Diesel vs. benzyna + gaz.

25 Mar 2010, 21:26

Witam! Lepiej kupić samochód w dieslu czy benzyna + gaz ? powiedzcie też o osiągi jeśli chodzi o diesel (bo wiem, że ma zawsze samochód mniej KM). czy dużo słabszy jest diesel od beznzyny ?
Varius
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Lublin

25 Mar 2010, 21:35

Zależy od funduszy. Osiągów nie da sie jednoznacznie ocenić. Tzn. biorąc 2 auta z silnikami o podobnej mocy to benzyna na papierze będzie szybsza ale w jeździe (turbo) diesel będzię subiektywnie szybszy ;)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

25 Mar 2010, 21:38

chodzi mi o mondeo Mk2 do 10 tys. :mrgreen:
Varius
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Lublin

25 Mar 2010, 21:48

Za dyszkę mondi to będzie coś koło 99 r. to jeszcze można w diesla udeżyć. Generalnie chodzi o to, że im starszy diesel tym więcej nalatane i więcej potencjalnych usterek. Benzynka zawsze trochę mnniej jeździ i nie ma turbinki ;) Najlepiej popytaj na mondeo klub polska albo ford klub polska albo uderzaj do użytkownika rustin - on ma mondzioła chyba nawet MK1 w dieslu i chwali :)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

25 Mar 2010, 22:34

z tego co mi wiadomo to gaz do mondeo mkII nie jest najlepszym pomysłem - mechanicy twierdzą że wypalają się zawory i problemy z głowicą
Fuckir
fuckir
Początkujący
 
Posty: 91
Miejscowość: Bydgoszcz

26 Mar 2010, 08:13

Jeśli oszczędność to chyba benzyna + lpg.

Diesel

+ tylko jedno paliwo
+ jeśli niema usterki, to jeździ się za tzw. psi grosz
+ diesel (większa kompresja) = większa wydajność silnika, przy stosunkowo niskim spalaniu jest spory moment obrotowy, osiągi bardzo sympatyczne

- w razie usterki (turbina, pompa wtryskowa, wtryski, koło dwumasowe etc) nie jest to mały koszt
- krótkie przebiegi wykończą wszystko (patrz wyżej)


Benzyna + LPG

+ cicha BENZYNA, czyli brak tzw "bociana"
+ Jak to benzyna, w razie usterki serwisowanie raczej za "psi grosz"
+ nawet mając 200 km, jazda jest tania jak barszcz

- dwa paliwa na utrzymaniu, w tym wypadku wszystko x 2. Reduktor + pompa paliwa, wtryski x 2 itd. Jeśli skończy się jedno źródło zasilania, i za chwilę drugie to będzie konieczność naprawienia jednego lub obu.
- Odpalanie + zawsze trzeba mieć w baku PB

Na ogół. Wydaje mi się, że jednak benzyna pomimo dwóch źródeł zasilania silników (PB + LPG) będzie o wiele mniej awaryjne niżeli Diesel, a i w razie naprawy benzyny pozostanie kaska w portfelu, kiedy diesel w razie naprawy wyczyści elegancko portfel i jeszcze zabraknie :twisted:

jak mi coś przyjdzie jeszcze do głowy to napiszę.
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Toruń
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GS - samochód do driftu
    Większy brat Lexusa IS to kolejna warta rozważenia propozycja do driftu. Tylnonapędowe auto jest produkowane od 1993 roku, a pierwsza i druga generacja modelu również występowały z silnikiem 2JZ. W ofercie była dostępna ...

26 Mar 2010, 09:09

Moim skromnym zdaniem zakup nowoczesnego diesla z przebiegiem powiedzmy 200tys mija się z celem ponieważ pieniądze zaoszczędzone na paliwie wydasz za jakiś czas na regenerację turbiny lub układu wtryskowego a takie koszty mogą iść w tysiące dlatego polecam benzynę. A jeśli chcesz gaz to raczej nie upieraj się przy mondeo...
Fuckir
fuckir
Początkujący
 
Posty: 91
Miejscowość: Bydgoszcz

26 Mar 2010, 09:15

fuckir napisał(a):Moim skromnym zdaniem zakup nowoczesnego diesla z przebiegiem powiedzmy 200tys mija się z celem ponieważ pieniądze zaoszczędzone na paliwie wydasz za jakiś czas na regenerację turbiny lub układu wtryskowego a takie koszty mogą iść w tysiące


W 11 letnim Mondeo nie ma nowoczesnego diesla ;) Koszty mogą iść w tysiące i owszem - jak się kupi trupa popularnie nazywanego okazją. Mity o awaryjności diesli i kosztach ich naprawy są mocno przesadzone a rozpowszechniają je najczęściej osoby, które dieslem nigdy nie jeździły i nigdy go nie serwisowały ;)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

26 Mar 2010, 14:33

W 11 letnim Mondeo TD konstrukcja silnika jest banalnie prosta do tego stosunkowo trwała.
Nie ma żadnych pompo - wtrysków ani dwu masy więc już jest spore pieniądze do przodu w razie "W". No i turbosprężarki też jakoś nie padają na wielką skalę. Sam przejechałem takim pojazdem wiele kilometrów i jakoś ani pompa ani turbo nie padło. Wymieniałem za to końcówki wtrysków raz - koszt to 35 zł za sztukę. Jak się kupi "okazję" to można się szykować na wymiany ale też znów nie przesadzajmy, za 1500 zł można kupić kompletny silnik z osprzętem więc też koszta nieziemskie.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2010, 16:24

to co innego polecacie na dieslu niż Mondeo ? :mrgreen:
Varius
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Lublin

26 Mar 2010, 18:01

Passata ale licz się z tym że przebieg będzie miał odpowiedni i do tego będzie starszy niż Mondeo poza tym moim zdaniem ma dużo brzydszy środek, jakby był wyciosany siekierą, do tego raczej gorsze wyposażenie no i gorsze prowadzenie na drodze.

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 18:01 ]
Ja popatrzyłbym za Peugeotem 406 HDI 90 koni - bez dwumasy więc i tańsze utrzymanie a i wygląd ładniejszy niż Passat.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2010, 20:43

ee tam. Passata nie kupię :mrgreen: a do Peugeotów nie mam przekonania. ;d

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 20:45 ]
a co myślicie o Mitsubishi Carismie (w dieslu) albo Mazdzie 626 ? :mrgreen:
Varius
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Lublin

26 Mar 2010, 20:50

Carismę ma mój znajomy sąsiad - mechanik bardzo sobie chwali jednak ma tą po lifcie więc przedział cenowy nie ten.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Kwi 2010, 14:45

A co sądzicie o osiągach ? :mrgreen: Średnio Carisma ma 115 KM ;d myślicie, że da radę pociągnąć 200 km/h ? :mrgreen:
Varius
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Lublin

07 Kwi 2010, 15:54

Ale nie można porównywac passata do mondeo,ponieważ ford jest o wiele bardziej awaryjny,a pasek to solidna i dobra produkcja. Wg mnie zdecydowanie lepiej opłaca się kupowac samochód w dieslu zamiast benzyna+gaz.
ZmieniamOpony
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa