Diesel czy benzyna+gaz?

jakie paliwo?

1. ON
10
48%
2. benzyna
5
24%
3. benzyna + gaz
6
29%
Razem głosów : 21

17 Sty 2008, 22:18

miszarus napisał(a):silniki diesla są lepsza panowie, czy gorsze....każdy ma swoje zdanie....
jeden lubi jeździć silnikiem na benzyne, drugi na gazie a ten trzci na ropie......
nie ma co się spierac który lepszy......mamy wybór więc wybierajmy ;)


Dokładnie zgadzam się z przedmówcą. Osobiście gdybym miał dużo pieniędzy na samochód to jezdził bym benzyną, ale ekonomia też jest ważna więc polecam lpg sekwencję.

Diesel ma wiele minusów jak dla mnie:
1) droższy serwis filtry części itd.
2) Klekot
3) sprzegło jest jakies takie mniej elastyczne(bardzo jest cięzko zmienć bieg robiąc to bardzo płynnie)
4) Cena ropy nie jest już tak atrakcyjna jak kiedys a na opałówce to zanieczyszczamy naszą planetę
5) często trzeba zmieniac biegi przy reklatywnie małej predkosci np gdy benzynoweic jedzie na 2 diesel ma juz tójkę przy tej samej predkości



Benzyna RuleZ:-)
Tomasz M
Nowicjusz
 
Posty: 24

18 Sty 2008, 00:06

Tomasz M napisał(a):5) często trzeba zmieniac biegi przy reklatywnie małej predkosci np gdy benzynoweic jedzie na 2 diesel ma juz tójkę przy tej samej predkości

Dla mnie to co najmniej dziwne stwierdzenie. Diesle są bardziej elastyczne właśnie. Na jednym biegu pociągniesz dłużej, niż na benzynie. Diesel "zbiera się" też ze znacznie niższych obrotów, dlatego nie musisz dokonywać redukcji przy wyprzedzaniu.

Owszem diesle bez turbo to muły i to koszmarne, ale gdy załącza się turbina to można poszaleć.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

18 Sty 2008, 00:07

Diesel :D
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Sty 2008, 00:12

W grę wchodzi używany samochód, więc najlepsza byłaby benzyna (najlepiej bez gazu ;)), bo większość używanych diesli, że tak powiem, nie jest w najlepszym stanie. Chyba, że samochodzik będzie z pewnego źródła, wtedy diesel byłby ok ;)
Award
Nowicjusz
 
Posty: 40

19 Sty 2008, 11:11

Dishman napisał(a):
Tomasz M napisał(a):5) często trzeba zmieniac biegi przy reklatywnie małej predkosci np gdy benzynoweic jedzie na 2 diesel ma juz tójkę przy tej samej predkości

Dla mnie to co najmniej dziwne stwierdzenie. Diesle są bardziej elastyczne właśnie. Na jednym biegu pociągniesz dłużej, niż na benzynie. Diesel "zbiera się" też ze znacznie niższych obrotów, dlatego nie musisz dokonywać redukcji przy wyprzedzaniu.

Owszem diesle bez turbo to muły i to koszmarne, ale gdy załącza się turbina to można poszaleć.


chodziło mi raczej o to że dieselem nie można krecić na wysokich obratach bo silniki diesela tego nie lubią szczególnie wtedy gdy sa zimne zaraz po uruchomieniu.Beynzna łatwo "wchodzi na obroty"
Tomasz M
Nowicjusz
 
Posty: 24

19 Sty 2008, 15:54

Tomasz M napisał(a):chodziło mi raczej o to że dieselem nie można krecić na wysokich obratach bo silniki diesela tego nie lubią szczególnie wtedy gdy sa zimne zaraz po uruchomieniu.Beynzna łatwo "wchodzi na obroty"

To chyba zaleta, a nie wada? Kłopot z benzyną jest właśnie taki, że trzeba ją kręcić wysoko. Żeby mieć "kopa" musisz wskoczyć przynajmniej na 3 tys. obrotów. Diesel tego nie potrzebuje i stratuje do przodu już z niskich obrotów. No chyba, że koniecznie chcesz jeździć samochodem przy 5 tys. obrotów.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...