Do 15 tysięcy - lpg, dymamiczny, trwały

10 Maj 2016, 11:50

Witajcie :)

Otóż zastanawiam się nad wymianą e36 moją. Niestety poprzedni właściciel nie wspomniał faktu, że auto bierze olej w dużych ilościach i tak się borykam z bublem. Do tego zaczęła auto brać rdza i stoję przed wyborem: Wsadzić 5 tysięcy w e36 czy dołożyć i kupić coś lepszego :)

Zacznę wpierw od wymagań moich:
- obowiązkowo LPG - w mojej e36 spalanie w mieście (Warszawie) wychodzi 12- 13 litrów gazu (mam 2.5 motor), na trasie przy spokojnej jeździ 10 l gazu. Chciałbym żeby palił podobnie jak obecne auto
- dynamika - wiem, że ciężko będzie znaleźć auto, które będzie paliło mało, a jechało konkretnie. W swoim 170 konnym silniku nie narzekam na wyprzedzanie i chciałbym żeby było podobnie w nowym aucie. Ogólnie na trasach włączam tempomat na 110 i jadę, dopiero kiedy mam wyprzedzać to jest but.
- komfort - i znów ciężko będzie przebić e36. Nie liczę się z takim komfortem już, lecz żeby wygodnie było jechać w 4 osoby w trasę 250 km. Ja jestem dość duży (190 cm) i chciałbym się mieścić za fajerą :). Obowiązkowo musi być klimatyzacja
- Segment auta - no i tu mamy dowolność :) Jeżdżę głównie po mieście, ale też 2 razy w miesiącu w trasy 200 km. Teraz mam kombi i wymiar mi pasuje, lecz jak bym miał wsiąść w jakiegoś hatchbacka to też bym się odnalazł :)
- Utrzymanie auta - wolę żeby części były troszkę droższe, ale nie trzeba było ich wymieniać co rok (audi przez swoje zawieszenie cholerne odpada).

To tyle z moich wymagań :) Teraz przybliżę troszkę poza tematem o co chodzi.
Chciałbym po wakacjach zakupić auto na spokojnie, jeżdżąc do tego czasu tym swoim. Powiem szczerze, że wszyscy narzekali na koszt utrzymania BMW, a ja oceniam go na niskim poziomie. Problem jest inny... jest to fala psujących się rzeczy i problem z dojściem do rozwiązania (W samo zweryfikowanie, gdzie spieprza olej wpakowałem 1500 zł i nie znalazłem rozwiązania).
Wiem, że rocznikiem się nie jeździ ani przebiegiem i sam wyznaje tą zasadę. Jednakże, tym razem chyba wolałbym kupić młodsze auto - również zadbane, ale mniejsze w niższym standardzie. Rozważam taką opcje.

Również nie chciałbym mieć auta, które ma jakieś drogie bolączki. Chętnie przytuliłbym auto z turbo i jestem gotów je regenerować raz na jakiś czas, ale takie pomoce jak "dwumas" są dla mnie irytujące, bo jest to niepotrzebna machina napędzająca kieszeń producentów.
Najchętniej to bym został przy swoim aucie. Miałem już szukać silnika na przekładkę i go wmontować, ale ostatnio przy wymianie kół jak mi kolega powiedział "podłoga zaczyna Ci się sypać" to stwierdziłem, że to nie ma sensu. Przy zakupie było wszystko ideolo, żadnych oznak rdzy. A mam go od roku.

Możecie coś polecić w tej kwocie? Jako, że budżet jest płynny bo wynosi między 15-20 tysięcy to wolałbym kupić coś w tej dolnej granicy, gdyż niedługo szykuje mi się przeprowadzka na swoję i trzeba będzie włożyć paręnaście tysięcy w remont.
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

10 Maj 2016, 12:24

Ode mnie Volvo s80 albo Saab 9-5
Albo taki Legend
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Link poglądowy

Edit
Dodam jeszcze Lexusa GS300 ale to twoja górna granica ceny ~20k
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

10 Maj 2016, 12:39

Nad Volvo wcześniej się zastanawiałem, szczególnie w wersji silnikowej T4. Ale dziś stwierdzam, że rzadko wykorzystuje w swoim potencjalną moc.

Swoim przez rok, raz osiągnąłem prędkość 180 km/h (licznikowe, więc pewnie 160 rzeczywstiego). Nawet na autostradzie był tempomat grany na 110 km/h. Nie wiem czy gdzieś wykorzystałbym taką moc. Raczej mam lekką nóżkę, jedynie się robi ciężka przy wyprzedzaniu.

A coś z mniejszego segmentu? Zastanawiałem się nad Astrą H, Kią Ceed (ale tu zbyt mały budżet chyba).
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

10 Maj 2016, 13:18

No to musisz się zastanowić co chcesz , bo pierw piszesz że chcesz auto dynamiczne i wygodne. A potem chcesz auta z segmentu C gdzie tego nie uświadczysz , i przy twoim wzroście nie wiem czy ktoś wygodnie siądzie za tobą.

Jak dla mnie to powinieneś iść w auta co najmniej segmentu D , bo po przesiadce z e36 będziesz się dziwnie czuł.

Kijanke spokojnie znajdziesz coś za 20 k z początku roku produkcji .
Tylko że one miały wadliwe amortyzatory i kolumny kierownicze, dopiero po 2009 r poprawili to.

Z segmentu C możesz zerknąć jeszcze na
Civica 1.6 lub 2.0 (ten drugi to bardziej koło 20k )
Focusa 2.0 ale tu nie za bardzo z gazem
Corolle e12 1.6
Mazda 3 2.0
Fiat Bravo 1.4 T-JEt za 20 powinieneś coś znaleźć
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

10 Maj 2016, 13:39

Właśnie kolego napisałem, że komfortu nie przebije mniejsze auto i jestem gotów to znieść :)
A co do dynamiki to tak jak wspomniałem, wolę moment obrotowy niż liczbę koni :) No oczywiście również bym nie chciał, żeby silnik przy 120 się męczył i palił jak smok.

Jeździłem chevroletem Aveo 1.2 i nawet tam przyśpieszenie nie było takie złe :) Myślę, że jeśli masa własna auta będzie mniejsza to i mniejsza liczba koni wystarczy :) Dlatego też zastanowienie się nad turbo weszło w grę.

Myślałem też o zakupie Seat Leon 1.8T. Co o tym myślicie?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

28 Maj 2016, 17:41

Wracam ponownie z zapytaniem :)

A więc modyfikuje swoje wymagania, gdyż stwierdzam że nie potrzebuje szczerze wielkiego auta :)
60 % czasu jeżdżę sam, 35 % we dwójkę i pozostała część to reszta osób.
Auto nie musi być demonem prędkości, natomiast dobrze gdyby miało moc na wyprzedzenie tira na trasie - nic więcej mi nie trzeba :)
Poruszał się będę głównie po mieście i dystans w roku wyniesie około 12 000 km, zatem auto powinno być zasilane benzyną :) Gdy zacznę więcej jeździć i auto zostanie ze mną na dłużej to zamontuje instalacje gazową (więc powinno być na nią odporne).

Nie chce mieć w aucie takich kosztownych gadżetów jak dpf czy dwumas.

Auto może być 4 osobowe i dlatego zacząłem myśleć nad Oplem Signum. Co myślicie o tej propozycji?

Ostatni wymóg to dobra blacha, nie chce znów patrzeć na ogniska korozji :)
Niestety budżet wolałbym żeby zatrzymał się na 15 - 17 tys. złotych.


Co możecie zaproponować?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro na FIA WEC, Bahrajn
    Od następnej rundy FIA WEC w Bahrajnie w wyścigach wezmą udział dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro. Będzie to pierwszy start prototypowego pojazdu marki Audi na piaskach pustyni. Jazda nocą i wysokie temperatury to ogromne ...

29 Maj 2016, 11:47

Skoczek135 napisał(a):Nie chce mieć w aucie takich kosztownych gadżetów jak dpf czy dwumas.

Koła dwumasowe są też w benzyniakach od +/- 150KM w górę ale nie dostają tak jak w dieslach z powodu mniejszego momentu obrotowego

Signum jest ok. W tej cenie znajdziesz głównie 1,8. Mooooże się trafi 2,0T. Jak Signum to może Saab 9-3 (podobna konstrukcja i silniki)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Maj 2016, 12:02

Wiem doskonale bo sam mam teraz 170 koni i jest dwumasa, jednakże ta w BMKach jest całkiem solidna :)

A może znajdzie się coś bez dwumasy tak do 150 Koni, ale z turbem? :) jakoś wolę od czasu do czasu zregenerować turbinę niż wymieniać dwumas :p

Nad Saabem się zastanawiałem, ale on jest wielkościowo podobny do mojego e36 i nie wiem czy nie znalazłoby się coś mniejszego, ale odrobinę młodszego i tańszego w utrzymaniu :)
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

29 Maj 2016, 12:13

Z turbo każdy ma dwumasę chyba. Ale co to jest dwumas jak np. wytrzymują w takim VW czy Audi 1,8T po 300-400tys. i kupa ludzi nie wie, że ma.
Na dwumasę można narzekać w moim aucie, gdzie kosztuje prawie 3000zł. Ale też się nie psuja, a najczęściej wymieniają ją CI, którzy muszą mieć ideał (tak mają lexiarze)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Maj 2016, 13:25

Wiesz, jeśli dwumas będzie w kwocie do 1000 złotych i nie będzie padał co 100 kkm to jestem w stanie go znieść :)

U mnie podobnie kosztuje i dlatego się obawiam bo jeśli padnie to naprawa może wynieść więcej, niż bym wziął za auto.

A jakieś solidne auta z mniejszymi pojemnościami, ale na turbie są w tej cenie? :)
Myślałem o zakupie Leona 1.8T ale po pierwsze wszystkie zajeżdżone, a po drugie strasznie się w tym wypadku płaci za sam koncern VAG. Ja nie jestem uprzedzony do marek bo to mocno stereotypowe myślenie, więc mogę jeździć Francuzami czy innymi na f :)

Myślałem nad:
- Honda Civic VII na Vtecu - ale tu nie wiem czy budżet pozwoli
- Opel Astra H - nie mam pojęcia jaki motor
- Fiat bravo - teraz za mały budżet

Co w takim segmencie aut?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

29 Maj 2016, 15:11

Można pomyśleć o Renault Lagunie II po fl 2,0T.

Civica kupisz z 1,6
Astra H z 1,8
Bravo nie do kupienia jak sam zauważyłeś, a na fajnego 1,4T-Jet trzeba z 22-23tys.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Maj 2016, 15:26

No civic i astra by się wpasowały na styk w budżet, jak patrzę.

Zerknąłem nawet na Kie Cee'd i w sumie patrzyłem na silnik 1.4 i jednak również za mały budżet :)

Jakie są bolączki Astry oraz Civica?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

29 Maj 2016, 15:29

W Civicu najczęściej padają łożyska w skrzyni biegów. Koszt najczęściej to z 700zł + robota.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Maj 2016, 15:43

Jeśli nie pada co 30 tysięcy kilometrów to jestem w stanie to przeżyć :)

Jak w Twoim odczuciu wypada porównanie ekonomiczności i przyzwoitej jazdy: Astry H 1.8 B vs Civic VII 1.6 VTEC?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

29 Maj 2016, 16:23

Civic będzie mniej palić przy podobnych osiągach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010