02 Maj 2016, 09:17
Tak jak piszą koledzy - biały dym z rury wydechowej to objaw przedostawania się płynu chłodzącego do układu spalania. Warto nadmienić, że jest to dość intensywny biały dym. Należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Jak płynu ubywa, to poprostu UPG ( jeżeli nie ma wycieków zewnętrznych ).
Jeżeli jednak płynu nie ubywa, to warto też wspomnieć, że przy niskich temperaturach ( niekoniecznie ujemnych ) dymienie z rury to normalka. Tyle tylko, że jest to dymek raczej koloru szarego.
Jednakże podobny problem występował w Mazdach ( nie pamiętam jakich, ale chyba 626 ). Tam, po zmianie oleju silnik kopcił na biało po uruchomieniu, i w miarę rozgrzewania silnika przestawał. Okazywało się, że była to wina pierścieni. Jeżeli wlałeś olej rzadszy niż był wcześniej, mogło dojść do wypłukania cześci nagaru i olej jest spalany. A że spala go nie dużo, to kolor dymu z rury jest nie niebieski, tylko jasno błękitny. I może się wydawać, że jest biały.
Inna sprawa, to zdarzają się takie sytuacje, jak ktoś sprzedaje auto, które spala olej. Wlewają MotoDoktora i silnik przestaje kopcić. Kopcenie pojawia się po wymianie oleju - stary olej jest spuszczany z MotoDoktorem i po wlaniu nowego oleju silnik zaczyna kopcić.
Ale na wszelki wypadek obserwuj kolor tego oleju i czy płynu nie ubywa ze zbiorniczka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...