Dacia Sandero - "chrobotanie" przy hamowaniu

22 Gru 2010, 08:51

Obecna pogoda wiadomo jaka jest, więc rzadko się używa hamulca intensywnie. Przy mocniejszym/nagłym hamowaniu okazało się, że słychać takie "chrzęsty" z przodu w hamulcu (chyba jednym) i coś jakby tam blokuje. Myślę, że to może być śnieg/oblodzenie, bo po przejechaniu kilku km i kilkukrotnym "podeptaniu" hamulca mija. Samochód i hamulce się rozgrzewają i dlatego jest już ok? Ktoś też tak ma?
Ostatnio edytowany przez mała1, 23 Gru 2010, 07:47, edytowano w sumie 1 raz
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

22 Gru 2010, 10:40

Uzupełnij temat zgodnie z pkt 4 regulaminu.

Co do tematu - w aucie jest ABS?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2010, 10:56

MotoAlbercik napisał(a):Co do tematu - w aucie jest ABS?


Jest.

P.S. Uzupełnić temat - chodzi o markę? Czy to nieistotne?
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

22 Gru 2010, 11:10

Może to być oznaka kończących się klocków hamulcowych.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

22 Gru 2010, 11:17

arciasty napisał(a):Może to być oznaka kończących się klocków hamulcowych.


Auto ma kilka miesięcy...
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

22 Gru 2010, 13:40

Chodzi o wpisanie marki samochodu do tematu - przyjrzyj się jak wyglądają inne tematy - marka, model samochodu w górnej linijce, a pod spodem krótki opis problemu.

Jak masz ABS i podcvzas normalnego hamowania nic się nie dziej a to chrobotanie jest tylko jak jedzisz po śliskiej nawierzchni i chcesz hamować, to wyglądałoby na normalne zjawisko - w momencie jak któreś koł wpada w poslizg, to pompa ABS-u zaczyna redukować ciśnienie tak, żeby to koło się nie zblokowało podczas hamowania. Objawia się to właśnie chrobotaniem i można to odczuć równiez na pedale hamulca - pedał tak jakby odbijał .
Najlepiej jakbyś dała się przejechać tym samochodem komuś, kto ma ABS. Albo jedz do jakiegoś znajomego mechanika i niech on się nim przejedzie. Jeżeli jest to normalne działanie ABS-u to na 100% będzie o tym wiedział.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kontrolki samochodowe - sprawdź co oznaczają
    Każdy kierowca zna temat kontrolek które wyświetlają się na desce rozdzielczej (liczniku) przed każdym odpaleniem silnika. Nie są to jednak wszystkie kontrolki które możemy zobaczyć na naszym liczniku. Większość ...

23 Gru 2010, 07:45

MotoAlbercik napisał(a):
Jak masz ABS i podcvzas normalnego hamowania nic się nie dziej a to chrobotanie jest tylko jak jedzisz po śliskiej nawierzchni i chcesz hamować, to wyglądałoby na normalne zjawisko - w momencie jak któreś koł wpada w poslizg, to pompa ABS-u zaczyna redukować ciśnienie tak, żeby to koło się nie zblokowało podczas hamowania. Objawia się to właśnie chrobotaniem i można to odczuć równiez na pedale hamulca - pedał tak jakby odbijał.


Tak chyba właśnie jest, bo dzisiaj absolutnie nic nie słychać (odwilż i nie jest ślisko). Zastanawiałam się tylko, czy ten hałas od ABS musi być aż tak duży. Może ten model po prostu tak ma ;) Na wszelki wypadek podjadę do mechanika aby się upewnić, przynajmniej wiem teraz o co chodzi.
mała1
Nowicjusz
 
Posty: 31

23 Gru 2010, 13:40

Jeżeli faktycznie jest to ABS, to tak - w wielu samochodach to chrobotanie słychać dośc wyraźnie, a bicie pedału hamulca jest lekko wyczuwalne. W innych odwrotnie.
Oczywiście musisz mieć 100% potwierdzenia, że to napewno ABS działa w ten sposób.
Nie musisz jechać od razu do mechanika - przejedz się z kolegą, sąsiadem, który wie jak działa ABS. Mechanik może chcieć cię naciągnąć i nawet jak stwierdzi, że to ABS, to może powiedzieć, że działa za głośno, za słabo itd i może chcieć cię naciągnąć na naprawę, jak się zorientuje, że nie masz pojęcia o ABS-ie. I pamiętaj - jeżeli kontrolka ABS-u na zestawie wskaźnikó po przekręceniu kluczyka w stacyjce się świeci na czerwono i po uruchomieniu silnika gasnie i nie zaświeca się podczas jazdy, to jest on sprawny. Jakakolwiek awaria Abs-u jest sygnalizowana kontrolką ABS i układu hamulcowego.

No i jako że jesteś kobietą na naszym forum, top zapraszam tutaj
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2010, 01:34

Ja mam to samo. Rozbierane były wszystkie hamulce i wszystko grało. Jedynie tylko blaszka ta na kopycie niby obcierała o tarcze podczas hamowania. Została poprawiona ale nadal trze jak głupie. Przy okazji objawił się efekt padającego serwo.

Po swietach, jade na podnosnik. Podniosę auto rozbujam go i delkatne nacisne na hamulec i już wtedy pasnowie mechanicy ocenią i dojdą co jest przyczyną chrobotania.
youcarcash
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: wawa