Diesel #tanio

03 Gru 2017, 23:26

Ossy napisał(a):Toyota Avensis 2.0D 90KM

Tylko po co diesel ? Za tą kasę będzie 2,0 z przebiegiem poniżej 200tyś.km. Spalanie 15% wyższe a można włożyć gaz. Do tego benzyniakiem w trasie bardzo sprawnie się jedzie i o wiele ciszej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Gru 2017, 01:08

Dlatego pytam czy jednak nie może być LPG. Znaleźć zadbanego diesla będzie ciężko, a Avensisa nawet z polskiego salonu można znaleźć.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Gru 2017, 18:52

A6 c4 avant to porażka jeżeli chodzi o bagażnik. Jest tak niewymiarowy że czasami w sedanie można lepiej się zmieścić (miałem dwie takie w kombi). Jak ktoś szuka dużego kombi to C4 napewno nim nie jest. W C5 jest przyjemnie już.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Gru 2017, 19:26

Zamiast Volvo polecam np. takiego Mercedesa:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Warunek konieczny - sprawdzić czy progi i podłoga są ok. Oznaki korozji na błotnikach to drobnostka. Jeszcze NIVO w tylnym zawieszeniu warto sprawdzić - co prawda amortyzatory wytrzymają spokojnie kilkaset tys.km, ale jeśli są na wykończeniu to trochę to kosztuje.

Poza tym masz niezniszczalny silnik na łańcuchu, spalanie w trasie ~6l/100km i ogromny bagażnik.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Gru 2017, 20:02

Ossy napisał(a):Warunek konieczny - sprawdzić czy progi i podłoga są ok
no i nie zapominajmy o kielichach bo je też zjadało na wylot. Ale ogólnie to najtrwalsza jednostka z turbo od merca.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Gru 2017, 20:30

Kielichy z przodu można pospawać albo zrobić na oryginalnych częściach od MB. Jak miałem W210 to wybrałem opcję nr 2 i zapłaciłem coś w okolicach 600-700 zł z robocizną.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Gru 2017, 22:14

Gdybym autem jeździł wyłącznie ja to w210 byłby brany pod uwagę mimo korozji. Problem w tym, że "drugim" kierowcą będzie moja dziewczyna, którą mam zamiar wysłać w końcu na prawo jazdy. Mam dziwne przeczucie, że akurat dla niej to już za duże gabaryty.

Co do lpg = zmniejszenie możliwości transportowych.

Oglądam jutro s70 za 7k, na zdj całkiem fajne, papiery na wszystkie wymiany i zafirę z dti (wiem, wiem, to samo co astr i badziewny silnik ale sprzedaje "znajomy znajomego" i jest do wzięcia za świetną kasę
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Gru 2017, 22:42

Przy Zafirce sprawdź koniecznie pompę, bo jej prawidłowa regeneracja kosztuje 2-2,5 tys. zł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Gru 2017, 22:54

Właśnie, każdy odrazu zwala winę na pompę a niewiele osób wie o tym że ta naprawa kosztuje 20 zł, otóż 70 procent przypadkow to zapowietrzajacy się układ paliwowy przez RURKI NADMIAROWE. Jedziesz do mechanika ten maskę otworzy popatrzy chwilę i " Panie to pompa". No i tak właśnie rodzi się historia że w DTI padają pompy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Gru 2017, 23:47

Wiadomo, że trzeba zacząć od najprostszych spraw, zanim się weźmie za pompę. Te diesle mają nalatane w większości po 500 tysięcy to i pompa ma prawo paść. Różnica jest taka, że za regenerację pompy w W210 2.9TD płaciłem 500zł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Gru 2017, 01:07

Z Opli może ZŁOMega?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Gru 2017, 20:59

Zafira okazała się spoko, volvo też, aż szkoda kupić je do moich celów;P

Omega za duża dla mojej laski i żałuję bo polatałbym bokiem troszkę
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Gru 2017, 21:51

Temat do zamknięcia

Kupuję od mojego zakładu pracy chronionej auto, które średnio spełnia początkowe"wymagania"
Focus mk2 kombi, 1.6tdci, zadzwoniłem do gościa zajmującego się flotą (i pamiętając, że było tam takie auto "zastępcze".
2008, 350kkm, wszystkie naprawy typowe dla diesli zrobione i udokumentowane. 7000 brutto bo za 2 tyg kończy się ubezpieczenie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Gru 2017, 22:32

Za taką kasę tak czy siak warto brać, bo jak coś padnie to i tak wyjdzie taniej niż cena rynkowa. Wrzuć zdjęcia jakieś. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Gru 2017, 01:42

A czasami TDCI nie jest gorszym szmelcem niż vagowe 2,5 TDI albo pierwsze 2,0 TDI?
Ja bym poszedł w podstawowe 1,9 tdi 90 konne bez dwumasy, które jedzie na ropie z traktora, no chyba że TDCI tylko niektóre były wadliwe.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna