Diesel czy benzyna

20 Sty 2009, 08:56

BRIAN842 napisał(a):Nie V6 tylko R6 !
Oczywiście R6 ma większą moc, ponieważ konie mechaniczne są generowane z sześciu cylindrów, w przykładzie R4 konie mechaniczne są generowane z czterech cylindrów. Np. VW Golf IV 2.8 V6 to 280KM. Porównaj sobie takie same pojemności i różną liczbę cylindrów. Np. R4 i R6 !

Nie wiem czy jest większa dynamika w V6 bez turbiny jeśli chodzi od diesla. Na pewno jest mocniejszy od R4 z turbiną.

Pozdrawiam.

Niestety nie zgodzę się z Tobą. To nie jest tak, że jak coś ma więcej cylindrów, to będzie miało więcej mocy. Moc to wypadkowa momentu obrotowego i obrotów. Są dwie drogi zwiększenia mocy silnika: jedna to zwiększenie obrotów, druga to zwiększanie momentu obrotowego, inaczej się nie da. Tak więc rzędowa czwórka, piątka czy może widlasta szóstka o tej samej pojemności będzie miała ten sam potencjał, reszta zalezy od inżynierów i tunerów.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

20 Sty 2009, 13:03

Widze ze sie niezle zamieszanie zrobiło :wink: :
Podział ze względu na ilość cylindrów :

dwu cylindrowe(R2) [do 700 cm3]
trzy cylindrowe(R3) [700¸1000 cm3]
cztero cylindrowe(R4, H4, V4 juz nieprodukowane w osobówkach, podwojny( W8 ) wystepował m.in w passacieB5 FL) [1000¸2500 cm3]
pięcio cylindrowe (R5) [2300¸2700 cm3]
sześcio cylindrowe (R6, V6, H6) [2500¸3500 cm3]
ośmio cylindrowe (R8,V8,W8 ) [3500¸5000 cm3]
dziesięcio cylindrowe (V10) [5000 cm3]
dwunasto cylindrowe (V12,W12) [5000¸6000 cm3]
szesnasto cylindrowe (W16) [6000¸8000 cm3]

ps. R8 jest to zazwyczaj polaczenie dwoch r4, tak samo jak W jest polaczeniem dwoch V (np. W12 = 2x V6)

Podział ze względu na rozmieszczenie cylindrów :

rzędowe (R2, R3, R4, R5, R6) Najpopularniejsze na polskich drogach
widlaste (V6, V8, V10, V12) Silniki wrecz stworzone dla amerykacow.
podwójnie widlaste (W8, W12, W16) Olbrzymie Najpotezniejsze maszyny
przeciwsobne - boksery (H4, H6) Stosowane np. w Porsche

Benzyna
- V6 (R6 jest juz coraz mniej poniewaz jest problem z umiejscowieniem, sa zbyt dlugie)- Dobre przyspieszenie i predksc max. Bardzo dużo zużycie paliwa
- Turbodoładowane R4 - Niewiele slabsze przyspieszenie i predkosc max, spalanie zadwalajace

Diesel
-V6 - Bardo dobre osiągi, zadowalajace spalanie
- Turbodoładowane R4 - Osiagi gorsze, spalanie mniejsze

:EDIT:
Literówka
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2009, 15:33

Volkswagen robi także silniki VR6 oraz W12, czyli połączenie dwóch VR6. A nazwę taką mają dlatego, że są to silniki widlaste, ale o bardzo małym kącie rozwarcia cylindrów
Ostrożność nie jest tchórzostwem.
Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice

20 Sty 2009, 15:45

V12 - 39000 cm3
Pojazdy wojskowe
przykład.
predek
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Lipowa k/Żywca

20 Sty 2009, 19:10

Ale tu jest mowa o pojazdach samochodowych
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2009, 20:32

karleone zgadzam sie z toba moc to jest iloczyn predkosci obrotowej i momentu obrotowego i teraz z malych pojemnosci uzyskuje sie duze moce. Ale wiadomo ze jak bedzie wieksza pojemnosc to za tym tez idzie raczej wiekszy moment. Silniki motocyklowe naprzyklad z 1000 pojemnosci uzyskuja moc 170 KM ale tu glownie nadrabia predkosc obrotowa bo sa to silniki wysokoobrotowe.
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM zdobywa nagrodę Red Dot za wzornictwo
    Zdaniem ekspertów i klientów, doceniających niekonwencjonalny wygląd i przełomowe technologie, Opel ADAM to prawdziwy krzyk mody. Najnowszym potwierdzeniem tej opinii jest renomowana nagroda Red Dot za wzornictwo, ...
    Jak bezpiecznie wyjechać z zaspy śnieżnej?
    Padający śnieg w połączeniu z wiejącym wiatrem powoduje powstawanie zasp śnieżnych, głównie na poboczach dróg. Jazda przez zaspy wymaga wysokich umiejętności i odpowiednio przygotowanego samochodu. Pojawiające ...

20 Sty 2009, 21:44

No tak ale jeśli moc mamy generowaną z sześciu cylindrów ?
Pojemność może być taka sama. Ale dajmy przykład R4 z pojemnością 2000ccm to jeden cylinder w przybliżeniu ma 500ccm. A R6 lub VR6 z pojemnością 2000ccm ma w przybliżeniu 300ccm...dzięki większej liczbie cylindrów uzyskujemy większą moc.
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

20 Sty 2009, 23:04

Jezeli ten sam moment obrotowy i predkosc obrotowa to nie wiem dlaczego w V6 czy R6 ma byc wieksza moc? Jest rozlozona na wiecej cylindrow poprostu i silnik ma wieksza zywotnosc bo mniejsze przeciazenia przypadaja na jeden cylinder. Ale glownie przy robieniu silnikow 6-cylindrowych chodzi o uzyskanie wiekszej mocy wiekszego momentu itp. Tak sie przyjelo ze jak silnik V to odrazu lepsze bo te silniki sa z reguly zawsze o wiekszej pojemnosci i sa robione pod wieksza moc i kazdy sobie wpoil ze dlatego sa lepsze.
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

21 Sty 2009, 12:48

ja bym jeszcze dodał, że mają ładniejszą kulturę pracy niż rzędówki. rodzi się teraz pytanie dlaczego nie stosuje powszechnie silników V skoro są takie dobre. powód jest prosty: ludzie wybierają tańsze, a rzędówki, ze względu na prostszą i mniej skomplikowaną budowę są tańsze. to zestawienie które zostało tu przytoczone, nie wynika z mocy tylko właśnie z ekonomii. myslę że technicznie nie powinno być problemu żeby zbudować silnik V6 o pojemności 1L. ;)
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

21 Sty 2009, 13:42

Teraz mało mechaników zrobi ci z silnikiem z cylindrami w układzie V. Musiałbyś jeździć do jakiegoś dobrego mechanika. Zgadza się ludzie wybierają rzędówki z powodu nie skomplikowanej budowy.
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

21 Sty 2009, 18:50

Mozna by zrobic V 1l ale po co jak to bedzie dwa razy drozsze i wogole nie potrzebne przy takiej pojemnosci dwie glowice dwa walki rozrzadu itp itd. a jak ktos kupuje 1l to chyba zeby byl ekonomiczny tak samo naprawy juz by byly drozsze takiego silnika dlatego przy wiekszych pojemnosciach sie tylko stosuje.
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

22 Sty 2009, 08:28

Tak Tak V8 pojemności takich silników zaczynają się od 3l a dochodzą nawet do 8l.
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

22 Sty 2009, 18:27

No ta chyba ze zaporozec V4 :wink:
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

23 Sty 2009, 08:47

ponoć fiat w dobie kryzysu pracuje nad tanim rzędowym dwucylindrowym silnikiem, hehe znaczy się 650E reinkarnacja :D
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

23 Sty 2009, 18:21

Hęę...też słyszałem że fiat pracuję nad "rzędową dwójką" jak miło będzie usłyszeć warkot dwóch cylindrów :)

Ja już nie długo usłyszę warkot "ósemki" (V8) na wiosnę kupuję Ford-a Mustanga `68 :)
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków