Dlaczego zaczął brac olej?

02 Lis 2010, 12:59

Co może być przyczyną brania oleju w silniku benzynowym w Focusie przy przebiegu 106 tys.km?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

02 Lis 2010, 13:06

Jak nie ma wycieków ,jeżeli silnik był przegrzany to mogły pierścienie stracić swoja twardość, lub po prostu ze starości nie trzymają uszczelniacze zaworowe.Napisz co ile dolewasz czy kopci podczas jazdy czy tylko na wolnych obrotach i po odpaleniu.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

02 Lis 2010, 17:59

Podstawowe pytanie na jakim oleju jezdzisz,ile oleju zużywa na 1000km i czy auto jest uzytkowane w mieście lub trasa?
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

03 Lis 2010, 09:53

Dzięki za pomoc. Otóż jeżdżę na półsyntetyku Castrol 10w40.Nie zauważyłem, aby kopcił.Przejechałem około 2,5 tys. km. z czego połowę w trasie, a poziom na bagnecie z maximum obniżył sie do minimum. Zdarzało się, że w trasie miejscami jechałem 160-180 km/godz. Jak można jednoznacznie zlokalizować czy to pierścienie, czy uszczelniacze?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

03 Lis 2010, 12:11

Zużycie oleju masz w normie.Tylko moim zdaniem słaby olej jak na silnik ZETECa.Powinnien być zalany syntetyk.Osobiście nie szukałbym przyczyny zużycia oleju,zmień w pierwszej kolejności na inny olej(inna marka).Jeżeli zdecydujesz się na ingerencje w silnik to zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworowych.W tym celu nietrzeba zdemontować głowicy,koszt robocizny ca.100zł,części ca.50zł.Jeżeli zdecydujesz sie na wymiane pierścieni to będzie to koszt w granicach 1000zł,więc dolewanie oleju jest tańszą opcją.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

04 Lis 2010, 12:05

Dzięki Leopard za rady.Wydaje mi się, że zużycie na miarce od max. do min. to co najmniej 1 litr oleju. Przejechanie na litrze 2,5 tys. km to chyba więcej niż norma. Silnik ten trochę stał nieużywany, więc może rzeczywiście uszczelniacze trochę sparciały. Ale słyszałem, że w silniku 1,6 Zetec SE z 2002 r.trzeba zdejmować głowicę, aby wymienić uszczelniacze. Chyba, że zdradzisz jak to zrobić bez zdejmowania głowicy.Bo rzeczywiście koszty jakie podajesz przy wymianie uszczelniaczy mogę zaryzykować.
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

04 Lis 2010, 15:02

opisu jaki podałeś to masz silnik 100 konny czyli 1.6 16V. Wymiana uszczelniaczy zaworowych to troszkę skomplikowany proces i raczej bez odpowiednich narzędzi i przyrządu do rozpinania zaworów nie masz co do tego się zabierać. sam proces w skrócie wygląda następująco :
1 demontaż wszystkiego nad pokrywą zaworów tj przewody WN, rura powietrza, przewody podcisnin itp.i wszystko to co znajduje sie nad pokrywą zaworów.
2 demontaż osłon rozrządu + rozpięcie rozrządu
3 demontaż pokrywy zaworów
4 demontaż wałków rozrządu uwaga każdy mostek ma numer i musi być montowany w to samo miejsce !!!
5 wyjęcie popychaczy warto zamontować je w te same miejsca
6 i rozpinanie zaworów tutaj zaczyna się gimnastyka: Jak nie demontujemy głowicy a robimy to na aucie to musisz zadbać o to aby kanały spływowe do oleju były zablokowane np. czystą szmatką chodzi o to że zawory zapinane są na tzw. zamki i są one małe a jak zleci to siłą złośliwości trafi akurat na otwór spływowy i zleci na dół silnika. pół biedy jak spadnie do miski olejowej i wypłynie z olejem, jak nie to miskę musisz ściągać i dodatkowa kupa roboty. Kolejność rozpinania jest taka tłok do górnego położenia i i wówczas na tym cylindrze rozpinasz zawory .wówczas tłok nie pozwoli zlecieć zaworowi do środka czyli: tłok na pierwszym cylindrze w górze robisz zawory pierwszego i ostatniego -rozpinasz, zdejmujesz uszczelniacz osadzasz nowy i spinasz z powrotem , przekrecasz wał aby tłok na drugim był w górnym położeniu i działasz na pozostałych czyli 2 i 3 cylindrze.
7 cofasz wał do pozycji neutralnej -tłoki na wszystkich cylindrach jednakowo (pośrodku) montaż popychaczy i wałków. skręcając wałki pamiętaj o równomiernym dokręcaniu mostków inaczej może pęknąć i wtedy jest "pozamiatane" sprawdź czy wałki obracają się normalnie i się nie blokują .
8. osadzasz nowe uszczelniacze na wałki zakładasz koła rozrządu ustawiasz wałki na blokadę ustawiasz wał zakładasz rozrząd, skręcasz ,sprawdzasz czy jest ok jak tak to montujesz resztę bajbetli i po sprawie.
co do kosztów to gumki zaworowe około 80 zł komplet zależy w którym sklepie uszczelniacze wałka po około 17 -25 zł sztuka + uszczelka pokrywy zaworów .
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

05 Lis 2010, 11:05

Serdeczne dzięki Arciasty za rady. Tylko jak rozpoznać, że branie oleju to wina uszczelniaczy, a nie pierścieni? Oczywiście sam tego robił nie będę. Chcę to zlecić mechanikowi.A może wykonujesz takie usługi? Jeżeli tak, to ile to mogłoby potrwać i ile kosztowałaby robocizna?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

05 Lis 2010, 19:50

Liluniek najprościej wykręcić świece i już masz wstępną diagnozę. Jeżeli będą czarne zanagarzone i jakby były utytłane w sadzy to niedobrze sugeruje pierścienie ale powinno sie to objawiać również kopceniem ( rozgrzany silnik i pełne obciążenie). uszczelniacze można wychwycić po długim postoju np noc, odpalając auto: delikatne zakapcanie, mała chmurka które po chwili ustaje. Co do kosztów to taka operacja w granicach 400-500 pln no chyba że jeszcze dochodzi rozrząd bo po rozebraniu dopiero widać co mamy (ja zawsze zakładam chociaż nowy pasek) czas około 8h.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

07 Lis 2010, 21:24

Tragedii nie masz. Od min do max masz 0,6L. Więc litr oleju spala si na około 4,5/5tys. km

Ja bym chciał by w moim fordzie tak mało oleju palił. Mi od min do max ubywa przez 1000km. A mam 0,5L między min a max.

Jeśli chcesz to wlej ceramicer (ceramizer.pl). Ja wlałem go 1,5 roku temu i przejechałem 15tys. Zużycie oleju spadło z 0,5L/600km na 0,5L/1000km. Polecam jedyne czym ryzykujesz to tym że nie zadziała i kasa będzie wydana na darmo.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

07 Lis 2010, 23:58

No tez uwazam ze spalanie oleju w normie po pierwsze diesel zawsze musi troche oleju wziasc a po drugie to czytalem w auto swiecie artykul o dieslach ze normalny silnik w trakcie normalnej pracy ma prawo na 1 tys km wziasc od 0,5 do 1 l oleju
<ZABRZAN>
Ciało rzucone na łoże traci na oporze :)
zabrzan13
Aktywny
 
Posty: 265
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 11 02 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes ML w163
Silnik: 2.7 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

08 Lis 2010, 00:38

Zabrzan w łopis się wczytaj :wink: bo przecież o focusie- silnik benzynowy tu chodzi.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

08 Lis 2010, 20:57

w auto swiecie artykul o dieslach ze normalny silnik w trakcie normalnej pracy ma prawo na 1 tys km wziasc od 0,5 do 1 l oleju


Teoretycznie. W praktyce biorą bardzo mało. Dla przykładu producent pisze że w brata Megane silnik PB teoretycznie powinien normalnie wziąć 0,5L oleju na 1000km a w praktyce bierze 0,5L na 5000km.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

08 Lis 2010, 22:12

Maki napisał(a):
w auto swiecie artykul o dieslach ze normalny silnik w trakcie normalnej pracy ma prawo na 1 tys km wziasc od 0,5 do 1 l oleju


Teoretycznie. W praktyce biorą bardzo mało. Dla przykładu producent pisze że w brata Megane silnik PB teoretycznie powinien normalnie wziąć 0,5L oleju na 1000km a w praktyce bierze 0,5L na 5000km.
producent zakłada maksymalne dopuszczalne zużycie,
i należy martwić się jeżeli przekracza norme założoną przez producenta, ale też jeśli nie zużywa w ogóle :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lis 2010, 22:12

Zależy z jakimi prędkościami się poruszasz silnika zaczyna brać olej powyżej 150 km/h.
Jeżeli hamujemy silnikiem z takiej prędkości to olej przedostaje się przez uszczelniacze na zaworach.
W nowych silnikach fiata jakiś dowcipniś skonstruował pierścienie olejowe i rowki w tłokach na nie. Jeszcze tego silnika nie rozbierałem więc nie wiem co tam zmieniono.
Ford miał dobre uszczelnienia na zaworach w odróżnieniu od opla gdzie po 100 kkm uszczelniacze były twarde jak kamień.
Zmiana oleju czasem pomaga.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704