Dlaczego nie jeździ na gazie? :(

28 Sie 2008, 16:10

Witam!
Kupiłam niedawno auto Renault Megane 98 r. z instalacją gazową. Instalacja gazowa "podobno automatyczna". Wiec o co chodzi? Auto kupione w Holandii. Przęłącznik gazu jest 3 pozycyjny G-0-B. Ani na G, ani na B auto nie zużywa gazu. Jest z lewej strony obok przelacznika kontrolka (1 dioda). Gdy przelacznik jest na pozycji G swieci sie na czerwono (przed, w trakie jazdy), gdy na pozycji 0 i B nic nie swieci. Zapalałam auto we wszystkich możliwych pozycjach, również próbowałam po zapaleniu auta przełączać, dawałam wysokie obroty i nic. Bak z gazem pełny a kontrolka jak opisałam wyżej. Co to może być? Czy moja instalacja jest niesprawna? :( A miałam pomocnika do zakupu auta, gdyż jestem nowicjuszem samochodowym :( Co wy na to??? Dziękuję za wypowiedzi. Pozdrawiam!
s_h_l
Nowicjusz

29 Sie 2008, 16:05

Po uruchomieniu silnika,poczekaj aż samochód się nagrzeje do temp. około 30 stopni.Wtedy przygazuj na obroty około 2500(zależy na ile obrotów jest nastawnione przełaczanie).Nie napisałeś jaka to instalacji ani jaki masz sterownik,więc na temat tych diód i przełącznika trudno coś powiedzieć,ale można się domyśleć,że w pozycji B powinna świecić dioda czerwona,co oznaczałoby jazdę na benzynie bez możliwości przełączenia się zasilania na LPG(jak braknie gazu np.).W pozycji G powinna świecić dioda pomarańczowa,a po przełączeniu się na LPG powinna zmienić się na zieloną.Pozycja 0 powinna działać w ten sposób,że silnik uruchamia się od razu na LPG.Tak jest w większości instalacji,ale może być inaczej.Czasami na sterowniku jest jeszcze czerwona dioda,która zaświeca się,jak jest mało gazu w butli(tzw.rezerwa gazu).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sie 2008, 02:50