Diesel czy Benzyna - merytorycznie

15 Kwi 2014, 16:01

jiGsaw
A nie założyłeś że swoje auto kupiłem niedawno a wcześniej nie jeździłem tylko dieslem? w domu mam 3 diesle ale dziadek u którego pracowałem pół zimy ma benzynę to co mam rowerem jeździć?

BMW - - tył napęd, utwardzone zawieszenie, silnik 2l lub więcej, sportowe zacięcie - wierzysz że autor ani razu nie sprawdzi co to auto potrafi? spalanie takiego auta -> dość duże, ciężkawe , lubiące obr = 12l po mieście a dolicz przy kupnie +3tys na instalacje gazową
dlatego odradzam bmw ani to oszczędne ani dobre do miasta...

lepiej ową corollę albo cos w ten deseń
KleKle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Zdjęcia: 3
Miejscowość: bielany wrocławskie
Auto: Seat Cordoba Vario
Silnik: 1.9TDI asv
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Kwi 2014, 16:59

Pytanie: czemu diesle maja droższy serwis? Ze względu na turbo i dwumasę? W przypadku np. silnika Z20LER z Astry 2.0 (turbo, dwumas) koszt byłby taki sam?
HighwayStar
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Adidas

15 Kwi 2014, 17:50

Diesel ma większe ciśnienie na tłoku wtryskach oraz turbo. Niestety ropa ciężko się pali wiec trzeba zabójcze ciśnienie które potem bywa kłopotliwe i droższe w serwisie, ze względu na choćby materiały. Serwis zawsze ma droższy nawet od wynalazków jak twin spark w alfie czy uturbiona benzynka (np ta co podałeś)
Swoja drogą ten silnik 2l z turbo jest fajny lecz sporawo pije.
KleKle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Zdjęcia: 3
Miejscowość: bielany wrocławskie
Auto: Seat Cordoba Vario
Silnik: 1.9TDI asv
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Kwi 2014, 18:31

W 2.0 DTI dochodzi droga pompa wtryskowa.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Kwi 2014, 22:35

KleKle - no i znowu jakieś pierdy wypisujesz...

BMW - - tył napęd, utwardzone zawieszenie, silnik 2l lub więcej, sportowe zacięcie - wierzysz że autor ani razu nie sprawdzi co to auto potrafi? spalanie takiego auta -> dość duże, ciężkawe , lubiące obr = 12l po mieście a dolicz przy kupnie +3tys na instalacje gazową
dlatego odradzam bmw ani to oszczędne ani dobre do miasta...


Jest cała gama silników poniżej 2 litrów pojemności w BMW to po pierwsze. Po drugie myślisz, że innych aut ludzie nie testują? Poza tym te auta są ostro jeżdżone i mimo to robią po pół miliona bez problemu, więc w czym problem? To nie fiat, że zaraz coś padnie...

Silniki BMW bardzo dobrze radzą sobie na niskich prędkościach obrotowych, wówczas w jednostkach R4 można bez spinania się osiągnąć 9l w mieście, a R6 11 litrów.

Można kupić auto z LPG. Poza tym LPG to R4 to 2000 pln, do R6 3000 pln.

Do miasta fajne auto, zwłaszcza krótkie kompakty, przy napędzie na tył bardzo zwrotne, dobrze się parkuje i nawraca. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

15 Kwi 2014, 23:24

Widzę że będziesz miał odpowiedz na wszystko. Mówisz że bmw jest takie wspaniałe? Głupi kadet z dieslem przejechał 670tys wiec nie tylko bmw. :lol: Ba powiedz mi ilu właścicieli wypadków itp ma za sobą passat którego tak dużo na drodze? Potencjalne auto a VGA z tdi1,9 to najpopularniejszy samochód na rynku. Czemu? Pol miliona to docierka, śmiesznie tanie części, każdy idiota ci to naprawi, potencjał tuningu, niskie spalanie, można katować. Ja nie lubię jak wampir czosnku VGA i ich cudów ale są one dość tanie (zależy od wydania -np Skoda seat a audi porshe) i mają wyżej wymienione zalety. W tej cenie radził bym sdi ew tdi 90km i masz tania bez problemową eksploatację. Jeśli Benzyna to tak jak radzili Honde albo mitsubishi silniki oszczędniejsze od bmw auta zrobione doskonale , zamienników masa tylko niektóre gazu nie lubią oraz unikaj GDI. Albo volvo z turbo benzyną i masz wygodę trwałość oraz doskonałe osiągi. Jak klasa premium to premium. :wink:
KleKle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Zdjęcia: 3
Miejscowość: bielany wrocławskie
Auto: Seat Cordoba Vario
Silnik: 1.9TDI asv
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    BMW Concept Study CS1 2002
    Koncepcyjne BMW Concept Study CS1 przedstawia wizję przyszłego "niewielkiego" modelu BMW. Elementem determinującym styl tego czteromiejscowego studyjnego kabrioletu jest swoista więź tworzona przez eleganckie i lekkie nadwozie ...

16 Kwi 2014, 07:47

Widzę że będziesz miał odpowiedz na wszystko. Mówisz że bmw jest takie wspaniałe? Głupi kadet z dieslem przejechał 670tys wiec nie tylko bmw. :lol: Ba powiedz mi ilu właścicieli wypadków itp ma za sobą passat którego tak dużo na drodze? Potencjalne auto a VGA z tdi1,9 to najpopularniejszy samochód na rynku. Czemu? Pol miliona to docierka, śmiesznie tanie części, każdy idiota ci to naprawi, potencjał tuningu, niskie spalanie, można katować. Ja nie lubię jak wampir czosnku VGA i ich cudów ale są one dość tanie (zależy od wydania -np Skoda seat a audi porshe) i mają wyżej wymienione zalety. W tej cenie radził bym sdi ew tdi 90km i masz tania bez problemową eksploatację. Jeśli Benzyna to tak jak radzili Honde albo mitsubishi silniki oszczędniejsze od bmw auta zrobione doskonale , zamienników masa tylko niektóre gazu nie lubią oraz unikaj GDI. Albo volvo z turbo benzyną i masz wygodę trwałość oraz doskonałe osiągi. Jak klasa premium to premium. :wink:


Piszesz jak typowy polski Janusz...

Patrząc na to jak jeżdżą Passerati na trasie 1.9 TDI to śmiem twierdzić, że sporo wypadków miał za sobą. Poza tym już się tak nie zachwycaj tym Passatem, bo to też nie to samo co starsze modele, choćby kłopotliwy zawias delikatny aluminiowy wielowahaczowy, absurd w aucie budżetowym klasy średniej w tamtych czasach. A wszystkie inne silniki niż 1.9TDI czy 1.8T są kiblowate i wybór się ogranicza do tych dwóch tak naprawdę...

BMW jest najoszczędniejsze w SWOJEJ KLASIE (klasa premium) i nic więcej pisać nie trzeba. Ceny części są niższe niż do budżetowych japońców o jakich piszesz, jak nie wierzysz to sobie wejdź na allegro i porównaj komplety sprzęgieł, zawieszenie itd. Do tego dochodzi MASA części używanych z czym niestety jest problem w przypadku japończyków. Volvo?! Przecież ta marka skończyła się 20 lat temu jak przestali produkować swój ostatni model RWD, osiągi przeciętne jak na turbo (BMW wolnossące podobnej mocy w tej samej klasie są szybsze). Poza tym Volvo to marka półpremium i można ją zestawić z Saabem, Alfą Romeo, ewentualnie niektórymi modelami Audi zwłaszcza FWD, ale na pewno nie z BMW, MB, czy Lexusem (to marki premium). Trwałość Volvo to też już wspomnienie po latach świetności tej marki, Ford zrobił tam swoje. :wink:

Poza tym nie tylko 1.9TDI ma niskie spalanie i potencjał oraz tanie części... rozumiem, że jesteś fanem tego klepania co widać po Twoim nicku nawet, pamiętam do dziś jak kolega zapuścił swoje 1.9 TDI 90 ps na mrozie i nadwozie zaczęło rzęzić okrutnie, cała buda wpadła w rezonans, jak w starym starze, no ale bez przesady.

Fajnie, że zwróciłeś uwagę, że jednocześnie niecierpisz tego jak wampir czosnku. :lol:

Fajnie też, że zwróciłeś uwagę na to, że płacąc grube banknoty za Audi w biedniejszych wersjach tak naprawdę technicznie otrzymujemy rozwiązania ze służbowej Skody, czy zwykłego Seata...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

16 Kwi 2014, 09:23

Aluminiowy wachacz to kpina a ludzie kochają te auta dalej para-fucking-noria ale co poradzić? Polo czy u seata ibiza na której podstawie stworzyli Cordobę jest już bardziej udane i tańsze od passata. Wiec taki też wybrałem. Co nie zmienia faktu ze jeżdżę autem grupy której nie lubię, lecz jeśli dali mi to czego szukałem w danej cenie to niech będzie.
Co do volvo owszem wiele się u nich zmieniło ale nawet z FWD jest przyjemność z jazdy. Nie trzeba latać bokiem każdego zakrętu - nie ma na to w Polsce nawet miejsca wiec fwd to żadne zło. Ba fwd jest dla pospolitego człowieka np czy wyobrażasz sobie potencjalną Panią w szpilkach jadącą 40km/h przez dwupasmówkę bo się maluje? To po co tej Pani rwd? Jej wystarczy napis jakiejś marki która jest uznawana za Premium i żeby miało lusterko do malowania się.

My tu gadu gadu a autor tematu już chyba nie wchodzi na temat. Proponuje zaprzestać.
KleKle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Zdjęcia: 3
Miejscowość: bielany wrocławskie
Auto: Seat Cordoba Vario
Silnik: 1.9TDI asv
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Kwi 2014, 09:45

Spoko, ja tylko prostuję jak coś mi nie pasuje. Pamietaj tylko, że RWD to cały szereg zalet, a nie do latania bokiem. :wink:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

16 Kwi 2014, 10:07

Generalnie zależy to czy benzyna czy diesel od tego jakie dystanse masz zamiar pokonywać i czy jest to miasto czy trasa jak duże przebiegi roczne to diesel a jak niskie to wystarczy bęzyna ewentualnie przerobiona na gaz.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Kwi 2014, 12:53

jiGsaw napisał(a):Pamietaj tylko, że RWD to cały szereg zalet, a nie do latania bokiem


A tak z ciekawości, jakich? I poza ryzykiem uwalenia przegubów przy ostrym ruszaniu na skręconych kołach? RWD chyba też lekko podnosi spalanie w stosunku do FWD, nie?
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

16 Kwi 2014, 13:41

No rwd jest właściwie niezbędne jak w aucie o masie ok 1200-1400 chcesz mieć na kolach więcej jak 200km przy normalnych oponach. Saab kiedyś coś mówił że więcej jak 250kucy... tyle ze w 9-3 aveo twin turbo diesel (co ciekawe jtd którego nie mam a bardzo lubie) ma 180km i rwie przyczepność na potęgę. :no:
Dlatego też większość autem ma system który ogranicza moc na kolach przy utracie przyczepności podczas ruszania. Nawet ja to mam i nie chwaląc tdi (bo opony tylko 6mm barum'a) jak buta daje z 3 biegu mając 2-2,2tys to system daje o sobie znać. Dlatego diesel fajny jest. Żadnych strzałów ze sprzęgła nie musze tylko but a zabawa przednia... Ale tył napęd + 2,5td bez elektroniki to jak by nie patrzeć przy 30km/h strzel sprzęgłem z 4biegiem zapiętym a do 70 będzie szaleństwo z mijaniem tyłem przodu. Jak by nie patrzeć świetna sprawa... 8)
KleKle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Zdjęcia: 3
Miejscowość: bielany wrocławskie
Auto: Seat Cordoba Vario
Silnik: 1.9TDI asv
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Kwi 2014, 13:45

hmdA na przykład to, że w RWD można uzyskać większe kąty skrętu kół, co umożliwi łatwiejsze parkowanie.
W rwd opony zużywają się bardziej równomiernie, przez co na dłużej Ci wystarczą. Silnik, który napędza koła tylne w mniejszym stopniu obciąża zawieszenie.

Pewno niektórzy znajdą więcej zalet. To są takie podstawowe.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Kwi 2014, 14:19

jiGsaw napisał(a):Klekle - bzdety piszesz, że głowa boli. Najpierw, że tylko dizlem jeździłeś i się o benzynie wypowiadasz pisząc bzdury. LPG akurat taniej wychodzi od dizla przy podobnej mocy.

Zależy jaki benzyniak .Czy jeśli mamy do czynienia z benzyniakiem z ręcznie regulowanymi zaworami ( nie mam na myśli BMW) w,którym od gazu zawory rozregulowują się ponoć już po 30tys.km (a do regulacji zaworów trzeba wyciągac silnik przez co nie jest to tania usługa ) to czy nie taniej byłoby z premedytacją kupić diesla z kołem dwumasowym i/lub padającymi wtryskami albo turbiną ? Filtru cząsteczek stałych ponoć można się pozbyć tylko komputer trzeba przeprogramować .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Kwi 2014, 16:22

Mihau - ja kupiłem auto z turbo które przeładowywało i właśnie w pon odebrałem auto od znajomego mechanika. Cena instalacji dobrego gazu jest większa od ceny turbiny do popularnego tdi (ja turbo to po kosztach od znajomego ale to inna bajka) a potem masz podobne spalanie. Gorzej jak ktoś oszczędza na dieslu i jedzie na 1500 albo nie wymienia czegoś na czas...
KleKle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Zdjęcia: 3
Miejscowość: bielany wrocławskie
Auto: Seat Cordoba Vario
Silnik: 1.9TDI asv
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000