Czy warto kupić Audi A3 8P z silnikiem 1.4 TFSI 125 KM CAXC?

23 Lis 2022, 15:24

Ryan87 napisał(a):Ok, szanuje opinię ale jeśli kupię auto od handlarza za 40 tys np opel astra kombi vs 25 tys za audi a3, to jaką mam pewność że ma prawidłowy przebieg, słuszna historię czy wymiany na czas ?


Po pierwsze to nie ma obowiązku kupna auta od handlarza (a im budżet wyższy tym możliwości więcej). Po drugie stan pojazdu się weryfikuje przed zakupem.
Jak na razie ciągle opierasz się na czyjejś opinii (a ten ktoś nie dość, że nie może być obiektywny to jeszcze wcale nie musi mieć pojęcia o motoryzacji), nie widziałeś tego auta, nie zweryfikowałeś jego stanu i nie potwierdziłeś, że rzeczywiście wszystko z nim ok.

Pochodzenie używanego od znajomego/wujka/ciotki/babci/dziadka może być zaletą ale nie musi. Słyszałeś kiedyś żeby ktoś mówił o swoim aucie, że to kupa gruzu? Raczej nie, każdy jeździ perełkami i o nie dba a założę się, że masz w swoim otoczeniu osoby od których samochodu kupić byś po prostu nie chciał.

Dla ciebie ta "siostra znajomego" może być w jakimś sensie osoba godną zaufania a dla nas po prostu ktoś chce sprzedać auto w ryzykownej, potrafiącej generować duże koszty konfiguracji stojące w innym kraju a właściciel twierdzi, że wszystko jest ok
Dopóki nikt obiektywny i znający się na temacie nie obejrzy tego auta i nie zweryfikuje papierów z tego "robienia wszystkiego ma czas" (o ile oczywiście są a nie wszystko na słowo) to cały czas jesteśmy na tym samym etapie.

Ryan87 napisał(a):Czy jeśli zainwestuje np w rozrząd i coś ze skrzynią zrobię to będzie to podobny rezultat jak kupno auta od handlarza


Wychodząc z takiego założenia możesz kupić każdego strupa na rynku i ładować w niego górę kasy. Problem w tym, że nigdy jej nie odzyskasz.



Odpowiedziałbym sobie na proste pytanie - czy audi a3 + tsi + dsg jest autem jakie chcę mieć i czy te chęci + cena auta wygrywają z u ciebie z ryzykiem jakie ponosisz. Jeśli jest to spoko, bierz. Ale jeśli zastanawiasz się nad tym autem tylko dlatego "bo jest" to sensu większego tu nie widzę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Lis 2022, 17:36

Z autami to jest tak, jeden jezdzi i uznaje auto za sprawne dopóki odpala i skręca
Drugi ma trochę większe pojęcie i za wczasu wykryje nadchodzace usterki
Jest jeszcze trzecia grupa, czyli właściciele którzy trochę się interesują tym czym jeżdżą, znają bolączki i przebiegi przy których występują.

Po Twoim opisie wnioskuję że auto przez 200tys jedyne co miało robione to w miarę regularne wymiany oleju i filtrów.

Jeśli ten silnik zrobił 200tys na seryjnym rozrządzie to nie wróży to nic dobrego, i pozwala przypuszczać ze i olej w skrzyni nigdy wymieniqny nie był.

Co do samego silnika, jest dobry jak ktos o niego dba, rozrzad co 70-80tys, cewki co 100tys, swiece co 40tys, paliwo tylko pb98, czyszczenie nagaru co 100tys, nastawnik rozrządu po 200tys też już będzie miał luzy, wtryski też nie należą do najtrwalszych, na szczęście są tanie wiec zazwyczaj po 150-200tys też się wymienia. A to tylko tematy silnikowe.

Plus taki że jak auto od nowości w 1 znajomych rękach to można powiedzieć masz pewność do do blachy i historii wypadkowości.
Ale do silnika to tak lekko z 10tys trzeba włożyć
Jak chcesz je kupić to znajdź kogoś kto siedzi w TSI, i zrobi porządna diagnostykę, ale takie rzeczy jak cewki, rozrzad, nagar I odma to 100% do wymiany.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion
    Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy ...