Czym sie różni BI-Turbo od TWIN-Turbo ??

10 Kwi 2008, 12:10

Witam !!

Pytanie w temacie proszę o pomoc.

Dziekuje i pozdrawiam.
bartmis
Nowicjusz
 
Posty: 14

10 Kwi 2008, 15:01

Biturbo stosowane jest w silnikach widlastych (dwie turbiny)

Twin turbo w silnikach rzędowych (dwie mniejsze turbiny zamiast dużej)
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

10 Kwi 2008, 15:03

I biturbo jest często stosowane przez formę tuningowa Hamman
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

10 Kwi 2008, 16:55

Czyli jedno i drugie jest takim systemem że :

silnik V6 ma 3 gary pompowane przez jedna turbinę i 3 gary z drugiej turbiny.

Silnik R6 tak samo ze jedna pompuje w 3 gary a druga w kolejne 3

I tylko nazwa sie to rożni ?? Czy jakoś systemami połączeń itd... ??

Aha jest może jakiś system gdzie turbina pompuje w turbinę ??
bartmis
Nowicjusz
 
Posty: 14

10 Kwi 2008, 19:03

Teoretycznie tak. Biturbo ma 2 identyczne turbiny.

W Twin turbo turbiny mogą różnić się od siebie wielkością. Tak więc jeśli jest mała i duża, to mniejsza działa na niskich obrotach a duża dołącza siędopiero po przekroczeniu jakiejś tam ich liczby.
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

11 Kwi 2008, 10:22

Dwie różne mówisz... To widzę tylko dwa wyjścia

albo

trzy gary są pompowane przez mała i kolejne trzy przez duża turbinę ale to bez sensu

albo

6 garów jest pompowane i prze mała i przez duża turbinę.

rysunek poglądowy jak połapałem co i jak oraz od razu pytanie zawarte w nim.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

bartmis
Nowicjusz
 
Posty: 14

11 Kwi 2008, 12:32

Jest to sekwencyjny system twin turbo. To jest właśnie to, gdzie mniejsza działa na niższych, a duża dołącza się przy wysokich obrotach.
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

12 Mar 2009, 17:19

Tak, wiem ze to odkop, natomiast jesli watek jest cytowany na innych forach jako objasnienie to cos tu jest nie halo... i wymaga naprostowania...

Wiec cytujac za Wiki (bo to najlatwiejsze zrodlo do znalezienia):

Twin Turbo/Biturbo [edytuj]

Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

Równoległe Twin Turbo [edytuj]

W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

Szeregowe Biturbo [edytuj]

W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

Wielostopniowe turbodoładowanie [edytuj]

Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
Bo auto ma jezdzic.
Prawdziwy Quattro
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Miejscowość: Toruń

14 Sty 2014, 21:18

Układ BiTurbo
Zdjęcie

BiTurbo to system składający się z dwóch turbosprężarek, których praca odbywa się w sposób równoległy. Ma to na celu poprawę nadążności pracy układu doładowania w przypadku nagłych zmian obciążenia silnika. Wraz ze skróceniem czasu reakcji turbosprężarki na chwilowe obciążenia, zakres jej pracy w warunkach nieustalonych ulega zmniejszeniu. Układ BiTurbo jest spotykany najczęściej w silnikach, których objętość skokowa przekracza 2500 cm3. Oprócz poprawy bezwładności turbosprężarki, pracujące w układzie równoległym dwie turbosprężarki mogą pokryć zapotrzebowania na powietrze w przypadku większych silników. Oddzielny system doprowadzania powietrza do sprężarek jest pożądany dla silników o większej pojemności skokowej, jako że nie mają one niedostatków momentu obrotowego w zakresie wolnych obrotów, jak to się dzieje w przypadku jednostek o mniejszej pojemności.

Układ Twin Turbo
Zdjęcie

Twin Turbo jest bardzo podobnym rozwiązaniem jak układ BiTurbo. Różnica wynika jednak z sposobu pracy w obu rozwiązaniach. W Twin Turbo zastosowano dwie turbosprężarki, z czego jedna jest mniejsza, pracująca w zakresie niskich prędkości obrotowych silnika (do 1500 obr/min), a druga większa, pracująca w zakresie wysokich prędkości obrotowych a załączana jest stopniowo, by od 2500 obr/min stanowić decydujący element w napełnianiu cylindrów. Dzięki zastosowaniu dwóch sprężarek o różnych rozmiarach, poprawie uległa praca urządzenia w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Mniejsza turbosprężarka cechuje się małą bezwładnością wirnika i pracuje przy małych obciążeniach silnika i wykorzystuje przy tym efekt „sprężania wstępnego” realizowanego przez większą turbosprężarkę. Sam proces przełączania między turbosprężarkami odbywa się poprzez pneumatycznie sterowany zawór, a sam moment przełączenia jest nieodczuwalny dla kierowcy.

źródło: regeneracja-turbosprezarek.pl
SEBA6
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Mielec
Auto: Mercedes e klase