Do 15 tys., 3 drzwiowe coupe/hatchback do miasta

02 Paź 2015, 18:38

Cześć,

poszukuję samochodu dla siebie do poruszania się po mieście. Głównie krótkie dystanse 7-10 km. Rocznie przewiduje ok. 10 tys. km. Budżet to 15 tys. aczkolwiek chcę zmieścić się w tej kwocie z doinwestowaniem samochodu na start. Samochód ma mi posłużyć 1-1,5 roku.
Będę głównie podróżował samemu, stąd preferencja na auta 3 drzwiowe (bardziej mi się podobają). Co do mocy i wyposażenia nie mam specjalnie preferencji.

Z aut które do tej pory oglądałem najlepsze wrażenie zrobiły na mnie:
[link do Gratka wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

Krótkie podsumowanie po oględzinach:
Seat - silnik suchy, do zrobienia rozrząd (~1000zl). W środku zadbany, lekkie obrysowane z tyły od strony kierowcy, urwany zaczep błotnika (odgina się na ok 1 cm, zachaczony słupek na parkingu), wymieniana przednia szyba, parujące reflektory. Prawdopodobnie wcześniejszy właściciel miał stłuczkę parkingową - wymieniony prawy reflektor, lakierowany prawy błotnik. Poza tym świetnie się prowadzi, skrzynia pracuje bardzo dobrze. Sprowadzony z niemiec, pierwszy właściciel w Polsce. Dodatkowo w samochodzie wymieniana była pompa wspomagania.

Citroen - Silnik lekko mokry, widać wycieki przy uszczelce przy głowicy, silikon dokoła uszczelki(!). Rozrząd zrobiony przy +-80 tys. km. Skrzynia ok. Znacznie nowocześniejsze wnętrze, bogatsze wyposażenie w porównaniu do Seata (tempomat, kierownica wielofunkcyjna, komputer pokładowy, boczne poduszki, alufelgi). Ciekawsza bryła samochodu (tył zaprojektowany pod coupe) Wymieniona przednia szyba, źle spasowany prawy przedni błotnik (nie wygląda na nic poważnego, ale i tak bym sprawdził). Kupiony w Polsce, 3 właściciel.

Oba samochody wyglądają dobrze. Podwozie raczej nie klejone, podłużnice proste. Przed zakupem zabrałbym jeszcze samochód na szczegółowe sprawdzenie.

Co myślicie o tych opcjach? Seat wydaje mi się pewniejszą opcją pod względem technicznym, natomiast w Citroenie czuć nowocześniejszy środek i o wiele ciekawszy design (coupe!). A może powinienem rozglądać się dalej?

Dziękuje za pomoc w wyborze! :)

Edit: preferowałbym kupić coś w okolicach trójmiastach, ze względu na ograniczoną możliwość poruszania się po Polsce.
lariend
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

02 Paź 2015, 21:48

Już chciałem napisać, że Ibiza za tania jak na polifta, no ale doczytałem post do końca i wszystko stało się jasne :) Z tych dwóch zdecydowanie wybrałbym Ibi, bo:
- będzie tańsza w utrzymaniu od C4,
- to auto, w którym nie ma za bardzo co się psuć (w C4 elektronika żyje swoim życiem),
- w zupełności wystarczy do takiego użytkowania i rocznych przebiegów,
- łatwiej ją sprzedasz (kumpel teraz boryka się z takim problemem - zerowe zainteresowanie, pomimo, że jego C4 jest w świetnym stanie).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Paź 2015, 23:12

Dla mnie ta Ibiza jest zbyt tania...one chodzą po 15 tys a tutaj ktoś tak sobie zszedł..także wkład to wg mnie spokojnie ze 3-4 tys i może będzie ok..im auto w lepszym stanie tym więcej ktoś chce, cudów nie ma.
Oprócz tego silnik 1,4...75 KM..wystarczy takie cos? czyli żółw i auto które jak osiągnie 130 km/h to raczej trzeba powoli zwalniać bo się nie wytrzyma od hałasu silnika. Vmax ok 170 km/h

Ja proponuje zakupić może ciut starsze ale bardziej dynamiczne i fajniejsze Audi A3/ Golf IV 1,8T + ewentualnie lpg. Duża frajda, fajne osiągi i dobre auta.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2015, 23:17

Co Ty masz z tym Golfem? :o Jest temat, w którym byś go nie polecił?
Lovato34 napisał(a):Oprócz tego silnik 1,4...75 KM..wystarczy takie cos? czyli żółw i auto które jak osiągnie 130 km/h to raczej trzeba powoli zwalniać bo się nie wytrzyma od hałasu silnika. Vmax ok 170 km/h
Nie wiem czy zauważyłeś, ale to ma być auto do miasta :sly: poza tym w PL legalnie 170 nie pojedziesz, chyba że na 2, przepraszam, 1.5 toru wyścigowego :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Paź 2015, 23:28

Lovato34 napisał(a):Oprócz tego silnik 1,4...75 KM..wystarczy takie cos? czyli żółw i auto które jak osiągnie 130 km/h to raczej trzeba powoli zwalniać bo się nie wytrzyma od hałasu silnika. Vmax ok 170 km/h


Jak byłoby to normalne 1,4 16v to spokojnie starczy ale jest to wieśwagenowa ściema wiec odczucia są takie jak opisujesz.

Lovato34 napisał(a):Ja proponuje zakupić może ciut starsze ale bardziej dynamiczne i fajniejsze Audi A3/ Golf IV 1,8T + ewentualnie lpg. Duża frajda, fajne osiągi i dobre auta.


Po co proponujesz auta z silnikami dosyć paliwożernymi które niby okejowo jadą tylko że jeżeli ktoś wyraźnie nie potrzebuje tego okejostwa to 1,8t. jest przerostem formy nad treścią.
No i jeszcze nie dopatrzyłeś jednego tematu czyli że będą robione dystanse około 7km. więc silnik z turbo :no:

Tu wystarczy dobry 1,6 i jest gitara... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Paź 2015, 23:32

Lovato34 napisał(a):Ja proponuje zakupić może ciut starsze ale bardziej dynamiczne i fajniejsze Audi A3/ Golf IV 1,8T + ewentualnie lpg. Duża frajda, fajne osiągi i dobre auta.

Tak 150 KM w mieście będzie bardzo mało palić :roll: Co prawda silnik świetny dynamiczny i dobrze się gazuje ale nie warto go brać do miasta. Ibiza 1,4 wystarczy w zupełności. Zaryzykuję nawet stwierdzenie że 1,2 na miasto będzie dobre choć osiągi nie powalają ale w mieście się nie liczą aż tak bardzo.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Paź 2015, 01:45

Ten model ma 85KM.

Za tanio.. hmm... Na zagranicznych serwisach Ibizy z podobnych lat i podobnym przebiegiem są w podobnych cenach. Z tego co wiem, wcześniej stała w okolicach 14 tys., ale nie było wielu zainteresowanych. To dobrze, czy źle?
Samochód planuje sprawdzić w jakieś stacji kontroli pojazdów. ASO czy nie? Wiem też, że przy takiej kontroli można wybrać różne warianty sprawdzenia samochodu. Na które powinienem kłaść szczególny nacisk? Geometria, układ kierowniczy, silnik? Orientujecie się jakie są ceny takich usług?

Z chęcią wziąłbym coś mocniejszego :D Ba, nawet takie oglądałem. Niestety, podróżować muszę po głównych ulicach, często w godzinach szczytu. Jak na to nie spojrzę, liczby się nie dodają :no: Dodatkowo, samochód ten nie ma mi służyć na długi okres czasu (1-1,5 roku). Wtedy planuje uderzyć w coś z większym budżetem. Być może warte dodania byłoby, że będzie to mój pierwszy własny samochód, więc wydaje się to być sensowna opcja na dotarcie się młodego kierowcy :)

A może jednak powinienem rozglądać się dalej?
lariend
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

03 Paź 2015, 08:14

Lovato34 - po to wymyślono autosegmenty, żeby każdy mógł wybrać coś dla siebie, w zależności od swoich potrzeb. Miałem A3 z tym silnikiem i krótkie odcinki w mieście równały się tankowaniu co kilka dni - nie o to chyba chodzi autorowi tematu...Zmieniłem je swego czasu właśnie na Ibizę 1.4 i przez pewien czas (dopóki nie musiałem jeździć nią regularnie w trasy) byłem z niej bardzo zadowolony.
1.4 16v niezależnie od wersji mocowej to całkowicie wystarczający silnik do miasta, ładnie brzmiący i naprawdę fajnie przyspieszający (nie ma problemu ze sprawnym włączeniem się do ruchu/startem spod świateł):

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Według mnie to świetne auto dla początkującego kierowcy - oczywiście ten konkretny egzemplarz należy dokładnie sprawdzić, bo cena faktycznie trochę podejrzana.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna