Czy warto tankować paliwa klasy premium?

18 Sty 2010, 19:30

Jak uważacie czy warto tankować paliwa klasy premium? Wie ktoś czy one faktycznie są lepsze czy to tylko reklama w celu zwiększenia zysków. A może ma ktoś inne ciekawe informacje odnośnie tych paliw.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

18 Sty 2010, 19:52

Na moje to jak ktoś ma auto o mocy np: 60KM,to tankowanie takich paliw jest bezsensem. Nastąpi wzrost mocy z 60KM do 60,2 KM...
Jeśli macie auto 200KM,to wzrost mocy będzie do 205 KM ale to i tak bezsens,gdyż auto 200 konne ma tyle mocy że te 5 koni mu nie potrzebne...
Poza tym niektóre silniki lepiej pracują na 95 ,byleby była czysta i dobrej jakości.
Generalnie uważam,że tankowanie takich paliw to bezsens i wyrzucony pieniądz.
Idę o zakład,że jakby któryś z was oddał mi auto z pustym bakiem,a ja pojechałbym na stację i zatankował zwykłą lub 98 z plusem,to po oddaniu auta i przejażdżce własnym autem nie wiedziałby jakie mu paliwo wlałem.
Mamy tu do czynienia z klasyczną autosugestią,która polega na tym,że jak pan sobie wlał jakąś tam Vervę,to mu się wydaje że auto lepiej "idzie"...
Z resztą badania aut i ich osiągów na hamowniach potwierdzają moją tezę.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2010, 23:12

no no z tego co słyszałem to hamownia twierdzi inaczej :mrgreen: na badaniach stwierdzono moc większą o 5-6%. Ale moc nie jest najważniejsza, zauważcie że oni nie reklamują się pod względem większej mocy lecz chwalą się dodatkami smarnymi czyszczącymi , mniejszym spalaniem itp. Ja właśnie często mam dylemat na stacji więc zapraszam do dyskusji.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, na stacjach często są oddzielne dystrybutory dla tirów z większą pompą, jednak nie widziałem jeszcze by któryś z tych dystrybutorów sprzedawał ON (premium) wszystkie są ze standardowym olejem.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

19 Sty 2010, 20:44

Ja leję tylko paliwa Premium - Verva ON, DieselGold, Ultimate itp. z jednej tylko przyczyny.. Mam nadzieję, chociaż też nie jest to pewnością, że są one chociaż CZYSTE i dobrej jakości. Nie oczekuję po nich nie wiadomo jakiej mocy, nie łudzę się że samochód lepiej "idzie", nie czekam na to że mi to paliwo przeczyści układ CR czy też "posprząta" syf w baku itp. Chcę po prostu dobrej jakości paliwa - i mam nadzieję że takie właśnie to paliwo Premium jest.. Innej możliwości zalania dobrego paliwa w Polsce chyba nie ma więc staram się lać to co najlepsze.

Co do tego czy warto tankować te paliwa nie mam konkretnych faktów, jednak miałem tak, że przez miesiąc jeździłem na zwykłym ON z Orlenu z racji tego że tankowałem się na pierwszej najbliższej stacji, ale też markowej. Niestety nie mieli tam Vervy stąd lałem EkoDiesla, po jakichś 2 bakach przepalonych zauważyłem że Alfinka gorzej odpalała (a było to jeszcze pod koniec lata, na początku jesieni..). Od razu wypaliłem do "czysta" i zalałem Vervę na przeczyszczenie całości i po przepaleniu baku już wszystko wróciło do normy. W zimie nigdy nie lałem zwykłej ropy.

PS. Wiadoma sprawa że te wszystkie Premiumy to w większości pic na wodę, fotomontaż jednak jeśli są one choć w 10% czystsze i ogólnie "lepsze" od zwykłych paliw moim zdaniem warto je lać. Inaczej sprawa się ma w silnikach starej daty, które przepalały wszystko.. i mało co im źle służyło..

Ktoś mi tam opowiadał że jeździł na rzepakowym przez cały czas i żadnych problemów (przez dłuższy czas - rok, dwa..) nie miał z samochodem, coś mi się wydaje że to jakaś ciężarowa była.. Potem dodał, cytuję: "..ale jak ja mam mieć problemy.. jak tam przewody paliwowe grube jak palec, to może by i coś się stało ale dopiero jak całe pęto rzepaku by mi wpadło..." :lol: :lol: :lol:
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

20 Sty 2010, 09:56

Bez obrazy ale ktoś tutaj za dużo ogląda reklam.
Nie dajcie się ludzie ogłupic !!!
Przecież wszystkie renomowane koncerny paliwowe sprzedające paliwa w PL i tak leją paliwo zwykłe,które spałnia wszelkie wymogi jakościwe dla nowoczesnych jednostek napędowych i nie może tym silnikom szkodzic... No ale żeby zarobic puściły w obieg niby szlachetne paliwa,żeby zarobic nieco więcej od naiwniaków podatnych na masowy atak marketingowy,który ma uświadomic kierowcom że pomagają swojemu silnikowi tankując "lepsze " paliwo... Są różne sposoby na wyciąganie kasy.

Może jeszcze ktoś napisze,że jak założył magnetyzer,to mu spalanie spadło o 25 %...
:smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2010, 13:30

Na temat diesli nie będę się wypowiadał, bo nie jeżdżę dieslem na co dzień i nie tankuję regularnie. Trudno się nie zgodzić, że jeżeli chcemy czyste paliwo, to najlepiej lać to lepsze, bo mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie trefne.

Co do PB95 i 98. Ja w różnych samochodach benzynowych nie widzę różnicy. Jeździłem autami do 100 KM mocy i nie odczuwam, żeby auto lepiej się zbierało spod świateł. Dyskusyjne jest też spalanie. Owszem wychodziły mi różnice niewielkie, ale nie pokonywałem takiej samej trasy na dwóch bakach. Być może spalanie może być trochę mniejsze. Pytanie inne, czy spalanie jest na tyle mniejsze, że opłaca się zalać droższą o 25 groszy na litrze benzynę?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Mokka otrzymał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
    Niezależna organizacja konsumencka Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowego Pojazdu) przyznała kompaktowemu SUV-owi Mokka pięć gwiazdek. A zatem kolejne auto wyprodukowane przez Opla otrzymało od Euro NCAP najwyższą ocenę. ...

20 Sty 2010, 14:44

kabura napisał(a):kolejna sprawa cos jak 95 a 98 wiecej oktanów wiecej mocy przy depnięciu

polecam przeczytać http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

PS ja do swojej E30 zalewałem rosyjską benzynę na pewno <95 oktanów i nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków zalewanie takiego paliwa. Jeździl bym na takim caly czas ale niestety nie mam teraz gdzie kupić.
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

20 Sty 2010, 17:14

Zdania są podzielone, ale mi się jednak wydaje że chodzi tu głównie o zysk.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Bltwq_G5n00[/youtube]
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

21 Sty 2010, 12:06

Co mówi pewien znany tuner samochodów na temat paliw klasy Premium?---- Jeśli ktoś po zatankowaniu paliwa klasy premium spodziewa się zauważalnej poprawy osiągów czy obniżenia zużycia paliwa ten się zawiedzie,jedynie autosugestia może tylko podziałać.Jakie więc korzyści daje stosowanie takich paliw?wbrew pozorom duże ujawniające się jednak po dłuższym stosowaniu a mianowicie chodzi o czystość silnika (przepustnica,zawory)----Korzyści ze stosowania lepszych paliw uzyskuje się w szczególności w silnikach Diesla jeżdżących na dalekie trasy,paliwa te w silniku poddanym miarodajnym obciążeniom(stała prędkość) wypłukują nagary,tyczy się to także silników benzynowych.Do jakich silników należy stosować paliwa 98 oktanowe?!Do aut po tuningu silnika oraz do silników,które fabrycznie zostały dostosowane do paliwa wysokooktanowego! Do jakich silników zaleca się szczególnie paliwa klasy Premium?Do silników TFSI,FSI oraz nowoczesnych silników Diesla wrażliwych na jakość paliwa, czyli silników z systemem wtrysku common rail oraz silników VW-agena z pompo wtryskiwaczami.Należy wiedzieć ,że wszystkie paliwa oferowane przez Koncerny ORLEN czy STATOIL wprowadzone po cichu ,są pozbawione siarki.Oznacza to,że nawet zwykła benzyna z tych stacji spełnia normy dla paliw bezsiarkowych.Oczywiście mnie jako użytkownika samochodu z przestarzałym silnikiem taka informacja wcale nie raduje,dolewam wręcz dodatki polepszające smarowanie(zastępujące siarkę lub ołów).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Sie 2010, 22:53

trochę odkopuje temat, ale... wiecie może jak jest za granicą z tymi bajerami typu verva czy dynamic? Czy w np w niemczech lub w innych krajach też jest tak to rozreklamowane jak u nas? Ja niestety nie byłem jeszcze gdzieś dalej ale na Słowacji nie widziałem takich bajerów, ale stacja była stara, jeszcze z logiem bezołowiowej 91 na tablicy.

ps. Na niektórych stacjach np neste lub na innych nie markowch a także przy marketowych stacjach paliw premium po prostu nie ma, nie wiem co o tym myśleć, czyżby markowe stacje miały monopol na te wynalazki?
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

16 Sie 2010, 22:33

M_TT napisał(a):trochę odkopuje temat, ale... wiecie może jak jest za granicą z tymi bajerami typu verva czy dynamic? Czy w np w niemczech lub w innych krajach też jest tak to rozreklamowane jak u nas? Ja niestety nie byłem jeszcze gdzieś dalej ale na Słowacji nie widziałem takich bajerów, ale stacja była stara, jeszcze z logiem bezołowiowej 91 na tablicy.

ps. Na niektórych stacjach np neste lub na innych nie markowch a także przy marketowych stacjach paliw premium po prostu nie ma, nie wiem co o tym myśleć, czyżby markowe stacje miały monopol na te wynalazki?


Słowacja ? chłopie tam jeszcze pare lat temu wiaderkami tankowali:)

Merc spronter 1,5 t załadunku i wio shell power ciut mniejsze spalanie lepsza dynamika...

zwykła ropa niby czuć różnice

olej opałowy shell power sie kryje... przestał kopcić i sie lepiej jedzie i zimą nie trzeba sie martwić że sie zważy..:)
PISAĆ
klimakielce
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: KIELCE

18 Sie 2010, 21:39

Lałem przez pewien czas VERVE ale potem kilka razy zatankowałem zwykły ON i nie było generalnie róznicy a zawsze te pare groszy sie zaoszczedzi co przy cenie paliwa ma duzy wpływ
Bednaro007
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Głowno

21 Sie 2010, 00:41

kabura napisał(a):kolejna sprawa cos jak 95 a 98 wiecej oktanów wiecej mocy przy depnięciu

nie. im więcej oktanów tym mieszanka jest mniej 'wybuchowa'. dlatego właśnie do aut wyczynowych leje się 102 oktanową benzynę - żeby silnik nie wyskoczył przez zamkniętą maskę :P
Szczypek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Jelenia Góra

21 Sie 2010, 02:01

Zawsze tankuję "zwykłe" PB95. Przy czym zazwyczaj na stacjach, które dobrze znam i wiem, że paliwo na tych stacjach jest dobrej jakości. Co do oktanowości to jak ktoś wyżej zauważył im więcej oktanów tym mniejsza moc. Nie znaczy to, że na paliwach krasy premium moc będzie mniejsza - mogą być dodawane do nich dodatki, które nieznacznie zwiększą moc.

Mimo wszystko jednak jeżeli ktoś tankuje celem zwiększenia mocy to się zawiedzie i o ile nie ma innych powodów dla których miałby tankować paliwa klasy "premium" to lepiej nie przepłacać :)
lucky_man
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Warszawa

22 Wrz 2010, 14:31

hmm, po zalaniu vervy do sprintera 208d nie było żadnej różnicy, a jeden wtryskiwacz wciąż leje na wolnych obrotach (niewiem czemu ale tylko przy rozgrzanym silniku), wie ktoś jaki wpływ może mieć dolanie do ON oleju do 2T (mam Mobila extra 2T półsyntetyk, myślałem wymieszać 1:200)? Czy to coś zmieni czy lepiej nie robić takich rzeczy?
Ostatnio edytowany przez M_TT 22 Wrz 2010, 16:35, edytowano w sumie 2 razy
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...