny jest już sporo, do tego są tanie (za 25k, góra 30k spokojnie znajdzie się sensowna, do tego można sporo urwać z ich cen) i można coś wybrać, to pomyślałem, że gdyby kupić taką i okazało się, że jednak jest za słabo, to czy nie dałoby się zrobić w miarę bezproblemowo (robocizna powiedzmy tak do 2-3k pln) swapa? Pomijam tu problem ze znalezieniem silnika i ewentualnie skrzyni oraz pozbycie się starego i ich ceny, bardziej interesuje mnie, czy takie coś jest wykonalne i realne, czy to jednak zbyt duża rzeźba wymagająca jakichś kombinacji generujących koszty i problemy?

Wiadomo, jak się uprę, to można zrobić prawie wszystko, ale nie o to chodzi, bo gdyby samo wykonanie takiego czegoś miało kosztować np. 10k pln, a do tego i tak nie jeździłoby jak oryginalne 2.0T to trudno, ale jeśli nie, to miałbym to jako mocno awaryjny wariant.

I tak, wiem, że choćby w Niemczech są dostępne 2.0T, ale nie mam kompletnie czasu się tam wybrać (teraz nawet nie mam kiedy jechać dalej obejrzeć samochodu), a od handlarza nie kupię, choćby miał 'tylko' sprowadzić, ci ludzie są dla mnie jak urzędnicy, nie mam zamiaru mieć z nimi kontaktu po dotychczasowych doświadczeniach ;)
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

25 Cze 2014, 00:32

Trochę dziwne masz podejście do motoryzacji, delikatnie mówiąc pokrętne :D Chcesz wyważyć otwarte drzwi ba... powiedziałbym że chcesz przejść przez ściane obok tych drzwi :ok:

W Ciągu 10sec. znalazłem 10ofert megane2 cc 2,0T więc po co robić swap...

Ogólnie odpuść... nie opłaca się.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Cze 2014, 09:12

No widzisz, alę dzięki temu dziwnemu podejściu byłem w stanie znaleźć królową lawet, którą jeźdzę praktycznie bezawaryjnie już wiele lat i tysięcy kilometrów ;) I to raczej nie przypadek, bo to moje trzecie bezawaryjne Renault.

Trzy oferty na allegro (dwie najtańsze i jedna czerwona) to nie są turbobenzyny, ktoś źle oznaczył, trzy najdroższe to handlarze więc automatycznie odpadają, zostaje jedna wyciągnięta na 200 koni, która jest zaniedbana i z pewnością będzie własnie takim typowym wiecznie psującym się Renault (nawet rozrząd nie jest zmieniony... przez 9 lat!), wczoraj pokazała się jedna sensowna w Krakowie i jadę ją obejrzec w weekend bo do tej mam blisko. Szukać akurat umiem, uwierz mi ;)

A co do samego tematu - czyli tak jak podejrzewałem, nie ma to większego sensu, no trudno.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

25 Cze 2014, 10:34

Źle mnie zrozumiałeś nie skupiłem się na marce renault jako lidera psujactwa tylko na samym swap-ie :D
Jeżeli można auto kupić seryjnie z T dokładnie takie jak chcesz to wycieczka po nie nawet 1000km jest niczym w porównaniu do czekających na ciebie problemów przy swap-ie.

P.S.

Mój znajomy uturbiał megankę nawet nie wiem jaki silnik ale po 2latach pierniczenia z usterkami, wydaniu 20k auto dalej kiepsko jechało.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Cze 2014, 11:34

Teraz akurat mam taki okres (jeden deadline, a po nim zaraz drugi w innym projekcie :D), że choćby i dzień wolnego to abstrakcja, a miałem naiwną nadzieję, że skoro seryjnie w tym modelu były wersje z turbiną, to zamiana będzie stosunkowo łatwa i bezproblemowa, a może by się okazało, że jednak w ogóle nie trzeba, w końcu te 135 koni nie jedzie też jakoś tragicznie, po prostu nie jest żwawe, wyprzedzić tym kolumnę 3-4 tirów na raz za bardzo się nie da.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Gran Turismo Polonia Light / relacja
    W dniach 13-16.09.2009 odbyła się wersja ,,Light" najlepszego motoryzacyjnego eventu w Polsce o nazwie ,,Gran Turismo Polonia" która odbyła się w czerwcu tego roku. Ten event miał być bardziej kameralny. Bez rozgłosu, ...