REKLAMA
Witam. Moja Nubi (kombi) naglę przestała przyspieszać. Silnik pracuje równo, odpala bez problemu. Nic nie faluje. Problem polega na tym że trzeba było redukować o 2-3 biegi żeby cokolwiek zwojować. I dało się tak jakoś tymczasowo jeździć. Lecz od ostatnich dwóch dni dławi go przy dodawaniu gazu. Przedtem problem był dopiero przy 4,5 biegu gdzie nie ciągło go powyżej 4 tyś obrotów. Teraz jeździ to tak że na każdym biegu przy pół gazie auto jedzie, ale jak chcesz dodać więcej gazu to dławienie. No i na dłuższą mete nie da się tym jezdzić.
Koszty stałe jakie poniosłem to na razie:
-filtr powietrza (i tak był już usyfiony)
-filtr paliwa
-pompe paliwa
-świece (też nic z nich praktycznie nie zostało, co do koloru - spalanie prawidłowe. Nic nie było skopcone na czarno czy mokre.)
-zawór EGR
Cewke zapłonową udało mi się podmienić na nową i oddać - bez zmian
Katalizator wycięty
Przepustnice wyczyściłem
Sprawdziłem ciśnienie na tłokach - 12,5 bara, czyli podręcznik
W poniedziałek podmienię nowy czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Mam możliwość kombinowania bo takie części jak czujnik mogę spokojnie oddać spowrotem.
Niestety takie części jak pompa paliwa musiała zostać bo wiadomo - zanurzona w baku.
Jedyne propozycje z innych for jakie mi zostały to:
-klin na wale
-znaki na rozrządzie
-ewentualne luzy
-wtryski
Sprawdzanie kodów ogółem nie wykazują żadnych błędów po za tym że raz wyrzucił 23 czyli ten czujnik.
Podmienić mogę i sprawdzić bo takie części akurat mnie nic nie kosztują jeśli to nie będzie to.
Jak już sam nic nie wskóram to oddaje to do elektryka, niech sprawdza komputerem.
Przebieg: 186500. Nie gazowana. Uszczelka pod głowicą sprawna, żadnych oznak uszkodzenia pod tym względem.