Deawo leganza - kontrolka "check"

05 Gru 2015, 13:03

Kupiłem deawo leganze z 98r z 2.0 z lpg. Mam taki problem ze czasami święci się pomarańczowa kontrolka "check". Od czego to może być zależne? I jeszcze jedno podczas jazdy czasami samochód i gaśnie, jadę dojeżdżam do świateł wrzucam luz i nagle padł. Z jakiej może być to.przyczyny? Tutaj ktoś mi mówił Że to wina źle wyregulowanego gazu.
mateusz855
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 07 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
  • 14 Gru 2015, 21:26

    Należy odczytać kod błedu. Tutaj masz opisane co i jak zrobić oraz wykaz błędów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Gru 2015, 22:08

    Okej kontrolke mam ogarnieta. A teraz druga sprawa. Podczas powolnej jazdy, tzw "kręcenie w miejscu" przy zwykłym wyjezdzaniu z parkingu i też przy zwalnianiu np. Na zakręcie słychać "szum/szuranie" - odgłos nie raz wybiega z przodu furki a nie raz tak jak by jest centralnie z "środka" zawieszenia (rozumujac chodzi mi ze słysze te "szurumburum " jak by za fotelu kierowcy ale bardziej z lewej strony. Ogólnie auto jest w stanie bardzo dobrym co w deawoo jest rzadkością jak na ten wiek - a szczególnie zawieszenie, podłoga, zero śladów jakiejkolwiek korozji - nic nie stuka, nie puka , ladnie wybiera doły ale te szuranie jest uciążliwe szczególnie niezreczne kiedy stoję na światłach i przeciskam się między pasami w korkach A tu. Podczas lekkiego skręcenia mi coś szura.co To może być? W aucie ledwo po zakupie wymieniłem z przodu tarcze, klocki, tuleje na wachaczach i dodatkowo filtry i olej.
    mateusz855
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 03 07 2014
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Nie mam

    14 Gru 2015, 22:21

    Opony nie trą ci o nadkola? Skręć maksymalnie kołami i dokładnie pooglądaj nadkola, czy nie są gdzieś obtarte.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Gru 2015, 08:39

    A ustawiałeś potem zbieżność kół,byłeś na geometrii? Być może faktycznie trą o nadkola i dlatego słyszysz charakterystyczny szum,sprawdź to. Poza tym jak rozwiązałeś problem z kontrolką,co się okazało?
    Salko
    Aktywny
     
    Posty: 278
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2001

    17 Gru 2015, 14:36

    Na moje to czas oglądnąć elementy układu wydechowego ,bo możliwe że co się odczepiło (urwało) i przy skręcaniu (siła odśrodkowa) trze o jakiś element podłogi lub mocowanie. Też tak kiedyś miałem i u mnie winna była śruba mocująca złącze elastyczne przy kolektorze. Kwestia znalezienia dziadostwa... Ja jak znalazłem i wykręciłem tę za długą śrubę ,to była na końcu ścięta po skosie od obcierania jakby japońskim mieczem..! A wcześniej podejrzewałem łozysko, wykręciłem kolumnę McPhersona (przy okazji wymieniłem napękniętą sprężynę) i ...przymierzałem się już do przegubu... :)
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Ford Sierra - samochód do driftu
      Sierra to model dobrze znany fanom motorsportu. Rajdówki oparte na tym aucie na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku szalały na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata. A w Polsce kojarzymy ten samochód ...