Dacia Sandero - "chrobotanie" przy hamowaniu

22 Gru 2010, 08:51

Obecna pogoda wiadomo jaka jest, więc rzadko się używa hamulca intensywnie. Przy mocniejszym/nagłym hamowaniu okazało się, że słychać takie "chrzęsty" z przodu w hamulcu (chyba jednym) i coś jakby tam blokuje. Myślę, że to może być śnieg/oblodzenie, bo po przejechaniu kilku km i kilkukrotnym "podeptaniu" hamulca mija. Samochód i hamulce się rozgrzewają i dlatego jest już ok? Ktoś też tak ma?
Ostatnio edytowany przez mała1, 23 Gru 2010, 07:47, edytowano w sumie 1 raz
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

22 Gru 2010, 10:40

Uzupełnij temat zgodnie z pkt 4 regulaminu.

Co do tematu - w aucie jest ABS?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2010, 10:56

MotoAlbercik napisał(a):Co do tematu - w aucie jest ABS?


Jest.

P.S. Uzupełnić temat - chodzi o markę? Czy to nieistotne?
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

22 Gru 2010, 11:10

Może to być oznaka kończących się klocków hamulcowych.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

22 Gru 2010, 11:17

arciasty napisał(a):Może to być oznaka kończących się klocków hamulcowych.


Auto ma kilka miesięcy...
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

22 Gru 2010, 13:40

Chodzi o wpisanie marki samochodu do tematu - przyjrzyj się jak wyglądają inne tematy - marka, model samochodu w górnej linijce, a pod spodem krótki opis problemu.

Jak masz ABS i podcvzas normalnego hamowania nic się nie dziej a to chrobotanie jest tylko jak jedzisz po śliskiej nawierzchni i chcesz hamować, to wyglądałoby na normalne zjawisko - w momencie jak któreś koł wpada w poslizg, to pompa ABS-u zaczyna redukować ciśnienie tak, żeby to koło się nie zblokowało podczas hamowania. Objawia się to właśnie chrobotaniem i można to odczuć równiez na pedale hamulca - pedał tak jakby odbijał .
Najlepiej jakbyś dała się przejechać tym samochodem komuś, kto ma ABS. Albo jedz do jakiegoś znajomego mechanika i niech on się nim przejedzie. Jeżeli jest to normalne działanie ABS-u to na 100% będzie o tym wiedział.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdzie nie warto tankować LPG? Wysokie ceny Autogazu!
    Miałem okazję w weekend wybrać się w góry a dokładniej w Karkonosze. Podróż oczywiście z Warszawy trasą A2 następnie A1 i S8, a dalej kawałek A4. Ceny w Warszawie LPG były na poziomie 2,10 - 2,18zł. Jednak na ...

23 Gru 2010, 07:45

MotoAlbercik napisał(a):
Jak masz ABS i podcvzas normalnego hamowania nic się nie dziej a to chrobotanie jest tylko jak jedzisz po śliskiej nawierzchni i chcesz hamować, to wyglądałoby na normalne zjawisko - w momencie jak któreś koł wpada w poslizg, to pompa ABS-u zaczyna redukować ciśnienie tak, żeby to koło się nie zblokowało podczas hamowania. Objawia się to właśnie chrobotaniem i można to odczuć równiez na pedale hamulca - pedał tak jakby odbijał.


Tak chyba właśnie jest, bo dzisiaj absolutnie nic nie słychać (odwilż i nie jest ślisko). Zastanawiałam się tylko, czy ten hałas od ABS musi być aż tak duży. Może ten model po prostu tak ma ;) Na wszelki wypadek podjadę do mechanika aby się upewnić, przynajmniej wiem teraz o co chodzi.
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

23 Gru 2010, 13:40

Jeżeli faktycznie jest to ABS, to tak - w wielu samochodach to chrobotanie słychać dośc wyraźnie, a bicie pedału hamulca jest lekko wyczuwalne. W innych odwrotnie.
Oczywiście musisz mieć 100% potwierdzenia, że to napewno ABS działa w ten sposób.
Nie musisz jechać od razu do mechanika - przejedz się z kolegą, sąsiadem, który wie jak działa ABS. Mechanik może chcieć cię naciągnąć i nawet jak stwierdzi, że to ABS, to może powiedzieć, że działa za głośno, za słabo itd i może chcieć cię naciągnąć na naprawę, jak się zorientuje, że nie masz pojęcia o ABS-ie. I pamiętaj - jeżeli kontrolka ABS-u na zestawie wskaźnikó po przekręceniu kluczyka w stacyjce się świeci na czerwono i po uruchomieniu silnika gasnie i nie zaświeca się podczas jazdy, to jest on sprawny. Jakakolwiek awaria Abs-u jest sygnalizowana kontrolką ABS i układu hamulcowego.

No i jako że jesteś kobietą na naszym forum, top zapraszam tutaj
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2010, 01:34

Ja mam to samo. Rozbierane były wszystkie hamulce i wszystko grało. Jedynie tylko blaszka ta na kopycie niby obcierała o tarcze podczas hamowania. Została poprawiona ale nadal trze jak głupie. Przy okazji objawił się efekt padającego serwo.

Po swietach, jade na podnosnik. Podniosę auto rozbujam go i delkatne nacisne na hamulec i już wtedy pasnowie mechanicy ocenią i dojdą co jest przyczyną chrobotania.
youcarcash
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: wawa