Darowizna auta by mieć mniejsze opłaty OC?

19 Lis 2010, 18:18

Witam jestem początkującym kierowcą, znalazłem sobie autko o silniku 1.8 i opłaty są koszmarnie drogie. Chciałbym pojechać i je kupić lecz jest mały problem nie może pojechać ze mną mój ojciec który chciałbym by był moim współwłaścicielem by mieć mniejsze opłaty OC. Po zakupie tego autka zostanę sam jego właścicielem ubezpieczenie będę miał ważne jeszcze na rok od właściciela jednak muszę go zarejestrować w ciągu 30dni i ubezpieczyć, co mam zrobić by mój ojciec był ze mną współwłaścicielem auta ? Słyszałem o jakiejś darowiźnie, tylko że nie wiem jak dokładnie taki proces by przebiegał ? czy za taka darowiznę coś płacę?
Mumanek
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa

19 Lis 2010, 20:03

Mumanek napisał(a):co mam zrobić by mój ojciec był ze mną współwłaścicielem auta

Dokonać darowizny na ojca po kupnie i zarejestrowaniu pojazdu w WK...
Mumanek napisał(a): Słyszałem o jakiejś darowiźnie, tylko że nie wiem jak dokładnie taki proces by przebiegał ?

Masz gotowe druki w necie.Pobierz i wypelnij....
Mumanek napisał(a):? czy za taka darowiznę coś płacę?

Nie nie płacisz nawet złamanego szeląga.Przepis ten dotyczy najblizszej rodziny:ojciec,brat,siostra itp. .... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP

Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

19 Lis 2010, 22:44

Masz dwie możliwości:
1. kupujesz auto od razu z ojcem - umowa jest na Was dwóch np taka
[link wygasł]
ale wtedy musicie być razem podczas kupna bo ojciec musi podpisać umowę.

Jeżeli on nie może to może Cię upoważnić do kupna, tu masz upoważnienie do kupna w jego imieniu
[link wygasł]

do tego będzie potrzebna umowa gdzie jesteście razem a Ty kupujesz i podpisujesz w jego imieniu i z upoważnienia
[link wygasł]

2. Ty kupujesz samochód tylko na siebie
[link wygasł]