Diesel dymi na biało po zmianie oleju na syntetyk

30 Kwi 2016, 09:53

Czy to zbieg okoliczności ale po zmianie oleju na 5w30 (wczesniej 10 w40) auto zaczeło dymić na biało.

Wrócić spowrotem do 10W40 ?
NovaSarmatia
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Podlaskie
Prawo jazdy: 05 03 1989
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Nissan P12
Silnik: 19 Dci
Paliwo: Diesel

30 Kwi 2016, 13:03

Olej nic do tego nie ma - to autosugestia. A to, że zmieniłeś olej na syntetyk to bardzo słusznie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

30 Kwi 2016, 16:28

Biały dym to prędzej płyn chłodniczy, niż olej. A syntetyk jak kolega wyżej napisał to bardzo dobry wybór-aby tylko spełniał normy jakościowe wymagane przez producenta auta.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Kwi 2016, 18:17

Płynu nie ubywa ...

Diesel ma przejechane 275 tyś więc może być za rzadki ?
NovaSarmatia
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Podlaskie
Prawo jazdy: 05 03 1989
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Nissan P12
Silnik: 19 Dci
Paliwo: Diesel

01 Maj 2016, 00:01

Nie ma czegoś takiego jak za rzadki olej - biały dym w dieslu to lub para wodna (uszczelka pod głowicą) lub nadmiar paliwa przy starcie (nieprawidłowa dawka).
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Maj 2016, 07:29

Nadmiar paliwa to raczej czarny dym. biały to płyn chłodniczy, a niebieski olej.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2016, 09:17

Tak jak piszą koledzy - biały dym z rury wydechowej to objaw przedostawania się płynu chłodzącego do układu spalania. Warto nadmienić, że jest to dość intensywny biały dym. Należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Jak płynu ubywa, to poprostu UPG ( jeżeli nie ma wycieków zewnętrznych ).
Jeżeli jednak płynu nie ubywa, to warto też wspomnieć, że przy niskich temperaturach ( niekoniecznie ujemnych ) dymienie z rury to normalka. Tyle tylko, że jest to dymek raczej koloru szarego.
Jednakże podobny problem występował w Mazdach ( nie pamiętam jakich, ale chyba 626 ). Tam, po zmianie oleju silnik kopcił na biało po uruchomieniu, i w miarę rozgrzewania silnika przestawał. Okazywało się, że była to wina pierścieni. Jeżeli wlałeś olej rzadszy niż był wcześniej, mogło dojść do wypłukania cześci nagaru i olej jest spalany. A że spala go nie dużo, to kolor dymu z rury jest nie niebieski, tylko jasno błękitny. I może się wydawać, że jest biały.
Inna sprawa, to zdarzają się takie sytuacje, jak ktoś sprzedaje auto, które spala olej. Wlewają MotoDoktora i silnik przestaje kopcić. Kopcenie pojawia się po wymianie oleju - stary olej jest spuszczany z MotoDoktorem i po wlaniu nowego oleju silnik zaczyna kopcić.
Ale na wszelki wypadek obserwuj kolor tego oleju i czy płynu nie ubywa ze zbiorniczka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Maj 2016, 07:59

W tym przypadku półsyntetyk 10w40 nie jest dobrą opcją,to iż zalałeś pełen syntetyk to słuszny wybór szczególnie przy tym przebiegu. Również przyłączam się do opinii,że biały dym to kwestia płynu chłodniczego.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001