Ja leję tylko paliwa Premium - Verva ON, DieselGold, Ultimate itp. z jednej tylko przyczyny.. Mam nadzieję, chociaż też nie jest to pewnością, że są one chociaż CZYSTE i dobrej jakości. Nie oczekuję po nich nie wiadomo jakiej mocy, nie łudzę się że samochód lepiej "idzie", nie czekam na to że mi to paliwo przeczyści układ CR czy też "posprząta" syf w baku itp. Chcę po prostu dobrej jakości paliwa - i mam nadzieję że takie właśnie to paliwo Premium jest.. Innej możliwości zalania dobrego paliwa w Polsce chyba nie ma więc staram się lać to co najlepsze.
Co do tego czy warto tankować te paliwa nie mam konkretnych faktów, jednak miałem tak, że przez miesiąc jeździłem na zwykłym ON z Orlenu z racji tego że tankowałem się na pierwszej najbliższej stacji, ale też markowej. Niestety nie mieli tam Vervy stąd lałem EkoDiesla, po jakichś 2 bakach przepalonych zauważyłem że Alfinka gorzej odpalała (a było to jeszcze pod koniec lata, na początku jesieni..). Od razu wypaliłem do "czysta" i zalałem Vervę na przeczyszczenie całości i po przepaleniu baku już wszystko wróciło do normy. W zimie nigdy nie lałem zwykłej ropy.
PS. Wiadoma sprawa że te wszystkie Premiumy to w większości pic na wodę, fotomontaż jednak jeśli są one choć w 10% czystsze i ogólnie "lepsze" od zwykłych paliw moim zdaniem warto je lać. Inaczej sprawa się ma w silnikach starej daty, które przepalały wszystko.. i mało co im źle służyło..
Ktoś mi tam opowiadał że jeździł na rzepakowym przez cały czas i żadnych problemów (przez dłuższy czas - rok, dwa..) nie miał z samochodem, coś mi się wydaje że to jakaś ciężarowa była.. Potem dodał, cytuję: "..ale jak ja mam mieć problemy.. jak tam przewody paliwowe grube jak palec, to może by i coś się stało ale dopiero jak całe pęto rzepaku by mi wpadło..."