Czy warto? Focus mk3 1.0 eb

19 Lut 2021, 13:58

Dzień dobry, planuję zakup focusa mk3. Znalazłem pewną ofertę, w której ktoś oferuje takiego forda w kombi, 2013r 1.0 ecoboost 120hp. Cena to 23900 do negocjacji. Numer VIN auta to WF0LXXGCBLDJ56841 Czy mógłby ktoś powiedzieć, czy cena za niego jest wygórowana czy mi się wydaje i czy warto w ogóle się ta ofertą interesować? Chodzi mi o przebieg, mało się o tych silnikach można dowiedzieć, a dużo ludzi pisze ze 250k te silniki wytrzymują, ma najechane 194. Za kilka dni będę go oglądał ale potrzebuje trochę wiecej informacji. Dzięki z góry za odpowiedzi :mrgreen: :mrgreen: mogę na priv wysłać raport vin jak coś
Bul3ky
Nowicjusz
 
Posty: 7

19 Lut 2021, 14:15

Bul3ky napisał(a):Chodzi mi o przebieg, mało się o tych silnikach można dowiedzieć, a dużo ludzi pisze ze 250k

Do 250k.km.obstawiam 3eci silnik :D
Jak miałbyś dostęp do słupków silnika 1,0 eb to wygrana w totka już byłaby nie potrzebna :ok:


Reszta jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lut 2021, 14:39

Czyli w sumie dalej nie wiem czy warto czy nie :naughty: do żadnego z moich znajomych te silniki jeszcze nie jeżdżą i w sumie oni też mówią, że za dużo mi o tym 1.0 eb nie powiedzą bo ludzie jeszcze wola w ASO je robić. :mrgreen:
Bul3ky
Nowicjusz
 
Posty: 7

19 Lut 2021, 14:58

Bul3ky napisał(a):zyli w sumie dalej nie wiem czy warto czy nie
j
Napisałem że do zrobienia przebiegu 250k.km. potrzeba 3ech silników to dobrze dla kierowcy czy źle?

Do tego jak miałbyś dostęp do słupków silnika które wymienia się hurtowo to byłbyś bogaty ... drugie moje zdanie.

Więc jak wymienia się je hurtowo to znaczy że są trwałe czy nie trwałe?

Oficjalna wersja jest tak że w którymś roku je poprawiono i niby maja zrobić 250k.km. A życie jest takie że jak widzę na aukcjach bezwypadkowego nowszego forda 1,0eb w dobrej cenie to na 100% jest "motor kaput".
Zresztą auta 1,0 eb "motor kaput" możesz sprowadzać w baaaardzo dużych ilościach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lut 2021, 15:17

Szybki a masz jakieś dane nt. awaryjności EB 1.6 i 1.5 ?
Bo raczej słyszałem że ten pierwszy nie jest zbyt problemowy, o drugim złych opinii nie słyszałem ale są tam jakieś nowe rozwiązania jak np. pasek rozrządu zabudowany w oleju, co trochę mnie martwi :(
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

19 Lut 2021, 15:27

Źle przeczytałem Twój post na to wychodzi, dzięki za odpowiedź :lol:
Bul3ky
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    W zestawieniu 10 modeli, które ich pierwsi właściciele posiadają najdłużej, znalazły się wyłącznie japońskie samochody. Zdecydowanie prym wiedzie Toyota z 5 modelami, w czołówce są też Subaru, Lexus i trzy Hondy. ...
    PODSUMOWANIE i SPIS MODELI - Koszty utrzymania
    Na tej stronie znajdziesz spis ponad 350 modeli samochodów w około 90 zestawieniach. Abarth: Grande Punto 1,4 T-Jet Alfa Romeo: 147 2,0 TS 147 3,2 GTA 156 1,9 JTD 159 1,8 159 1,9 JTDm 166 3,0 Audi: A2 1,6 FSI A3 8L ...

19 Lut 2021, 19:31

Cynerion napisał(a):Szybki a masz jakieś dane nt. awaryjności EB 1.6 i 1.5 ?


Co do 1,5eb nic nie wiem.
1,6 wydaje mi się że jest bardziej stabilny bo jest mało aut z padniętymi silnikami.
Podobno trzeba uważać na kody silnika vs pękające tuleje + tak jak 1,0 problem przegrzewania. Ford robił to na gwarancji.

Podobno największa wpadka to 1,0 i 2,3 eb z foki rs.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lut 2021, 20:25

Cynerion napisał(a):jakieś dane nt. awaryjności EB 1.6 i 1.5 ?
Bo raczej słyszałem że ten pierwszy nie jest zbyt problemowy, o drugim złych opinii nie słyszałem ale są tam jakieś nowe rozwiązania jak np. pasek rozrządu zabudowany w oleju
na 1.6 była akcja serwisowa, która eliminowała jego największą wadę (chłodzenie), więc szukając aut z tym silnikiem, najlepiej skupić się na sztukach, które mają to już zrobione i jest na to papier. Ojciec kumpla kupił latem zeszłego roku Mondeo z tym silnikiem i po akcji. Jak na razie jest zadowolony, ale on jest dbaluchem i jeździ wokół komina do roboty (zwłaszcza w koronnych czasach), więc niekoniecznie jego opinia będzie miarodajna :wink: o 1.5 niewiele słyszałem, natomiast patent z paskiem w oleju jest (czy też był) stosowany w PSA w 1.2 PT, co okazało się jego największą wadą.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Lut 2021, 13:33

Dokładnie mi to samo mówił mechanik do którego jeździłem z Mondeo, silniki 1.0 to jednorazówki na 100-120 tyś, potem wymiana bo tego się nie naprawia.
actchris
Początkujący
 
Posty: 65