To nie jest tak że wszystkie skrzynie automatyczne są awaryjne i tu trzeba by było się zastanowić nad tym jaka to będzie skrzynia klasyczny automat, DSG, CVT, eCVT itd. Generalnie skrzynie automatyczne te klasyczne potrafią być trwałe i przejechać setki tysięcy km jak się o nie odpowiednio dba i obchodzi.
Czy coś się zmieniło? Bardziej podejście w ostatnich latach do wymian oleju w takich skrzyniach nawet jak producent nie zalecał tego. Ogólnie im bardziej skomplikowana skrzynia tym naprawy mogą być droższe ale i to też przekłada się na większą frajdę z jazdy
Przykładem prostego automatu może być eCVT która jest w hybrydach Toyoty i tu jak byś chciał bezawaryjny automat to chyba nie ma lepszego obecnie.
Szukajc samochodu z automatem trzeba by się zastanowić na co kładziemy największy nacisk i wtedy dążymy do tego.
To że technologia poszła do przodu nie oznacza że skrzynie automatyczne staną się bezawaryjne. Problem jest inny. Potrafimy robić coraz lepsze rzeczy i trzeba to przyznać jednak jakość materiałów które są do tego wykorzystywane jest na tak niskim poziomie że nie pozwala na bezawaryjną jazdę w dłuższej perspektywie.