Diesel czy benzyna

10 Sty 2009, 16:08

tak gadacie jakby dieslem był najlepszy na świecie
mówisz jaki klekot ze diesle nie klekoczą
moze tak common rail nie klekocze tak głośno ale taki na pompowtryskiwaczach jak 2,0TDI 170km klekocze nie miłosiernie
chodzi mi o to czy prawdą jest ze diesel majacy 90km w turbo jest szybszy od benzyny wolnossącej mającej np 30km wiecej
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

10 Sty 2009, 16:17

qki007 napisał(a):Uno Turbo 2.0?? Nie mogę znaleźć jego parametrów :/. Jak byś mógł podaj :).
Gdzieś czytałem o takim ale teraz wydaje mi się, że to był jakis przeszczep ;) sorki, seryjnie był 1,3 IE TURBO 118KM, 8,2 do sety, 200 km/h maks.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

10 Sty 2009, 16:25

benzyna moim zdaniem duzo lepsza od takiego diesla jak mowisz i przestancie tu mowic ze diesel na pompie wtryskowej zwykly z wtryskiem posrednim jest lepszy od benzyniaka nie osmieszajcie sie ludzie!!!!!!! Jesli ci chodzi o jezdzenie na dluzych trasach to diesel a jak tak jezdzisz i czasami lubisz poszalec to tylko benzyna przeciez ten diesel na pompie wtryskowej do bedzie sie zbieral do setki i zbieral nawet ta tutrbina tu duzo nie pomoze bo to zwykle mechaniczne sterowanie wtryskiem. A co do pompowtryskiwaczy to silnik wogole nie klekocze jeszcze lepsze od common rail sa wieksze cisnienie wtrysku mozliwy jest wtrysk pilotazowy, dotrysk itp ale oczywiscie sa drogie takie silniki. I taki silnik z turbo to by bylo cos ale zwykly diesel od benzyny to bym bral benzyne. Poz
Ostatnio edytowany przez dawidbn, 10 Sty 2009, 16:33, edytowano w sumie 1 raz
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

10 Sty 2009, 16:28

Stare diesle klekoczą racja, ale ja porównuje mój silnik co do dźwięku, a co do sprawności to jednak stare turbo też ma przypierdzielenie..

W Uno znalazłem najmocniejszy 1.4 i Turbo (114 KM):
skrzynia manualna 8.4 s -> 100km/h
skrzynia manualna 200 km/h -> max predkosc

Więc teoretycznie ja mam 0,1 sek szybciej do setki :D no i max większy :).
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

10 Sty 2009, 16:30

Dziwne że BMW 2.0 i 2.8 łykam wtedy kiedy one redukują bieg.. :|

Bardzo wątpie żebyś łyknął BMW E36/46 w 2.8 :lol: chyba że w BMW byłby kierowca nie poważny :lol:
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

10 Sty 2009, 16:52

to wkońcu jak jest wszyscy mówią ze te na pompowtryskach śa najgorsze diesle a ty mówisz ze najlepsze i nie slychac klekotu wlasnie nie słychać jak jest common rail a ja pompowtryskach to klekoczą silniki np 2,0TDI 170km, 1,9TDI itp
a co do starych dieslów z turbo to one są szybkie? i dlaczego w trase lepszy diesel?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E
    Dwaj kierowcy Audi: Daniel Abt i Lucas di Grassi, już 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie bieżącego sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu, w Maroku. Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego ...

10 Sty 2009, 17:37

No przeciez ci mowie ze na pompowtryskiwaczach nie bo jest wtrysk pilotazowy nawet w tych najnowszych dwa razy uzyskiwany a w tym wlasnie chodzi o to zeby silnik gladko rowno pracowal bez tego charekterystycznego dla diesli klekotania. I nie wiem kto ci mowil ze to sa najgorsze ale spytaj sie tego kogos dlaczego najgorsze moze tak gdzies uslyszal i sam nie wie jak to z tym jest w pompowtryskiwaczach uzyskiwane jest cisnienie wtrysku 200 mPa gdzie w common railu 160. A im wiksze cisnienie wtrysku tym lepiej bo wiecej bo paliwo spala sie w calosci i mniej toksyczne spaliny sa
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

10 Sty 2009, 18:05

kumpel gadał ze lepszy jest na pompie wtryskowej niz na pompowtryskach bo one kosztują majątek
przeciez widze jak jezdzą TDI te passaty b5 po lf i 2,0TDI 170km i słysze jak klekotają!!!!! i to bardzo głośno, ich praca jest twarda w odóżnieniu do np zwyklych starych diesli czy na common rail
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

10 Sty 2009, 18:47

Porównanie E46 w różnych wersjach silnikowych z moją Alfą:

diesel czy benzyna

Jak łatwo zauważyć zwykle mają sekundę mniej do setki ode mnie, zwykle mają większą prędkość maksymalną ale.. mają dużo mniejszy moment obrotowy. Dla tych co jeszcze się nie douczyli wyjaśniam co to jest moment obrotowy:

http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8370795,wiadomosc.html

Tak że na trasie jak sobie taka Bi Em Dablju leci te 70-90 km/h to wyprzedzić ją nie mam najmniejszego trudu ponieważ mam duży moment obrotowy (385 Nm). Na starcie do 100km/h mógł bym mieć problem z silnikiem 2.5 - 2.8 ze względu na moc ale też na trakcję - tylny napęd dobrze dociśnie Beemkę.

Porównujemy tutaj jednak skrajne wartości tych silników czyli kręcone pod czerwone pole.. a kto w normalnej eksploatacji tak jeździ? Kto tak używa silnika? Dlatego mówię że jeśli jakiś za przeproszeniem dres zorientuje się że go chcę brać, musi redukować, cisnąć do czerwonego pola i dopiero osiąga ten moment i moc co w tabeli - a ja z tego samego biegu mam "na starcie" max moc.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

10 Sty 2009, 18:56

qki007 chyba błąd w danych masz ponieważ diesel nigdy nie osiąga momentu obrotowego w takich granicach obrotów
385nm/4000 obrotów to jest za dużo. Powinien osiągać taki moment najwyżej przy 2000 :wink: Żeby osiągał taki moment przy takiej predkości obrotowej to byś musiał dosyć często sięgać do lewarka :lol: i elastycznośc by byłą o wiele słabsza.
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

10 Sty 2009, 19:05

Ale tutaj akurat nie jest ważne przy ilu, ważna jest wartość. Racja że przy 2000 jest max moment a przy 4000 max moc - ale tutaj jest to mało ważne, kierowca ma to wiedzieć :).
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

10 Sty 2009, 21:05

wytłumaczcie mi co jest ważniejsze w aucie moc czy moment?
jedni mówią ze moment a drudzy ze moc,
słyszałem ze moment jest nie ważny tylko moment obrotowy na kolach i nie prawdą jest ze auto mające wiekszy moment szybciej przypsiesza wiec napiszcie mi
na co patrzyć w danych na moc w km czy moment w Nm
kiedy auto będzie mocniejsze?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

10 Sty 2009, 21:16

piotrauto "Specjalista" powinien wiedzieć najlepiej :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

10 Sty 2009, 21:22

piotrauto napisał(a):wytłumaczcie mi co jest ważniejsze w aucie moc czy moment?
jedni mówią ze moment a drudzy ze moc,
słyszałem ze moment jest nie ważny tylko moment obrotowy na kolach i nie prawdą jest ze auto mające wiekszy moment szybciej przypsiesza wiec napiszcie mi
na co patrzyć w danych na moc w km czy moment w Nm
kiedy auto będzie mocniejsze?

Pomyśl czemu w ciężarowkach są diesle???
Ponieważ... mają większy moment obrotowy, który daje wiekszą siłę która jest potrzebna do ciągania tak dużego ciężaru.
I moment i moc jest bardzo wazna, jeśli ktoś zamierza ciągać przyczepy lub potrzebuje elastycznego silnika wybierze diesla który w porównaniu z benzynowym ma więcej momentu przy takiej samej mocy i przy niższej prędkości obrotowej.
Moc jest bardzo ważna ale moim zdaniem moment obrotowy ważniejszy :wink: Takie jest moje zdanie.
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

10 Sty 2009, 21:25

No i dokładnie się z Tobą zgadzam..

Szlag mnie trafia za to na odpowiedzi piotrauto w każdym temacie. Kur.... podałem artykuł o momencie (i moc tam też była opisana), nie łaska poczytać?? :evil: :evil: :evil: :evil:
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość