Daewoo Leganza - Duże i nierówne obroty.

21 Sie 2010, 14:02

Witam serdecznie.

Mam Daewoo Leganza 2.0l '97, od pewnego czasu zaczęło się dziać coś niedobrego z obrotami na PBi LPG to samo.

Zacznę od tego, w warsztacie podpieli mi go pod komputer i wykazało błąd czujnika TPS. Wymienili mi go, lecz nie wyregulowali i to jest chyba wina tego, że obroty trzymają mi się tak na 1250obr. Dodam, że auto chodzi dużo lepiej na starym TPS niż na nowym, dlatego jeżdżę na starym. Tylko potrzebuję wartości (Napięcia, oporność itd) do wyregulowania neutralnego położenia przepustnicy. Z tego co słyszałem w Leganzie przy zamkniętej przepust. powinno to być 0,347V na potencjometrze TPS.

Starałem się do minimum zmniejszyć ryzyko łapania "lewego" powietrza, wymieniona została uszczelka kol. ssącego (przedmuchana była), uszczelka pod głowicą (olej wyciekał), wyczyściłem samą przepustnicę, nasmarowałem itd. Silnik krokowy wymieniony a wolne obroty zaprogramowane (odpięte klemy aku., a potem tak jak w instrukcjach, zapłon na 5s, wyłączenie zapłonu, odpalenie na 10 min, klima wł itd itd)

Czasami są problemy z odpaleniem na LPG, lub na PB, różnie, ale po jakimś czasie zapala, głównie są problemy pod koniec dnia, kiedy auto jest rozgrzane (Czas na nowe kable WN?)
Zauważyłem także, że ostatnio po włączeniu silnika "check" się nie zapala, czasami zapala się dopiero po przejechaniu np 50km, czasami od razu.

Jeśli ktoś by chciał zaproponować sprawdzenie krokowca, to uprzedzam, że jest już nowy itd. Do tego wymieniony był niedawno czujnik MAP. Czyli praktycznie wszystko co może powodować obroty za wysokie.

Żeby jeszcze bardziej zagmatwać.. Na nowym TPSie Auto nie wchodzi na obroty np jak wyprzedzam sobie z "trójeczki" dochodzi do 3tyś obr i auto od razu zmula. Na starym czujniku tego nie zauważyłem. Może pomoże jeszcze przeczyszczenie styków Kontaktem S?

Cholernie tutaj namieszałem, teraz tak w skrócie

Obroty mam na poziomie 1250obr (po rozgrzaniu)

Wymieniłem :
Czujnik temp. powietrza, czujnik MAP, czujnik TPS, uszczelka pod kol. ssącym, głowicą i klawiaturą, EGR zaślepiony, wymienione łączniki przewodów podciśnienia.

Aha Sam potencjometr TPS działa, bo podpięty do woltomierza (brak miejsc po przecinku) płynie idzie od 1V do 4-5V, czyli tak jak powinno, lecz nie mogę dokładnie tego sprawdzić narazie.

Jakieś sugestie odnośnie problemu ? Jakby coś było niejasne, wytłumaczę dokładnie dany fragment.

A może auto przez instalację gazową "zapomniało" jak się jeździ na benzynie i w ogóle, może trzeba trochę na PB pojeździć tylko ?
barnaba44
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.9 TDI 131KM (ASZ)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Wrz 2015, 07:25

Bardzo stary temat ale chciałem go odświeżyć. Od około 2 tyg. mam ten sam problem. Czy udało się koledze jakoś rozwikłać tą zagadkę? Mechanik nie ma pojęcia co może być tego przyczyną i kazał mi jechać do elektryka bo u nich nie ma takiego pracownika a ponoć może być coś z wiązką kabli. Moje objawy to obroty silnika wahają się między 1500-1800 przy wyłączonej AC natomiast gdy włączę klimatyzację to obroty spadają na 800 później 500 i auto gaśnie. Przy AC w ogóle nie da się jeździć bez klimy jakoś daje radę ale czasami szarpie autem i muszę wtedy odpuścić pedał gazu i ponownie wcisnąć żeby jechał bez szarpania.

Co zostało zrobione w warsztacie:
- wymieniony czujnik wału korbowego
- wyczyszczony silnik krokowy i przepustnica
- wyczyszczone styki wiązki kabli
- z powodu ubytku płynu chłodzącego wymiana uszczelki pod głowicą

Będę bardzo wdzięczny o wszelkie pomocne informacje. Dzięki.

Czytaj więcej daewoo-leganza-duze-i-nierowne-obroty-vt36933.htm#ixzz3moqO8hAK
hierro
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Leganza

26 Wrz 2015, 10:11

Witam,

czasu minęło sporo odkąd założyłem ten post. O Leganzie już prawie nie pamiętam, że miałem hehe. W każdym razie wydałem wtedy też sporo pieniędzy aby obroty przestały falować. Mechanik nie potrafił nic zaradzić, więc kupiłem wtedy pamiętam, nową przepustnicę od Nubiry 2.0 i obroty od razu przestały szaleć i od wtedy auto działo jak w zegarku. Wymieniłem, bo czyszczenie i moczenie w benzynie mojej oryginalnej przepustnicy nie pomogło. Wymiana przepustnicy to bułka z masłem, ja to sam zrobiłem a miałem wtedy z 18 lat ;)
barnaba44
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.9 TDI 131KM (ASZ)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Wrz 2015, 13:42

Dzięki za szybką odpowiedź. Fakt czasu trochę minęło. Zajmę się w takim razie w najbliższym czasie tą przepustnicą. Znalazłem jeszcze informację że przyczyną może być to uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Takiego błędu u mechanika nie było ale sprawdzałem na klimatroniku i wywala mi błąd nr 3 i właśnie to jest ten czujnik płynu. Będę działał. Dzięki jeszcze raz.
hierro
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Leganza
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymóg opon zimowych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...