Dla rodziny 2+1 / 2+2 za 25 tysięcy złotych

02 Sty 2015, 17:41

Witam

Poszukuję auta dla rodziny. Na chwile obecna mamy dwuletniego syna, co oznacza koniecznosc przewozenia masy gratow. W planach kolejne dziecko, chociaz kiedy plany te sie urzeczywisnia to nie wiem, mozliwe, ze za chwile, mozliwe, ze jeszcze z trzy razy auto zmienie, wiec nie wiem czy wybierajac auto kierowac sie tym kryterium.
Autem dojezdzam do pracy 40 km w jedna strone, droga krajowa czyli ani miasto, ani autostrada, predkosc przelotowa na teh trasie 70 - 110 km/h. Kilometrów sumarycznie miesięcznie nie jest tak dużo, bo jeżdżę na zmianę z dwoma kolegami. Oprócz tego miasto i w miarę regularne wypady weekendowe w pobliskie góry lub do rodziny (trasy po 200 - 300 km). Rocznie daje to 15 - 20 tysięcy kilometrów.
Na chwilę obecną jeżdżę Toyotą Avensis I 2.0 D4D w sedanie i nie narzekam. W ciągu trzech lat tylko jedna awaria, tak to sprawy eksploatacyjne. Może to kwestia tego, że kupiłem go od bliskiego znajomego, pierwszego i jedynego właściciela, tak że wiem, że 220 000 km, które teraz ma to jego rzeczywisty przebieg. Niestety, teraz tak dobrze pewnie nie będzie, bo auto muszę znaleźć od "obcego".
W każdym razie szukam kombii (sedan jednak jest za mały) za około 25 tysięcy złotych. Skłaniam się wyraźnie ku benzynie, choć z góry nie odrzucam diesli. Boje się jednak DPF i innych cudów, poza tym rozważam zagazowanie. Jeżdżę raczej spokojnie, mieszkam na Śląsku, gdzie infrastruktura drogowa jest w miarę rozwinięta (drogi często są dwupasmowe, dzięki czemu nie trzeba wyczyniać takich dzikich manewrów jakie często mają miejsce na wschód od Wisły).
Na ten moment myślałem o Avensisie II (z uwagi na dobre doświadczenia z Ave I), Volvo V50 lub... sam nie wiem. Jestem jak najbardziej otwarty na propozycje. Nad wygląd i moc zdecydowanie bardziej przekładam bezporblemowość w użytkowaniu.
mldr
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Toyota Avensis I
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel

02 Sty 2015, 18:02

Myślę że najlepszym wyjściem będzie LPG. Na diesla by może i ledwo wystarczyło kilometrów ale po co skoro jest droższy w zakupie i naprawach? Ja proponuje hondę accord, mondeo mk3 2,5 +lpg lub dozbierać z 3-5 tysięcy i powoli myśleć nad mk4, również przy dozbieraniu c5 z prostą benzyną 2.0 lub lagunę. Oprócz tego c4 picasso, fiat croma, kia ceed, opel vectra i mimo wszystko jeśli zależy ci na trwałości a nie na dynamice to octavia 1.6 z lpg. Co do avensisa to tu zostawię miejsce na wypowiedź komuś znającego się na nich. A v50 to praktycznie w focus w droższym opakowaniu i serwisie
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

02 Sty 2015, 21:56

Za ta kase kupisz zadbane 307 SW, C5 w kombi. Oba z 2.0 16v benzynką.
Lub Mazde 6 z 2.0 Pb. Gazować mozna bez problemu.
Aven II juz niestety pod względem trwałości wypada gorzej od I.
W mojej Previi z 2.0 D4D mam przelot 315tys i silnik jest w swietnej formie.
Póki nic się nie dzieje może nie sprzedawaj, a odkładaj kaskę na lepsze auto?
25tys to niby dużo, ale i tez mało na fajne auto :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Sty 2015, 22:26

witam
szukam podobnego auta, czyli rodzinka 2+1 z planami na 2+2, budżet 20-25 tys zł
ja trochę mniej jeżdżę (15 tys km rocznie), więc tylko benzyna (jak się będzie dobrze gazował, to może lpg, ale tylko we własnym zakresie)
jednym z podstawowych wymogów jest u mnie bezawaryjny i trwały silnik benzynowy, myślę że resztę auta łatwiej i taniej doprowadzić do stanu używalności, a zajeżdżony silnik może być skarbonką
w pierwszej kolejności wytypowałem następujące auta:
- BMW E46 318i 143KM (ładna, trochę mała, więc pewnie musi być kombi)
- Mazda 6 2.0 141KM (ładna, liftback)
- Saab 9-3 2.0 150-220KM
- Volvo S40/V50 2.0 145KM
- Honda Accord VII 2.0 155KM

po obejrzeniu kilku aut nasuwają mi się pewne wnioski:
- Volvo S40/V50 to jest Volvo z wyglądu, ogólnie to taki ładniejszy Focus, czyli zwykły kompakt; jak trafisz bogatą wersję to jest lepiej, ale mimo wszystko odstaje od pozostałych, podoba mi się wizualnie, ale jak się wsiądzie, pojezdzi, to rozczarowuje
- BMW E46 jest trochę małe, mega wygodne fotele, super ergonomia i materiały, wsiadasz tam i czujesz się jak w domu, nie chcesz wysiadać :) takie miałem miłe odczucia w BMW; ogólnie fajna, wygodna, mogłaby być większa, trudno znaleźć zadbany egzemplarz
- Mazda 6 ładna, komfortowa, fajna, tania, dla mnie jedyny problem (ale poważny) to rdza :/ wielki plus, że to liftback, pakowna, wygodna, gdyby nie rdza - kupowałbym
- Saab 9-3 trochę kosmiczny w środku, ale wygodny i fajny, poważny kandydat do kupna
- Honda Accord, ładna, wygodna, niezawodna, fajny silnik (V-TEC), bardzo dobre opinie, chyba najpoważniejszy kandydat do kupna, stosunkowo droga

Avensis - nie oglądałem, bo mi się nie podoba, wydaje mi się jednak, że przesiadka z klasy D Toyoty do podrasowanego kompakta Ford/Volvo będzie rozczarowaniem

polecam Hondę Accord i BMW E46, ewentualnie Mazdę 6 (jak trafisz garażowanego, niebitego polifta, nie powinno być kłopotów z rdzą), ewentualnie Saaba 9-3 (mówią, że to Vectra w innej budzie, ale na mnie zrobił dobre wrażenie)
oczywiście wszystko w benzynie

pozdrawiam
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sty 2015, 01:44

zbierania na auto wystarczy, teraz pora na inne wydatki. Eweutualnie coś do zakładanego budżetu dorzucę teraz, ale zasadniczo kupka przeznaczona na auto nie urośnie w najbliższym czasie. W sedanie, a właściwie w jego bagażniku, trochę ciasno więc...

wizualnie i gabarytowo (tak myślę, bo w nich nie siedziałem) leżały by mi c5 (II gen) i mondeo (IV gen), ale jak widzę na alledrogo z mniej niż 30 000 nie ma co podchodzić... mam rację?

c4 picasso - w I gen nie znam, ale znam tą najnowszą. Z tyłu niby 3 fotele, ale takie wąskie że tyłek boli po 200 km, a miałem (nie)przyjemność zrobić w niej trasę ponad 1000, modliłem się kiedy będzie moja zmiana za kierownicą, bo tam komfort zdecydowanie większy. Jak to wygląda w starszym modelu?

cee'd zostawiam na tym etapie jako rozerwę (razem z focusem itd.) bo to fajne auta, ale jednak półka niżej - mniejsze i mniej komfortowe.

do fiata jestem uprzedzony

octavia (II gen) wizualnie też mi leży, ale 1.6 to trochę mało. Niby nie szaleje ale.... Rozumiem, że 1.8 i 2.0 do gazowanie się nie nadają, a szkoda. Jakieś alternatywy? Za ile można by wyrwać Octawie 1,8 lub 2.0?

w mazdzie boje się rdzy (stoję pod chmurką) i uczciwie przyznam, że pedantem nie jestem, także regularna inspekcja w poszukiwaniu rdzy jest wątpliwa...

bmw e46 znam dość dobrze, fajne auto, ale gabarytowo to to cee'd za zdecydowanie większą cenę. ma on swoje atuty, ale nie za tyle...

vectra i saab są fajne. wizualnie zdecydowanie lepiej prezentuje się ten drugi, do rozważnia...

accord wizualnie mi nie leży, ale jeśli byłby dobry to dlaczego nie

dziękuję i proszę o dalsze opinie nt. ww. lub innych
mldr
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Toyota Avensis I
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel

03 Sty 2015, 02:32

ceed to kompakt made in korea, a e46 klasa srednia premium... dziwne masz podejście to chyba logiczne, że BMW będzie dużo droższe skoro jako nowe kosztuje 3x tyle średnio co jakiś ceed... Jak szukasz najtańszego możliwego dupowozu to od a do b to może weź sobie Dacie jakąś albo coś...
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 03 Sty 2015, 20:19, edytowano w sumie 1 raz
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Toyota Auris Hybrid - kompaktowy hatchback do miasta
    Pod maską znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra pracujący w cyklu Atkinsona, który w połączeniu z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 136 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą stanowiącej ...

03 Sty 2015, 11:03

Octavie wybij sobie z głowy chyba że chcesz co chwile grzebać przy silniku żeby go w końcu wymienić.
Poza 1.6 8v który nie jedzie i pali jak smok, jest dobry 1.9 TDI. Reszta to kompletne złomy.
Poza tym Cee'd i Focus mniej komfortowe a przepraszam bardzo Octavia już jest komfortowa? Ten sam segment z tym że Octavia m beznadziejne wnętrze.
E46 jest większe o klasę od Ceed'a. Może z tyłu jest ciasno ale segment to jednak segment..
Mazde jak zabezpieczysz co 2-3 lata u blacharza to nie będzie rdzy ale z drugiej strony jak nie dbasz to lepiej nie.
Forda Mondeo Mk3 2.5 v6 bym polecił ale trzeba sprowadzać z DE bo u nas nie ma w czym wybierać.
To może jednak się do Fiata przekonasz? Croma by tu pasowała
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Sty 2015, 11:22

Ja jeszcze pójdę w Skandynawię czyli Saab 9-5 i Volvo V70 :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sty 2015, 12:51

Na mondeo i c5 niestety o te 3-5 tysięcy za mało. Zostaw do rozważenia accorda i saaba. Accord wydaję mi się solidniejszy, ale saabowi też nie można dużo zarzucić. To ja jeszcze dorzucę do naszego zestawienia subaru legacy. Ale koniecznie benzyna bo diesla subaru są w stanie się rozlecieć w 150 tysięcy. Do tego lpg i masz fajnie wyglądające i ekonomiczne auto. I spójrz jeszcze tak jak napisał Noisy na peugeota 307 sw. To też trochę mniejsze auto ale dla 3 osób wystarczy. A jest też wersja 7 osobowa.
A co do avensisa to może pomoże Ci użytkownik Szybki, on zna dobrze toyoty
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

03 Sty 2015, 13:25

c4 picasso - w I gen nie znam, ale znam tą najnowszą. Z tyłu niby 3 fotele, ale takie wąskie że tyłek boli po 200 km, a miałem (nie)przyjemność zrobić w niej trasę ponad 1000, modliłem się kiedy będzie moja zmiana za kierownicą, bo tam komfort zdecydowanie większy. Jak to wygląda w starszym modelu?

cee'd zostawiam na tym etapie jako rozerwę (razem z focusem itd.) bo to fajne auta, ale jednak półka niżej - mniejsze i mniej komfortowe.

do fiata jestem uprzedzony

octavia (II gen) wizualnie też mi leży, ale 1.6 to trochę mało. Niby nie szaleje ale.... Rozumiem, że 1.8 i 2.0 do gazowanie się nie nadają, a szkoda. Jakieś alternatywy? Za ile można by wyrwać Octawie 1,8 lub 2.0?

w mazdzie boje się rdzy (stoję pod chmurką) i uczciwie przyznam, że pedantem nie jestem, także regularna inspekcja w poszukiwaniu rdzy jest wątpliwa...

bmw e46 znam dość dobrze, fajne auto, ale gabarytowo to to cee'd za zdecydowanie większą cenę. ma on swoje atuty, ale nie za tyle...

vectra i saab są fajne. wizualnie zdecydowanie lepiej prezentuje się ten drugi, do rozważnia...

accord wizualnie mi nie leży, ale jeśli byłby dobry to dlaczego nie


no to po kolei:
- C4 to dla mnie słaba opcja. Komfort ok jak na kompakta, ale w porównaniu do Accorda, Mazdy 6, Saaba 9-3 wypada blado, siedzenia ma płaskie jak stołki, słabe trzymanie boczne. Do tego brak sensownego benzyniaka.
- porównanie E46 do ceeda jest krzywdzące dla BMW. Wymiarami może i są podobne, ale jakbym miał jechać 1000km, to tylko BMW. Mega wygodne fotele, dobre materiały, prowadzenie... no ceed odstaje w każdym punkcie. Osobiście nie skreślam E46 (a szukam auta w podobnej cenie/wielkości co ty).

O gustach się nie dyskutuje, ale dla mnie Octavia odpada z powodu nudnego, czarnego, wnętrza przywodzącego myśli samobójcze i totalnie oklepanego, nudnego nadwozia. Octavia to najzwyklejszy dupowóz na świecie, już wolałbym tego ceeda (albo i30).

Dla mnie nr 1 to Accord. To są naprawdę dobre samochody. W jakimś teście czy zestawieniu nazwali nawet Accorda VII "ostatnim bastionem bezawaryjności" :)
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sty 2015, 13:34

Chodzi o c4 Picasso a nie c4, bo tego pierwszego raczej cieżko nazwać kompaktem
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008