21 Sie 2010, 14:02
Witam serdecznie.
Mam Daewoo Leganza 2.0l '97, od pewnego czasu zaczęło się dziać coś niedobrego z obrotami na PBi LPG to samo.
Zacznę od tego, w warsztacie podpieli mi go pod komputer i wykazało błąd czujnika TPS. Wymienili mi go, lecz nie wyregulowali i to jest chyba wina tego, że obroty trzymają mi się tak na 1250obr. Dodam, że auto chodzi dużo lepiej na starym TPS niż na nowym, dlatego jeżdżę na starym. Tylko potrzebuję wartości (Napięcia, oporność itd) do wyregulowania neutralnego położenia przepustnicy. Z tego co słyszałem w Leganzie przy zamkniętej przepust. powinno to być 0,347V na potencjometrze TPS.
Starałem się do minimum zmniejszyć ryzyko łapania "lewego" powietrza, wymieniona została uszczelka kol. ssącego (przedmuchana była), uszczelka pod głowicą (olej wyciekał), wyczyściłem samą przepustnicę, nasmarowałem itd. Silnik krokowy wymieniony a wolne obroty zaprogramowane (odpięte klemy aku., a potem tak jak w instrukcjach, zapłon na 5s, wyłączenie zapłonu, odpalenie na 10 min, klima wł itd itd)
Czasami są problemy z odpaleniem na LPG, lub na PB, różnie, ale po jakimś czasie zapala, głównie są problemy pod koniec dnia, kiedy auto jest rozgrzane (Czas na nowe kable WN?)
Zauważyłem także, że ostatnio po włączeniu silnika "check" się nie zapala, czasami zapala się dopiero po przejechaniu np 50km, czasami od razu.
Jeśli ktoś by chciał zaproponować sprawdzenie krokowca, to uprzedzam, że jest już nowy itd. Do tego wymieniony był niedawno czujnik MAP. Czyli praktycznie wszystko co może powodować obroty za wysokie.
Żeby jeszcze bardziej zagmatwać.. Na nowym TPSie Auto nie wchodzi na obroty np jak wyprzedzam sobie z "trójeczki" dochodzi do 3tyś obr i auto od razu zmula. Na starym czujniku tego nie zauważyłem. Może pomoże jeszcze przeczyszczenie styków Kontaktem S?
Cholernie tutaj namieszałem, teraz tak w skrócie
Obroty mam na poziomie 1250obr (po rozgrzaniu)
Wymieniłem :
Czujnik temp. powietrza, czujnik MAP, czujnik TPS, uszczelka pod kol. ssącym, głowicą i klawiaturą, EGR zaślepiony, wymienione łączniki przewodów podciśnienia.
Aha Sam potencjometr TPS działa, bo podpięty do woltomierza (brak miejsc po przecinku) płynie idzie od 1V do 4-5V, czyli tak jak powinno, lecz nie mogę dokładnie tego sprawdzić narazie.
Jakieś sugestie odnośnie problemu ? Jakby coś było niejasne, wytłumaczę dokładnie dany fragment.
A może auto przez instalację gazową "zapomniało" jak się jeździ na benzynie i w ogóle, może trzeba trochę na PB pojeździć tylko ?