17 Maj 2009, 14:28
Ja stawiam na STILO JTD,młodszy rocznik zdecydowanie mnie osobiście się bardziej podoba od produktów z Ingolstadt,silniki JTD sa oszczędne i długowieczne,naturalnie problemem może być konieczność wymiany koła dwumasowego po przebiegu ok.150 kkm ale cóż to jest common rail,nie zapominaj że AUDI w tej cenie kupisz 5 lat starsze,5 lat to może być i 150 kkm więcej albo jeszcze więcej,jest to róznica kolosalna,auto z 2001 r możesz już wyrwać za ok.16 tysiaków a modele AUDI A3 1.9 TDI 130KM z 02-03r kosztują nawet 45 tyś.zł.Nie zapominaj,że silniki common rail są dobre,cichsze a te fiatowskie to nie byle jakie g....o!Naturalnie AUDI czy GOLF jest napewno lepszym samochodem ale czy warto kupować dużo starszy samochód w podobnej cenie?!Nawet jesli przyjdzie ci wymienić to koło dwumasowe oraz sprzęgło to i tak oszczędzisz trochę kasy i wiele lat masz z głowy.Mnie ciekawi tylko jedno,jechałem GOLFEM IV 1.9 TDI 180 km/h,wcale mnie ta jazda nie zachwyciła ,głośno ,szum wiatru ,jechałem starym TIPO 1.9TD i lepiej mi się nim jechało ,stabilny samochód jak ch...a,trwały silnik też głośnawo,przyśpieszenie niczego sobie,STILO jeszcze nie jechalem ale wyobrażam sobie jazdę tym samochodem,Włosi robią świetne silniki Diesla,niedoceniane a to duży błąd. 5 lat różnicy tylko za pól gwiazdki za całokształt?!To nieporozumienie.Gdy trafisz takiego pomiatacza z silnikiem 150 konnym to ręczę ci BMKi na autostradzie będa czuć twój oddech ,tak było z tym TIPO ,prułem i 190 km/h po autostradzie i przecierałem oczy ze zdumienia jak temu autu to łatwo przychodzi ,gdyby nie ten elektroniczny wyświetlacz nigdy bym nie uwierzył,że jadę z taką prędkością,do dzisiaj wspominam te jazdy tym TIPO a przecież ten silnik miał chyba tylko 90KM (już nie pamiętam ile koni dokładnie!)Meganki też są świetne ale bałbym się silnika dCi,ogromne koszty w razie awarii systemu wtryskowego,benzynka 1.6 to tak!