Czy trzeba czekać aby turbina się schłodziła ?

07 Lis 2013, 17:56

Witam, mam pytanie, otóż mam Mazde 6 z 2008r z silnikiem Diesla (2.0 143km), i czy po każdej jeździe musze czekać żeby turbina się schłodzi ??? Wiadomo jak robie czasem ponad 200 km to musze odczekać, ale nieraz robie po 20 km i czy wtedy też musze czekać ??? Jak długo ???
MotoS
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Prawo jazdy: 01 01 2010
Auto: Mazda 6, Toyota Celica
Silnik: 2.0 , 1.8 (143KM)
Paliwo: Inne
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Lis 2013, 01:12

Po dłuższej trasie warto poświecić te 30 do 60 sekund przed wyłączeniem silnika, a prze końcem trasy dojeżdżając do celu delikatniej obchodzić się z gazem.

W drugim przypadku tak samo bo na krótkich odcinkach możesz turbinę rozgrzać mocniej niż jadąc w tracie z umiarkowaną prędkością :)

Dlatego zawsze warto przed wyłączeniem poświęcić chwilę i tak samo na nie dogrzanym silniku nie cisnąć mocno gazu. Stosując takie rady turbinka powinna Ci długo i bezawaryjnie posłużyć.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Lis 2013, 08:58

witam :)a masz wogóle tam turbo ?:P
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

08 Lis 2013, 09:25

Ten silnik mazdy nie należy do udanych.
Stosuj do niego olej najwyższej jakości renomowanych firm.
Sprawdzaj poziom oleju i czasami mocowanie wtryskiwaczy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

08 Lis 2013, 14:17

Ok, dzięki za rady :) A jakie dokładnie pojawiają się problemy z tym silnikiem skoro jest nieudany ???
MotoS
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Prawo jazdy: 01 01 2010
Auto: Mazda 6, Toyota Celica
Silnik: 2.0 , 1.8 (143KM)
Paliwo: Inne
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Lis 2013, 18:20

http://autokult.pl/2011/08/23/tych-siln ... 2-poradnik
tu masz opisane NIE WSZYSTKIE wady tego silnika
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

10 Lis 2013, 10:16

Te silniki Mazdy nie są nieudane,należy tylko wymienić wadliwie skonstruowany smok olejowy,poza tym są polecane.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lis 2013, 11:37

wymienić wadliwie skonstruowany smok olejowy

takiej bzdury to się nie spodziewałem na forum samochodowym.
Przyczyna zatykania smoka jest akurat w głowicy, można jeszcze usunąć sitko ze smoka a le to też na długo nie rozwiąże problemu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

10 Lis 2013, 11:40

Bzdury?! :D Wadliwie skonstruowane sitko ,proste jak budowa cepa,pisałem o tym już dość dawno,wtedy nikt się z tego nie śmiał.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lis 2013, 11:55

Zastosowano zbyt gęste sitko.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lis 2013, 19:36

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... MZRCD.html
Tu jest szerszy opis i tak nie wszystkich wad tego silnika.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

11 Lis 2013, 09:11

Jarosław Michalczyk,właściciel serwisu Auto -Jaksa------Samochód wart polecenia,Mazda 6 zadowoli osoby poszukujące auta,z którym nie chcą mieć problemów.Ma trwałą elektrykę i niezawodną mechanikę.Także silniki benzynowe uchodzą za długowieczne,z turbodieslami bywają częściej kłopoty,ale na tle współczesnych nowoczesnych konstrukcji nie można powiedzieć o nich,że są przesadnie awaryjne------Teraz od siebie.Te silniki wymagają specjalnej troski,jeśli do silnika wchodzi tylko 4.3 l oleju silnikowego,do tego ten smok się zalepia,to w przypadku zaniedbań eksploatacyjnych silnik musi zacząć szwankować,szwankowałby w każdym innym aucie,gdyby musiał pracować w tak trudnych warunkach.To auto z tymi silnikami jest tylko dla ludzi dbałych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)