19 Sty 2016, 16:45
Objawy zanieczyszczeń kanałów dolotowych i zaworów ssących już po przebiegu 40-50Kkm:
Brak mocy (spadek mocy nawet do 40%)
Nierówna praca silnika na biegu jałowym
Problem z przyspieszaniem (szarpanie)
Słaba reakcja na wciśnięcie gazu
Wypadanie zapłonu
Błąd spalania stukowego
Błąd przepustnicy
Problem z odpaleniem silnika
System ten pozwala na całkowite usunięcie osadów i nagarów bez demontażu głowicy silnika w sposób bezpieczny dla silnika. Czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów polega na usuwaniu osadów za pomocą specjalnego granulatu orzecha włoskiego, który pod ciśnieniem sprężonego powietrza uderzając w powierzchnię pokrytą nagarem usuwa ją, nie uszkadzając samej powierzchni kanałów dolotowych i zaworów.
Oprócz niewątpliwych zalet bezpośredniego wtrysku benzyny do komory spalania, towarzyszyły im i wady - paliwo nie jest podawane do kolektora ssącego tylko bezpośrednio na tłok i tym sposobem nie przelatuje przez kolektor, który był czyszczony paliwem wtryskiwanym do kolektora ssącego. Zwęglone paliwo i olej silnikowy dostający się do kolektora ssącego wskutek recyrkulacji spalin, odkłada się na ściankach kolektora dolotowego i na zaworach ssących. Początkowo problem nie jest dokuczliwy jednak z czasem ma szkodliwy wpływ na sprawność silnika. Zbyt nadmierna ilość zanieczyszczeń na zaworach ssących przyczynia się do ich niedomykania. W tym przypadku zastosowanie dodatków do paliwa jest bezużyteczne, bowiem przy bezpośrednim wtrysku do komory spalania paliwo nie ma kontaktu z kolektorem ssącym i zaworami ssącymi.
Czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów ssących możemy osiągnąć poprzez bardzo skomplikowane i drogie zdjęcie i rozebranie głowicy, a następnie wielogodzinne ręczne mycie agresywnym środkiem czyszczącym.
Producenci chemii dla motoryzacji wprowadzili na rynek chemiczne płukanie kanałów dolotowych, jednak w przypadku przebiegu ponad 40000km tak silnych zabrudzeń, nagarów w układzie dolotowym i na zaworach, ta metoda okazała się nie skuteczna, a rezultaty czyszczeń rozwiązywały problem na bardzo krótki okres czasu.
Osiadający nagar w kanałach dolotowych i zaworach ssących powoduje ich deformację, wypalanie i niedomykanie, rozszczelniając tym samym komorę spalania.
W tym przypadku zastosowanie dodatków do paliwa jest bezużyteczne, bowiem przy bezpośrednim wtrysku do komory spalania paliwo nie ma kontaktu z kolektorem ssącym i zaworami ssącymi.