Diesel do ok 20 tys zł

27 Sie 2017, 14:44

Witam,
mam pytanie jakiego diesla w kompakcie polecicie do ok 20 tys? Robię rocznie ok 15 tys km, jeżdżę Golfem 4 z 1,9 tdi ale auto już swoje przeszło, chce coś świeższego.
Myślałem nad:
- VW Golfem 5 1,9 tdi 105
- Opel Astra H 1,9 cdti 120
- Fiat Bravo 1,9 JTD 150
ewentualnie poza kompaktami:
BMW E46 320d

Będę jeździł z okolic Wielkopolski pod Hamburg do rodziny więc nie może auto palić 10/100 i przyspieszać jak czołg :)
Musi spokojnie sobie radzić przy prędkościach 140-160 km/h

Opcja z Golfem i Astrą H + chiptuning, tak chyba najlepiej co sądzicie?
we fiacie to 150 koni starczy wg mnie, w BMW może też lekki zastrzyk mocy by się przydał bo jednak waga robi swoje.
Milano396
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2017, 21:34

A nie lepiej iść w Pb + lpg?
Np Astra H 1,8?
z VW to może iść w Audi A4 B6 1,8T? wygodniej, przyjemniej, od razu fajna moc.

Jak już diesel to wg mnie ten fiatowski chyba najciekawszy, chociaż w Astrze CDTI też ok.

Ja bym chyba wolał benzynkę, mniejszy popyt na to paliwo, szczególnie apropo TDI no i mniej kłopotliwe
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2017, 21:36

Pionek napisał(a):Jak już diesel to wg mnie ten fiatowski chyba najciekawszy, chociaż w Astrze CDTI też ok


To ten sam silnik.

IMO diesel nie ma sensu przy takich rocznych przelotach. Jeśli kupowałbyś nowy sprzęt to jeszcze może może ale przy dziesięcioletnich strupkach to niestety bardzo ryzykowna opcja
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Sie 2017, 22:40

Strupki? :) To dziwne że np u mojego kumpla ojciec jeździ Mondeo 99 1,8 diesel i jakoś jeździ, po tylu latach :)
Są ludzie co szukają Audi 80 z lat 90 w dieslu.

Wydaje mi się że takie przebiegi to nic w silniku diesla, po to chyba one są czy się myle?
Poza tym no panowie, z okolic Grodziska Wlkp pod Luneburg koło Hamubrga to jest autostradami 500 km w jedną stronę, dwie - 1000 km, to spalanie w benzynie nie wiem czy zejdzie poniżej 9/100 to nie trudno się domyśleć ile to litrów, to jeden bak nie starczy, tankowanie za granicą - masakra ceny wyższy, poza tym 90 litrów to ile to zł?
LPG też dużo mniejszy zasięg niż na ON

Poza tym czy benzyny się nie psują? szczególnie turbo, 6 cylindrowe czy jakieś kompresory? trudno żebym szukał 1,4 80 koni do jazdy 140-150 na autostradzie.

Pomijam fakt instalacji lpg za 2500 zł.

Chodzi mi o oszczędne auto a nie 4,2 L gdzie na pełnym baku do granicy nie dojade :)
Milano396
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2017, 22:52

A to zwykły diesel przy 150 km/h będzie oszczędny, cichy i wspaniały?
Nie przyrównuj nowoczesnych jednostek do starych na pompie rotacyjnej, bo to dwa odrębne światy. Jeśli się uparłeś, to kup, to są Twoje pieniądze ale zrozum, że nikt tego Tobie z czystym sumieniem nie poleci. Po prostu. Jeśli przyszedłeś po poradę to ją dostaniesz, ale nikt nie powie "kup sobie diesla na CR z dwumasą i drogimi pompkami bo to tania jazda po autostradzie, polecam" :)

Jeśli auto nie ma przyspieszać jak czołg, to nie wiem co tu robi muł w postaci 1.9 TDI 105 KM? Przecież to kompletnie nie jedzie...

Bravo z JTD to jeden z lepszych wyborów akurat, nie wiem tylko jak z budżetem (podejrzewam, że może być słabo).

320D odpada, jeśli już to 330D.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Sie 2017, 23:12

No ok ale czy dla Ciebie nie ma różnicy czy płacisz 4,50 za litr paliwa i tankujesz 50 litrów i auto pali 10/100? To przejedziesz 500 km i znowu tankowanie za 250 zł to dwie strony 500 zł - średnio 2x w miesiącu 1000 zł
To taniej wyjdzie lot samolotem :)

Poza tym w benzynach też są dwumasy, turbiny, wiele garów drogich do naprawy, drogie rozrządy, wycieki

1,9 tdi nie sądze aby był CR, chyba że o czymś nie wiem.

Czyli warto wybrać Bravo? a ile średnio trzeba mieć na takie auto?
Milano396
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2017, 23:41

Milano396 napisał(a):Poza tym w benzynach też są dwumasy
które są kilka razy trwalsze niż w dieslach.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sie 2017, 00:04

Tak, zgadza się gdybym kupował auto rocznik 2017, a nie 2004 np. z przebiegiem 240 tys benzyna turbo, katowana do odcinki.
Poza tym dwumas to jedno a turbo? a cewki? a skrzynie? a rozrządy?, uszczelki pod głowicami?
Założe lpg za 2500, po miesiącu zacznie turbo kopcić, posypią się cewki, wywali uszczelkę pod głowicą i 6 tys nie jest moje, za tyle to będę mógł serwisować diesla i starczy mi na pól roku na przejazdy.
Milano396
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2017, 06:00

Tutaj możesz porównać koszta ON vs PB na przykładzie Bravo.

download/file.php?id=2199&mode=view

download/file.php?id=3250&mode=view
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Sie 2017, 07:27

Tutaj nikt nie poleci Ci diesla mimo iż jest to jak najbardziej sensowny i uzasadniony wybór w przypadku Twoich przebiegów, głownie dlatego iż na forum jest dużą grupa osób, która ma kompletnie inną teorię na ten temat nie wiążąc jej z praktyką, argumenty są te same w postaci tego iż diesle ma nowoczesny osprzęt i to oczywiście racja, ale wszystko zależy od tego w jakiej kondycji kupisz auto oraz jak będziesz go użytkował. Zamiast Astry czy Fiata Bravo na trasę polecam większy i bardziej komfortowy samochód jak Vectra C 1.9 CDTi lub C5 II 2.0 HDI.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Sie 2017, 10:43

Milano396 napisał(a):1,9 tdi nie sądze aby był CR, chyba że o czymś nie wiem.


Niektóre są, ale jak pisałem wersja 105 KM się nie nadaje do Twoich wymagań, bo to muł i nie jedzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Sie 2017, 14:44

Nie dyskutuj z nimi bo szkoda twojego czasu naprawdę. Obojetnie ile byś nie jeździł i gdzie to i tak ci wlula benzynkę. Kij ze nie jedzie i tankować ten badziew trzeba co chwile, ważne ze jest beeeeeenzynka. Chcesz mieć szybkie auto a oni ci 1.8 proponuja Hahaha no to są jakieś jaja naprawdę. Masz bardzo rozsądne opcje... jtd spoko silnik tak samo 2.0d w bmw. Jak zrobisz chip w 2.0d to będziesz tak samo szybki jak ich ukochane 6garowe 325i po lifcie, a przy tam masz 2x mniejsze spalanie. Kwestia kupienia ładnego egzemplarza to pojeździsz bez problemu. Im na tym forum zawsze jakieś dziwne historie się tworzą o naprawach za 10k samochodu który technologicznie ma 20lat Hehehe. Niemal wszyscy moi znajomi jeżdżą dieslami, nikt nie narzeka. Forumowicze przezyc nie mogą, ze mi 320cdi 40kkm w 1,5 roku dmuchnęło i nic się nie zepsuło :x :x
Mnie te ich argumenty o psujących się osprzetach w dieslu rozbrajają, a za chwile proponuja turbo benzynę której naprawa kosztuje tyle samo + jest z zasady konstrukcyjnie mniej trwała niż diesel.
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek

28 Sie 2017, 14:55

959rn napisał(a):Nie dyskutuj z nimi bo szkoda twojego czasu naprawdę. Obojetnie ile byś nie jeździł i gdzie to i tak ci wlula benzynkę. Kij ze nie jedzie i tankować ten badziew trzeba co chwile, ważne ze jest beeeeeenzynka. Chcesz mieć szybkie auto a oni ci 1.8 proponuja Hahaha no to są jakieś jaja naprawdę. Masz bardzo rozsądne opcje... jtd spoko silnik tak samo 2.0d w bmw. Jak zrobisz chip w 2.0d to będziesz tak samo szybki jak ich ukochane 6garowe 325i po lifcie, a przy tam masz 2x mniejsze spalanie. Kwestia kupienia ładnego egzemplarza to pojeździsz bez problemu. Im na tym forum zawsze jakieś dziwne historie się tworzą o naprawach za 10k samochodu który technologicznie ma 20lat Hehehe. Niemal wszyscy moi znajomi jeżdżą dieslami, nikt nie narzeka. Forumowicze przezyc nie mogą, ze mi 320cdi 40kkm w 1,5 roku dmuchnęło i nic się nie zepsuło
Mnie te ich argumenty o psujących się osprzetach w dieslu rozbrajają, a za chwile proponuja turbo benzynę której naprawa kosztuje tyle samo + jest z zasady konstrukcyjnie mniej trwała niż diesel.


Po co siedzisz na tym forum? Tylko po to żeby negować opinie innych?
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Sie 2017, 14:57

Przy takim sposobie użytkowania auta zdecydowanie postawiłbym na diesla. Benzyna, w szczególności wolnossąca, na trasie zamęczy Cię hałasem i brakiem elastyczności.

galakty napisał(a):Jeśli auto nie ma przyspieszać jak czołg, to nie wiem co tu robi muł w postaci 1.9 TDI 105 KM? Przecież to kompletnie nie jedzie...


Zamiast teoretyzować przejedź się zdrowym Golfem V 1.9 TDI 105 KM, będziesz zaskoczony :ok:
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

28 Sie 2017, 15:01

hondziarz napisał(a):Zamiast teoretyzować przejedź się zdrowym Golfem V 1.9 TDI 105 KM, będziesz zaskoczony


Jeździłem kilkoma dieslami i również tym TDI, nie robi na mnie żadnego wrażenia. Nie jara mnie sekundowe uczucie wgniatania we fotel, a potem zmiana biegu i dziura, znowu wgniatanie i bieg i dziura... To ledwo się odpycha. Już chyba 1.6 HDi jest przyjemniejszy.

EDIT: Co innego, gdyby dać mu wirusa, wtedy jest lepiej, ale stockowe 1.9 TDI 105 KM jest słabe, to typowy wół roboczy do klepania kilometrów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007