Czy Volvo V40 do 10 tys. to dobry pomysł?

03 Sty 2018, 23:23

Witam wszystkich na forum, jestem jego nowym użytkownikiem. Jak widać po loginie mam na imię Paweł, lat 22 i mieszkam w Warszawie.

Ostatnio namyślałem sobie zmianę auta na coś po prostu nowszego i bardziej komfortowego. Obecnie dojeżdżam Audi 80 B3, które niedługo kończy magiczną 30stkę. Jeżdżę nim od 3 lat, ale ostatnio niestety zaczęło trochę grymasić z racji wieku... To normalne, ale cóż.

Od zawsze praktycznie podobało mi się Volvo V40 pierwszej generacji. Zacząłem rozglądać się nad takim autkiem, lecz mam trochę mętlik w głowie. Interesują mnie egzemplarze powyżej 2000/2001 roku, czyli już te po liftingu. Przeglądając portale ogłoszeniowe mam trochę mętlik w głowie, bo jest duża rozbieżność cenowa pomiędzy egzemplarzami V40. Auta po 2001 roku zaczynają się już od 4 tysięcy kończąc nawet na 11... Właściwie wiadomo, że najczęściej jest to kwestia stanu, ale... Ile należy wydać na w miarę zadbany egzemplarz, który nie rozsypie mi się po pół roku?

Ogólnie bardziej skłaniam się ku silnikom benzynowym, gdyż jeżdżę głównie po mieście, ale jestem też w stanie zaakceptować diesla o ile znalazłoby się coś w miarę dobrego. Tak, zdaję sobie sprawę, że one wszystkie już mają kupę kilometrów za sobą, ale po prostu nie chcę od razu po zakupie wtopić dodatkowe 5 tysięcy w zbędne naprawy.

Nie wiem czy V40 to dobry wybór ogółem, więc prosiłbym o porady w tej sprawie i ewentualnie podrzucenie linków z ogłoszeń, którymi warto się zainteresować. Ja od siebie wrzucę kilka sztuk:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - niezbyt chętnie za tym dieslem, ale jak już mówiłem...

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

Pozdrawiam.
pawelss
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 04 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

03 Sty 2018, 23:29

Ta V40 na bełchatowskich tablicach wygląda ok, dopytaj tylko jaki to silnik. W V40 były dwie wersje 1.8, 1.8 GDI od Mitsubishi lepiej unikać. Uważaj na rdzę w tym egzemplarzu. Ogólnie model ten jest wg mnie trochę przewartościowany (technicznie to Mitsubishi Carisma z lepszym wnętrzem), ale na tle zajechanych E36 i A4B5 wypada ok. Silniki benzynowe dużo palą, więc warto pomyśleć o LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Sty 2018, 23:33

O dziękuję za szybką odpowiedź :)
Faktycznie słyszałem, że te 1.8 GDI bywają problemowe i raczej też ich unikam, najlepsza właśnie byłaby zwykła benzyna 1.8 lub 2.0, bez turbo i innych tego typu dodatków. Co do korozji, po liftingu też są tak delikatne progi jak przed? Właśnie szczerze do tej pory miałem do czynienia tylko z VAG'ami, więc troszkę boję się tego Volvo i chcę się upewnić :)
pawelss
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 04 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

06 Sty 2018, 22:47

Polecam diesel z lat 2000 - 2004. Silnik 1, 9 dci 102 km, ten silnik jest o.k., nie sprawia żadnych problemów nawet na krótkich trasach, szybko się nagrzewa. To jest common rail od Renault, bardzo cichy jak na auto z tych lat, dość dynamiczny. Trzeba tylko sprawdzać czy sprzęgło i turbina oraz skrzynia biegów nie dają żadnych oznak zużycia. Bo tu mogą być duże wydatki np. sprzęgło i dwumas 2 tys. , turbina 1,5 tys. rozrząd 1 tys. Poza tymi elementami auto jest dość tanie w eksploatacji. Jeżdżę takim 3 lata, robiłem klocki, tarcze z przodu, klocki, hamulce, końcówki drążków kierownicy, rozrząd, nowy akumulator, klimatyzacja serwis, ale była sprawna. Łącznie było ok. 5 tys inwestycji. Teraz myślę nawet, żeby go sprzedać, bo szukam większego auta, jeżeli poszukiwania aktualne to proszę pisać.
Clichy
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 08 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 1,9 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Sty 2018, 09:50

Witam. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. :) Właśnie najbardziej obawiam się wydatków typu koło dwumasowe, bo niestety jednorazowo wydać prawie 2000zł jest ciężko...WIem, że i tak i tak kiedyś będzie mnie to czekało, ale najgorszy scenariusz to taka usterka od razu po zakupie. :D Z częściami ogólnie już się orientowałem i ceny nie są bardzo wygórowane, śmiem nawet twierdzić, że jest taniej niż do A4 B5, które jest tak uwielbiane i stawiane jako wzór niezawodności. Ogólnie powiem tak, moja jazda to jakieś 5-6km w jedną stronę do pracy po Warszawie, oczywiście najczęściej w korkach, później ewentualnie jakieś tam zakupy i raz na 2-3 tygodnie trasa 200km w jedną stronę. Na diesla to trochę mało, ale mimo wszystko go nie odrzucam. Poszukiwania jak najbardziej aktualne, więc jeżeli kolego Clichy masz swoje autko na sprzedaż to jestem zainteresowany i proszę o info. :)
pawelss
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 04 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

07 Sty 2018, 11:48

Do takich tras lepiej sprawdzi sie benzyna bez dwumasy, zwlaszcza korki.Trzeba jeszcze zwracac uwagę na mechanizm wycieraczek, niby drobiazg, ale to jest wada tego modelu i patrafi niezle uprzykrzac jazde w deszcz. Jezdzilem wczesniej kilka lat Passatem b5 1.8 benzyna, wydalem duzo kasy na zawieszenie i volvo v40 jest na plus zdecydowanie w tym względzie. Zycze powodzenia
Clichy
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 08 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 1,9 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS z mocną V-ósemką lub V-szóstką?
    Wygląda na to, że Lexus po raz kolejny szykuje coś specjalnie dla fanów szybkich sedanów. Wniosek, który japońska marka złożyła w amerykańskim urzędzie patentowym, sugeruje, że w przyszłości na drogi ...