Czy warto kupić Audi A3 8P z silnikiem 1.4 TFSI 125 KM CAXC?

22 Lis 2022, 20:15

Cześć, jestem nowy na forum i kompletnym laikiem w dziedzinie motoryzacji, dlatego prosiłbym o wyrozumiałość:)

Mam prośbę o opinie w sprawie zakupu auta Audi A3 8P. Siostra mojego dobrego przyjaciela sprzedaje samochód Audi A3 rocznik 11.2011. Posiada go od nowości, tylko ona nim jeździła a jest raczej spokojnym kierowcą. Niestety ma przejechane 200 tys km, do tego posiada silnik mało polecany -1.4 TFSI 125 KM kod: CAXC. Dodatkowo jest tam automat stronic dq200, który też nie należy do trwałych. Nigdy z silnikiem i skrzynia biegów nie miała problemów,to też nic z tym nie robiła. Jednak kwestie eksploatacyjne były robione zgodnie ze wskazaniem zegarów w aucie. Cena atrakcyjna plus kwestia sprowadzenia auta z Niemiec bo tam jest użytkowane. Pytanie czy warto się pchać w auto, w przypadku sprawdzonej historii jednak z takim przebiegiem, silnikiem i skrzynia automatyczną?

Byłbym wdzięczny za Wasze opinie
Ryan87
Nowicjusz
 
Posty: 8

22 Lis 2022, 20:52

Ryan87 napisał(a):Pytanie czy warto się pchać w auto, w przypadku sprawdzonej historii jednak z takim przebiegiem, silnikiem i skrzynia automatyczną?
Nie warto, kategorycznie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lis 2022, 21:34

A mogę wiedzieć z czego to wynika ?
Ryan87
Nowicjusz
 
Posty: 8

22 Lis 2022, 21:43

no przeciez sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie.
Siostra kolegi mądra babka lub ma kogoś mądrego u boku który wie że to już czas najwyższy problemy które jeszcze się nie objawiły przekazać w inne ręce :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lis 2022, 09:21

Ryan87 napisał(a):silnik mało polecany -1.4 TFSI 125 KM kod: CAXC. Dodatkowo jest tam automat stronic dq200, który też nie należy do trwałych


I co tu więcej napisać? Przecież sam wiesz jak jest, szukasz poklepania po plecach że będzie dobrze? :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2022, 09:29

Nie, chciałem się dowiedzieć czy to co piszą w internecie to na wyrost :) po drugie ja nie mam problemu z zainwestowaniem trochę w ten samochód, nie wiem może jakieś 5000 zł na wymianę rozrządu i konserwację skrzyni. Chciałbym żeby mi przejechało przynajmniej kolejne 50 tys lub wytrzymało 3-4 lata.
Czy po prostu po 200 tys to już totalny złom? Mam też z tyłu głowy że jednak mam pewną historię tego samochodu, spokojna jazdę oraz przeglądy na czas.
Ryan87
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Lis 2022, 11:03

Ryan87 napisał(a):Czy po prostu po 200 tys to już totalny złom?


Czyli jest na rynku masa aut, które w tym wieku i z takim przebiegiem są o wiele mniej ryzykownym wyborem.

Ryan87 napisał(a):Mam też z tyłu głowy że jednak mam pewną historię tego samochodu, spokojna jazdę oraz przeglądy na czas.


Masz z tyłu głowy bo kolega ci powiedział, że jego siostra mówiła a zapewne pojecie o motoryzacji ma żadne
Moi znajomi też mają auta w bardzo dobrym stanie a jak wsiądziesz to luz na pół obrotu kierownicą i strach z miejsca ruszyć żeby coś nie odpadło.
O dobrym stanie technicznym możemy rozmawiać kiedy zostanie to zweryfikowane
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lis 2022, 12:36

Jakie przebiegi będziesz robić?
Ten silnik nie jest jakimś złym wyborem, to nie twin-charger, pięknie po latach śmiga i trzyma moc, problemem tu jest rozrząd, ale to kwestia kiedy był robiony czy był, czy olej był zmieniany w skrzyni/silniku, co ile itd.

Masz pewne auto bo wiesz skąd, a tak to kup inne od kogoś nieznajomego, a najlepiej od handlarza, z którym nic nie wiesz co się działo.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 817
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

23 Lis 2022, 13:12

Trevor dzięki! Mam właśnie podobny punkt widzenia. Wezmę auto pewne, że jeździła spokojna kobieta, było garażowane. Po 2010 roku czytałem że ten silnik trochę usprawniono, to też mnie trochę przekonuje.

Łańcuch nie był wymieniany, rozrząd również ale pierwszą rzecz jaką zrobię, to wymiana kompletu rozrządu czyli jakieś 2500-3000 zł. Jestem na to przygotowany. W skrzyni nie był wymieniany olej bo to sucha skrzynia i nigdy tam ASO nie zalecało wymiany. Więc to też sobie zrobię po zakupie (osobna sprawa jak się tego dotknie to czy się nie rozsypie;) ). Pozostałe wymiany płynów itp robione regularnie wg wskazań serwisu. Mam na to papiery.

Samochód chce na podróże, głównie Europa, maks 10 tys rocznie. Do pracy mam PKP i PKS :)

Kupię auto od handlarza albo poleasingowe z 150 tys przebiegu i nie wiem kto jeździł, ile osób i jaki miał styl jazdy itp. może to być jeszcze większe ryzyko.
Ryan87
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Lis 2022, 13:45

Ryan87 napisał(a):Trevor dzięki! Mam właśnie podobny punkt widzenia.


Szkoda tylko, że ten punkt widzenia wynika z miłości do znaczka a nie obiektywnego podejścia do tematu :happy:

Przez 200k nikt do oleju w skrzyni nie zajrzał mimo, że koszt wymiany jest śmieszny więc masz czarno ma białym jak to auto jest zadbane.

Twoja kasa, twój wybór, widać po prostu, że przyszedłeś na forum żeby ktoś cię po plecach poklepał i zawracasz ludziom gitarę bez sensu.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lis 2022, 13:52

Nie zgadzam się z Tobą, mam gdzieś znaczek. Nie jestem zwolennikiem audi, do tego wolałbym kombi. Patrzę na to praktycznie, nie chce użerać się z komisami i handlarzami, wolałbym kupić auto z pewną historia itp.

Jeśli miałaby do sprzedania Renault Megane to bysmy o tym samochodzie rozmawiali.

Nie oczekuje poklepywania po plecach, jeśli ktoś się nie zgadza to wyraża swoją opinię. Ja przyjmuje ja do wiadomości. Nie wiem czemu tyle w Tobie pesymizmu.
Ryan87
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Lis 2022, 13:58

Ryan87 napisał(a):Nie zgadzam się z Tobą, mam gdzieś znaczek. Nie jestem zwolennikiem audi


Nie ty, trevor. Poleciłby ci audi/volkswagena choćby był w dwóch częściach do samodzielnego złożenia i totalnie do wymagań nie pasował. W profilu każdego użytkownika masz historię postów, wystarczy sprawdzić.

Ryan87 napisał(a): Nie wiem czemu tyle w Tobie pesymizmu.


Auto, które wyjechało z salonu z wadami silnika czy skrzynią, która się ludziom jeszcze na gwarancji rozsypywała przez kilkanaście lat gwarancji magicznie się nie naprawiło. Tyle.


Ryan87 napisał(a):Jeśli miałaby do sprzedania Renault Megane to bysmy o tym samochodzie rozmawiali

Jeśli rozmawialibyśmy o aucie, do którego technicznie nie można się przyczepić to nikt by ci go nie odradzał - gdyby to a3 było z wolnossącym 1.6 albo dieslem to też rozmowa byłaby inna
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lis 2022, 14:07

Ok, szanuje opinię ale jeśli kupię auto od handlarza za 40 tys np opel astra kombi vs 25 tys za audi a3, to jaką mam pewność że ma prawidłowy przebieg, słuszna historię czy wymiany na czas ? Tam też można wszytako podrobić. Domyślam się że nie mam żadnej i to pytanie bez odpowiedzi ale pokazuje tylko jakie mam dylematy. Czy jeśli zainwestuje np w rozrząd i coś ze skrzynią zrobię to będzie to podobny rezultat jak kupno auta od handlarza, młodsze z mniejszym przebiegiem, może lepszym silnikiem ale z problemem z tyłu głowy że tak wcale być nie musi :)
Ryan87
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Lis 2022, 14:24

Ryan87 napisał(a):Patrzę na to praktycznie, nie chce użerać się z komisami i handlarzami, wolałbym kupić auto z pewną historia itp.

i bardzo słuszne podejście, jak masz historię, widzisz co było naprawiane to jesteś w domu nie musisz się zastanawiać, ja widziałem już akcje z super autami, z silnikami ideałami które przez 30 lat nie powinny się psuć po miesiącu UPG, albo migająca kontrolka oleju i silnik do roboty.

Sprawdź sobie skrzynie czy nie szarpie, nie wyrzuca biegu, jak płynnie zmienia, a co do rozrządu to klasyczny objaw to terkotanie jak diesla, szczególnie na zimnym.
Ale warto zmienić najlepiej Boreshung lub Ori VW

P.S. zapytaj franccca ile miał vagów z TSI :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 817
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

23 Lis 2022, 15:01

Najpierw to trzeba sprawdzić auto, jak rozrząd nie klepie (łańcuch) to można założyć że jego wymiana da spokój na lata.

Gorzej ze skrzynią, jedyne co sprawdzisz to czy nie szarpie, płynnie zmienia biegi itp. Jeśli olej nigdy nie był zmieniany, to nie wiesz co siedzi w środku, trochę loteria a DSG potrafi generować koszty.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007