04 Lis 2010, 15:02
opisu jaki podałeś to masz silnik 100 konny czyli 1.6 16V. Wymiana uszczelniaczy zaworowych to troszkę skomplikowany proces i raczej bez odpowiednich narzędzi i przyrządu do rozpinania zaworów nie masz co do tego się zabierać. sam proces w skrócie wygląda następująco :
1 demontaż wszystkiego nad pokrywą zaworów tj przewody WN, rura powietrza, przewody podcisnin itp.i wszystko to co znajduje sie nad pokrywą zaworów.
2 demontaż osłon rozrządu + rozpięcie rozrządu
3 demontaż pokrywy zaworów
4 demontaż wałków rozrządu uwaga każdy mostek ma numer i musi być montowany w to samo miejsce !!!
5 wyjęcie popychaczy warto zamontować je w te same miejsca
6 i rozpinanie zaworów tutaj zaczyna się gimnastyka: Jak nie demontujemy głowicy a robimy to na aucie to musisz zadbać o to aby kanały spływowe do oleju były zablokowane np. czystą szmatką chodzi o to że zawory zapinane są na tzw. zamki i są one małe a jak zleci to siłą złośliwości trafi akurat na otwór spływowy i zleci na dół silnika. pół biedy jak spadnie do miski olejowej i wypłynie z olejem, jak nie to miskę musisz ściągać i dodatkowa kupa roboty. Kolejność rozpinania jest taka tłok do górnego położenia i i wówczas na tym cylindrze rozpinasz zawory .wówczas tłok nie pozwoli zlecieć zaworowi do środka czyli: tłok na pierwszym cylindrze w górze robisz zawory pierwszego i ostatniego -rozpinasz, zdejmujesz uszczelniacz osadzasz nowy i spinasz z powrotem , przekrecasz wał aby tłok na drugim był w górnym położeniu i działasz na pozostałych czyli 2 i 3 cylindrze.
7 cofasz wał do pozycji neutralnej -tłoki na wszystkich cylindrach jednakowo (pośrodku) montaż popychaczy i wałków. skręcając wałki pamiętaj o równomiernym dokręcaniu mostków inaczej może pęknąć i wtedy jest "pozamiatane" sprawdź czy wałki obracają się normalnie i się nie blokują .
8. osadzasz nowe uszczelniacze na wałki zakładasz koła rozrządu ustawiasz wałki na blokadę ustawiasz wał zakładasz rozrząd, skręcasz ,sprawdzasz czy jest ok jak tak to montujesz resztę bajbetli i po sprawie.
co do kosztów to gumki zaworowe około 80 zł komplet zależy w którym sklepie uszczelniacze wałka po około 17 -25 zł sztuka + uszczelka pokrywy zaworów .