Diesel #tanio

08 Gru 2017, 03:47

1.6TDCI i 2.0TDCI w Focusie, to konstrukcje PSA, więc jedne z lepszych diesla w ogóle, do tego kulturą pracy zostawiają w tyle archaiczne VAGowe 1.9TDI.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

08 Gru 2017, 18:22

Pionek napisał(a):A czasami TDCI nie jest gorszym szmelcem
jeśli mówimy o fordowym wytworze z początku wieku (1.8 TDCI i 2.0 TDCI) to masz rację, chociaż w tym przypadku TDCI vs TDI to jak między dżumą a cholerą :roll: późniejsze silniki PSA to już zupełnie inna liga
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Gru 2017, 08:36

Pionek napisał(a):A czasami TDCI nie jest gorszym szmelcem niż vagowe 2,5 TDI albo pierwsze 2,0 TDI?

2.0 TDCi Forda nie wiem czy nie będzie i tak lepsze, bo tam się łuszczy pompa, a taka sama przypadłość pojawia się w chwalonym... 2.0 TDI CR
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Gru 2017, 21:44

Chodziło mi raczej ogólnie o cały układ wtryskowy o dymienie z rury, spadek obrotów, że regeneracja wtrysków Delphi to koszt 1000 zł sztuka itd.
Podobno najgorsze jednostki Forda na zasadzie "Trzeba Dużo Cierpliwości" :) Tam się sypie rzekomo wszystko po kolei i potem taki Mondziak jest za grosze wystawiany.

ale może są różne generacje tych silników
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Gru 2017, 22:11

Pionek napisał(a):Chodziło mi raczej ogólnie o cały układ wtryskowy o dymienie z rury, spadek obrotów, że regeneracja wtrysków Delphi to koszt 1000 zł sztuka itd.
Podobno najgorsze jednostki Forda na zasadzie "Trzeba Dużo Cierpliwości" Tam się sypie rzekomo wszystko po kolei i potem taki Mondziak jest za grosze wystawiany.

ale może są różne generacje tych silników


Mylisz zupełnie te silniki. 2.0 TDCI w Mondeo Mk3 to silnik opracowany przez Forda, rzeczywiście niezbyt udany, a przy takich przebiegach jakie mają 10-15 letnie diesle niewart inwestowania.

1.6 TDCI w Focusie Mk2 czy też 2.0 TDCI w Focusie Mk2 i Mondeo Mk4 to silniki FRANCUSKIE - grupa PSA (Citroen-Peugeot). Mają swoje wady, ale na tle nowoczesnych konstrukcji niemieckich są tańsze w eskploatacji. Były i są montowane m.in. w Volvo (C30, S40, V50, S80), Mazda (3), Ford, Citroen, Peugeot, Mini, Suzuki (SX4).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie ignoruj znaku P-21
    Są takie miejsca na drodze, które zgodnie z przepisami prawa powinny być omijane przez kierowców. Jednak niektórzy kierujący, widząc pasy wyznaczające powierzchnię wyłączoną z ruchu, czyli znak P-21, ...