Dlaczego kierowcy tirów nie gaszą auta?

09 Lis 2009, 20:48

Mój ojciec nie gasi właśnie dlatego że musi później nabić luft a to trochę trwa. A po 2 to nie ich paliwo więc im nie zależy chyba jasne??
Servis Calibra
mikas24
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 222
Miejscowość: Zawiercie

10 Lis 2009, 19:18

piotrauto napisał(a):1. a ile taki silnik pali na 1h?

2. nie chce mi sie wierzyc ze odpalanie tak duzo paliwa zużywa, podobno jesli auto ma stac wiecej niz 30s to oszczędniej zgasić


4. ile trwa pompowanie powietrza np jesli auto odpalamy rano?


1. :shock: Spalania nie podaje się na godz.
2. To uwierz, że ciężarówka z 12-litrowym silnikiem spala dużo więcej niż ma stać 30s.
3. Zależy w jakim aucie... W starych trupach trzeba poczekać dłużej bo mają dziurawe przewody itd. Ale w takich 3-6 letnich trwa to od 2-5 min
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Lis 2009, 19:34

1. :shock: Spalania nie podaje się na godz.

jak masz auto które na wyświetlaczu pokazuje chwilowe spalanie to zgadnij co pokaże wyświetlacz gdy się zatrzymasz? pokaże ci właśnie spalanie podane w litrach na godzinę,

2. To uwierz, że ciężarówka z 12-litrowym silnikiem spala dużo więcej niż ma stać 30s.


dlaczego uważasz że odpalenie 12 litrowego silnika zużyje więcej paliwa niż postój 30 sek?
jeśli zgaszenie osobówki na ten okres się opłaca to czemu gaszenie auta z dużym silnikiem ma się nie opłaci ?
za to trzeci argument mi pasuje,
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

10 Lis 2009, 22:01

1.
:shock: Spalania nie podaje się na godz.

a w czym sie podaje jeśli auto stoi to przeciez nie pali na km bo ani 1m nie przejedzie, osobowe auto pali 1l na 1h

2.
To uwierz, że ciężarówka z 12-litrowym silnikiem spala dużo więcej niż ma stać 30s.

nie chce mi sie wierzyć to taka ciężarówka do zapalenia potrzebuje wiadro ropy?

3.
Zależy w jakim aucie... W starych trupach trzeba poczekać dłużej bo mają dziurawe przewody itd. Ale w takich 3-6 letnich trwa to od 2-5 min

nabijanie powietrza przez 2min to jakis problem? a jak auto tankują to tez sie nie gasi?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

10 Lis 2009, 22:38

Piszesz,że auto osobowe pali 1l na 1h -a skąd ten przelicznik?
Weźmy samochód o pojemności slilnika 1,2 i zostawmy go na chodzie przez godzine dla porównania obok drugie auto o pojemności 2,0- to które spali ten 1l?
A wracając do tematu czy to że kierowcy nie gaszą auta nie jest czasami związane z wykazem tachografu (myśle tu o czasie postoju i pracy).
Pracując przy rozładunkach takich aut nie raz się spotkałem ,że kierowca nie mógł zapalić auta bo na tachografie musiał mieć wykres postoju. A w chwili wyłączenia samochodu musiałby odstać bodajże 45min.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Lis 2009, 18:30

witam kilka lat jezdzilem zestawem i nie gasilem auta w obawie o uszkodzenie turbiny w ciagniku siodlowym potrzeba kilku minut pracy silnika aby OSTYGLA turbina.inaczej m moze dojsc do jej uszkodzenia pozdrawiam
krzysiekrwd
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: sl
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Jetta Hybrid - seryjna wersja w Los Angeles
    Volkswagen of America wprowadza na rynek jeden z najbardziej efektywnych samochodów na świecie: nową Jettę Hybrid. Za napęd odpowiedzialne jest oszczędne i przyjazne dla środowiska połączenie nowoczesnego silnika benzynowego ...

10 Gru 2009, 21:23

piotrpz87 napisał(a):Pracując przy rozładunkach takich aut nie raz się spotkałem ,że kierowca nie mógł zapalić auta bo na tachografie musiał mieć wykres postoju. A w chwili wyłączenia samochodu musiałby odstać bodajże 45min.


To czy silnik pracuje czy jest zgaszony nie ma związku czasem pracy/jazdy i przerw kierowcy cieżarówki.Tachograf analogowy czyli na tak zwane "kółko" rysuje przerwę w momencie zatrzymania pojazdu samoczynnie,a w cyfrowym (karta chip)kierowca włącza pauzę sam i ten akurat nie zaliczy przerwy krótszej niż minimum 15 minut ale to już temat na oddzielny post.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

10 Sty 2010, 19:19

kierowcy nei gasza samochodu bo to zalezy od roznych rzeczy maja lodówke na prad i musi caly czas chodzic zeby lodówka nie odmarzła, zima zeby samochod sie grzał ale tez ogolnie zosatwiaja niech chodzi sobie bo poco gasic jak moze chodzic przeciez oni nei placa za paliwo tylko kierownik firmy hehe.
pozdro dla ciebie
odorek
odorek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Legnica

11 Sty 2010, 10:59

a później sie nie zorliczają ile spalili na 100km?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Sty 2010, 22:42

renault premium 420dci z 2007 roku na wolnych obrotach spalanie jakie wskazuje komputer to 2,1 litra na godzine
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

25 Cze 2010, 17:17

1. 2,1l l ropy na godzinę tak mało? to tyle co osobówka z silnikiem benzynowym 2,0-2,5l?

2. nadal czegoś nie rozumiem to jeśli nabicie powietrza do takiego tira, ciężarówki, autokaru trwa 2-5min to dlaczego niektórzy kierowcy zapalają auto na godzinę przez odjazdem i sobie buczy i terkocze?

3. no i jesli wystarczy tylko 2-5min pracy na biegu jałowym to dlaczego kierowcy nie wyłączają silników, myśle ze jesli by wyłączali to duzo więcej by zaoszczędzili i np taki zestaw zamiast palić 40l na setkę palił by ze 35l na setkę.

4. można tankować zapalone auto? nawet osobówkę? nawet jesli jest na lpg?

5. jesli kierowca musi iść cos załatwić, czy do sklepu to jak zebezpiecza auto? przeciez nie zamknie bo kluczyki sa w stacyjce
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

25 Cze 2010, 18:50

piotrauto napisał(a):5. jesli kierowca musi iść cos załatwić, czy do sklepu to jak zebezpiecza auto? przeciez nie zamknie bo kluczyki sa w stacyjce

Są takie auta, gdzie kluczyk jest potrzebny tylko żeby zapalić. Później można go wyjąć.
nowszy
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Łódź

25 Cze 2010, 19:24

nowszy napisał(a):
piotrauto napisał(a):5. jesli kierowca musi iść cos załatwić, czy do sklepu to jak zebezpiecza auto? przeciez nie zamknie bo kluczyki sa w stacyjce

Są takie auta, gdzie kluczyk jest potrzebny tylko żeby zapalić. Później można go wyjąć.

jakie? autokary? ciężarowe? nie spotkałem sie z takimi
a ciekawostka wiecie ze driverzy w stanach nie gaszą wcale aut? zobaczcie sobie na
oczamikierowcy.pl
chodzą po 24h/7dni w tygodniu
Ostatnio edytowany przez piotrauto, 27 Cze 2010, 21:32, edytowano w sumie 1 raz
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

25 Cze 2010, 19:34

piotrauto napisał(a):
nowszy napisał(a):
piotrauto napisał(a):5. jesli kierowca musi iść cos załatwić, czy do sklepu to jak zebezpiecza auto? przeciez nie zamknie bo kluczyki sa w stacyjce

Są takie auta, gdzie kluczyk jest potrzebny tylko żeby zapalić. Później można go wyjąć.

jakie? autokary? ciężarowe? nie spotkałem sie z takimi
a ciekawostka wiecie ze driverzy w stanach nie gaszą wcale aut? zobaczcie sobie na
oczamikierowcy.pl
chodzą po 24h/7dni w tygodniu


I potem się dziwić że szlak trafia przyrodę :!: :evil:
Ostatnio edytowany przez samurajsj700, 27 Cze 2010, 21:32, edytowano w sumie 1 raz
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Cze 2010, 21:43

Nie wszyscy... Są tacy co gaszą :wink: .
A co do przyrody to powinieneś jeździć hybrydą... Chociaż to też nie jest takie ekologiczne do końca. :mrgreen:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005