Do 10 tys - tani i trwały

03 Lip 2018, 10:22

Cześć wszystkim!
Z uwagi na to, że mój Scenic odmówił posłuszeństwa szybciej, niźli miał, poszukuję auta. Jestem na etapie poszukiwania modelu, potem dopiero poszukam konkretnych ogłoszeń.

* Budżet - do 10 tys (na samo auto, budżet awaryjny na wejście mam), ale jeśli byłoby około 8k, to byłoby... nie najgorzej.

* Wymogi - tutaj dwa podstawowe cele :
- tani w eksploatacji - zarówno w kontekście spalania jak i kosztów części. Oczywiście, wiadomo, że w samochód za 10 tys trzeba będzie wkładać - chciałbym tylko uniknąć modeli awaryjnych lub o specyficznej budowie wymagających dużych nakładów.

- zawieszenie - tutaj jedna z najważniejszych rzeczy. Chciałbym, by auto było możliwie nieskomplikowane i trwałe jeśli chodzi o zawieszenie. Scenic w tym momencie spalił całkowicie, miękkie zawieszenie pięknie płynie, auto jest komfortowe, ale jeżdżę głównie po kiepskiej jakości drogach (w tym codziennie dojazdówka polną drogą) i Scenic tutaj egzaminu nie zdaje - częstotliwość remontów zawieszenia mnie po prostu przerasta.

Jeśli chodzi o nadwozie, to nie mam sprecyzowanych wymagań. Może to być sedan, liftback, większy hatchback (te najmniejsze są poza zainteresowaniem), może być stosunkowo krótkie kombi (byle nie olbrzymie ;) ), minivan etc. Estetyka auta jest kwestią drugorzędną, chyba wolałbym, żeby było to starsze nadwozie z końcówki produkcji niż nowsze z jej początków (czy słusznie?).

Nie potrzebuję osiągów prędkościowych, kosmicznych mocy, na co dzień robię trasy po około 15 - 20 km w jednorazowo do pracy i z pracy, raz na jakiś czas trasa do 100 km w jedną stronę (więc skłaniam się ku benzynie, fajnie, gdyby silnik uciągnął LPG). Zazwyczaj autem będę jeździł sam, choć zdarza mi się wozić całą rodzinę więc nie może to być też segment aut najmniejszych.

Tak wypatrując doszedłem do wniosku, że jest kilka aut, które być może mogłyby tutaj zdać egzamin, np Skody (Fabia, Octavia - obie w wersji I polift) czy Ople (Astra G, Zafira A), ale że słabo się na autach i ich budowie znam - wolę podpytać Was o to, na jakie modele zwracać uwagę i jakie pułapki mogą się w nich kryć.
Matall
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Toruń

03 Lip 2018, 10:27

Matall napisał(a):Scenic tutaj egzaminu nie zdaje - częstotliwość remontów zawieszenia mnie po prostu przerasta.


Ha, a to ciekawe. W rodzinie jest Scenic, użytkowany tylko na wsi, po polnych drogach, z dziurami, kamieniami, jakoś łaskawie nie jest traktowany (aż podskakuje) i zawieszenie od kilku lat bez zmian. Może wystarczy zamontować coś lepszego niż najtańszy zamiennik i problem zniknie? Tak tylko mówię.

Fabia po Scenicu to będzie żart. Octavia ok ale będzie mniejsza, Astra to samo, na Zafirze się nie znam.

Od siebie: Pug 406, S40, Pug 307, Vectra B, więcej do głowy mi nie przychodzi, przejrzyj kilka ostatnich stron na forum i znajdziesz 10 aut do wyboru (codziennie ktoś ma takie same wymagania jak Ty).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lip 2018, 11:22

Może coś z tych?
[link do oferty na Olx wygasł] - tylko z gazem ma się tak średnio.
[link do oferty na Olx wygasł] - długi przegląd i opłaty tylko z ceną trochę zaszalał..
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - tylko nie wiem jak u Ciebie z 3drzwiami.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012