Daewoo Lanos proszę o doradzenie

26 Wrz 2009, 08:40

Chcę kupić daewoo lanosa jako 1 samochód. Bardzo mi się podoba nie mam ogólnie zastrzeżeń ale obawiam się o abs... czy jest tak strasznie konieczny? Czy mogę sobie zainstalować czujniki abs w stacji kontroli pojazdów z czasem , jestem nowym kierowcą i nie do końca wiem czy są one aż tak potrzebne i ile to może ogólnie z robocizną kosztować. Proszę o info i opinię na temat samochodu.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
bella21
Nowicjusz

Miejscowość: Szczecin

26 Wrz 2009, 09:16

lanos to bardzo dobre auto słusznie wybrałaś go na swoje pierwsze auto ja np żałuje że tego nie zrobiłem w przeszłości :wink:. Uważam że nie warto ci instalować abs nie jest on aż taki konieczny a opłata z ewentualny montaż na pewno nie będzie mała
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika

Miejscowość: Szczecin

26 Wrz 2009, 09:41

Wiadome, że ABS czasami się przydaje, lecz konieczny nie jest :) Ja jeżdżę już ponad rok i generalnie jest gitara. ABS mógłby być, lecz nie musi, zależy też jak jeździsz :P Przez ten czas jak jeżdżę nie wymieniałem żadnych innych rzeczy prócz tych, które były wiadome podczas zakupu pojazdu :) Autko jest bardzo zrywne, fajnie przyspiesza :) Jedyne co jest w nim dość uciążliwe to zła wentylacja (parowanie szyb) w zimie, a nawet podczas opadów deszczu :( I jeszcze słabo trzyma w zakrętach, warto trochę bardziej zwolnic przed zakrętem, ale to już sam dojdziesz do tego ;)
Helly
Początkujący

Miejscowość: Kraków

26 Wrz 2009, 10:00

Jeżeli Cię tylko stać to montuj sobie ABS. Nie ma co gadać, że jest niepotrzebny. Właśnie, że jest. Skraca drogę hamowania i zapewnia możliwości manewru. W aucie bez ABS jak naciśniesz na maksa hamulec to koła się blokują i już nie skręcisz, a rzadko się zdarza, żeby auto wyhamowało, raczej trzeba mijać przeszkodę/człowieka na drodze).