Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada moc?

01 Lis 2009, 21:50

Witam!!!
Nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale wg. mnie ten jest najlepszym miejscem :wink:
Mam do Was pytanie, mógłby mi ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum dlaczego jest tak że jak silnik przekroczy wyznaczone obroty to moc spada? Np.: Max moc 150KM przy obrotach 7800rpm. To po przekroczeniu tych obrotów nie bedzie miał 150KM tylko załużmy 140KM?
Bo czytałem w innych artykułach ale nie potrafię tego zrozumieć.
Jeśli ktoś coś wie niech napisze, bede wdzięczny :wink:
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Ostatnio edytowany przez pawlak73, 04 Lis 2009, 22:14, edytowano w sumie 1 raz
pawlak73
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Bytom

01 Lis 2009, 22:43

Wsiądz na rower i sobie zrób mały test:)
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

01 Lis 2009, 23:16

W ogóle to jest tak, że np. 150 KM to jest moc maksymalna. Czyli jadąc np. 100 km/h i mając 3 tys. obrotów wykorzystujesz w tym momencie ok. połowy mocy silnika, czyli gdzieś 80 KM.

Im wyższe silnik ma obroty tym większa moc. W końcu dochodzi do kresu swoich możliwości, wykorzystuje całą moc i po przekroczeniu tych obrotów następuje odcięcie zapłonu, czyli silnik nie będzie wkręcał się już wyżej.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

03 Lis 2009, 17:42

MajkPZM napisał(a):Wsiądz na rower i sobie zrób mały test:)


Chodzi o to że jak włącze najwyższą przerzutke to jak pojade bardzo szybko to potem i tak już nie bede działal na pedały?
O to chodzi? :wink:
pawlak73
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Bytom

04 Lis 2009, 21:25

Po prostu są straty przy wyższych obrotach i dlatego moc spada, to przy jakich obrotach jest max moc zależy od stopnia sprężania i wielu innych rzeczy, przy zbyt wysokich obrotach silnik marnuje sporo mocy na rozpędzenie wału do tych obrotów i dlatego moc spada. Przy dieslach jest tak bo ON ma zdolność do przeciągania samozapłonu, ropa zapala się późno i o wysokich obrotach nie ma mowy.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

05 Lis 2009, 20:16

Zależy w jakim aucie...
W FC 20VT jest tak że od 3tyś ładnie ciągnie a przy 5tyś łapie drugi oddech i ciągnie jak głupie do czerwonego pola :mrgreen:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Spider
    Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport ...