Daewoo Lanos 1.5 16v brak tylnych świateł i deski rozdzielcz

02 Gru 2012, 19:33

Witam .
Mam problem typu iż podczas jazdy gasną mi tylne światła i deska rozdzielcza w tym podświetlenia perędkościomiarze ogrzwania wszystko gaśnie w środku, problem znika gdy podotykam bezpieczniki pod maską zapalają sie tylne światła i oświetlenie w środku auta.
Jestem Młodym kierowcą, laikiem nie mam pojącia co może być przyczyną tej awari czytałem że to może być wina bezpieczkina przekażnika tylnej lampki w bagarzniku.
czy jest możliwość naprawy samemu ? bo szczerze to wydałem kase na autko i nie mam teraz by bulić u elektryka Lanosa mam rok i jestem bardzo zadowolony ta awaria zdarzała sie raz na kilka miesięcy teraz jest to codziennością co chwile to samo gana światła i nie moge przez to jeżdzić.
Prosze o POMOC. :)
john1987
Nowicjusz

Prawo jazdy: 05 11 2010
Auto: daewoo lanos 15 1.6 100km

02 Gru 2012, 20:28

Wygląda na to, że masz albo luźne albo wypalone styki przekaźnika oświetlenia lub bezpieczników EF13 i EF14 ( odpowiedzialne za oświetlenie ), albo na bezpieczniku EF20. Wyjmij przekaźnik, te trzy bezpieczniki i delikatnie podoginaj te konektorki tak, żeby i bezpiecznik i przekaźnik wchodziły z lekkim oporem. Jeżeli jednak tam jest wszystko ok, to trzeba zajrzeć pod skrzynkę bezpieczników ( od dołu ) i tam sprawdzić, czy nie ma jakiegoś luźnego kabelka od tych elementów.
Jest też możliwość, że to wina samego włącznika świateł pozycyjnych, ale piszesz, że wszystko wraca do normy, jak poruszasz w skrzynce bezpieczników, więc włącznik odpada.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2012, 18:01