Do 20-25 tys do gazu

14 Cze 2016, 02:04

Witam, planuje niedługo zmienić samochód. Budżet w jakim chciałbym się zmieścić to 20-25 tys z naciskiem na ta dolną granice, ale nie będzie problemu z dołożeniem do tych 25 tys żeby kupić coś fajnego.

Samochód chciałbym kupić w samej benzynie i dołożyć do niego gaz - taka jazda mi najbardziej odpowiada.

Rocznie robię około 10-15 tys km, głównie przemieszczanie się po zwykłych drogach z miejscowości a do b, po mieście raczej mało jeżdżę.

Z tego co wstępnie przeglądałem byłbym zainteresowany
-vectra c 1.8 140 lub, 120 km
-bmw e46 - 1.8 lub 2.0, większych silników chyba bym nie chciał z powodu opłat
- Audi a3/A4 - 1.6 chyba za mały będzie zwłaszcza dla A4, jakie inne silniki jeszcze byście do gazu polecili? Jak sprawują się 1.8t w połączeniu z gazem?
-SEAT Leon II - jaki silnik do gazu?

Nie jestem nastawiony na jakiś konkretny model, chciałbym żeby samochód jak najlepiej sprawdzał się w połączeniu z gazem, miał w miarę przyzwoite wyposażenie.

Czy w tej cenie znajdę jeszcze jakaś ciekawa propozycje, czy rozglądać się za wymienionymi wyżej modelami? Chciałbym jeszcze o doradzanie, jakie silniki w wymienionych samochodach najlepiej sprawdza się w gazie. Podczas jazdy po samochód będę oglądał kilka modeli i wybiorę po prostu ten w najlepszym stanie, a czy to będzie Audi czy opel zobaczę na miejscu. Głównie prosiłbym o pomoc w wyborze dobrego silnika do gazu.

Interesują mnie w tej cenie tylko sedan/hatchback coupe itd, kombi odpadają.
PamPamPam
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Polo

14 Cze 2016, 11:57

Vectra będzie dobra z tym silnikiem do gazu ale dynamiki nie uświadczysz
E46 nie warto kupować z tymi silnikami , jak już to tylko z r6
1.6 jest za słaby do a3 / leona a co dopiero do a4

A4 b6 jak już to 1.8 T do gazu się nada ale ma słaby wielowahacz

Leona tylko 1.6 ale straszny muł i sporo pali

W tej cenie zerknij na:
Fiat Bravo 1.4 T-jet
Opel Astra H 1.8 125km
Honda Civic VII 2.0
Honda Accord VII 2.0
Kia Ceed / Hyundai i30 1.6
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

14 Cze 2016, 16:07

Czemu nie polecasz 2.0 lub 1.8? Przyznam że właśnie to bmw mi się podoba i chętnie bym go kupił jeśli bym w dobrym stanie znalazł. Jeśli nie te, to jakie byś do gazu polecił właśnie z tego modelu? Sprawdziłbym ewentualnie jakie opłaty miałbym np przy 2.5l czy 2.8 jeśli gaz by tam się ładnie zgrywal. Dodam, że te 120 koni i więcej by mi wystarczyło na spokojnie.
PamPamPam
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Polo

14 Cze 2016, 17:28

Przy takich przebiegach pomyślałbym czy warto inwestować w LPG.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Cze 2016, 17:39

Dla mnie warto, kupuje samochód na kilka lat i te 3-4k włożone w instalację mi się zwrócą jak nie za 2, to za 4 lata. Nad tym już się nie zastanawiam, zależy mi tylko na dobraniu dobrego silnika do gazu żeby nie było z nim problemów i żeby samochód te kilka lat posłużył.
PamPamPam
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Polo

15 Cze 2016, 08:00

W takim razie odpowiedź masz bardzo prostą,bo jeżeli chcesz silnik który będzie trwała jednostką i zarazem dobrą pod lpg,to śmiało możesz szukać Opla Astry H 1.8 125km. Wiem,że auto do bólu nudne,ale i najtańsze w swojej klasie jeżeli chodzi o utrzymanie,części itd.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

15 Cze 2016, 08:24

Dzięki za propozycję, ale astra mi się kompletnie nie podoba. Wolałbym jednak vectre c jeśli w silnikach 1.8 140km lub 122km gaz będzie się ładnie spisywał.

Bardzo prosiłbym o ocenę tych silnikow:
1. Vectra C 1.8 122 km i 140 km
2. Bmw 1.8 lub 2.0 lub coś innego co polecacie do gazu - moc nawet z 1.8 by mi wystarczyła
3. Audi A4 1.8t - jak ten silnik by się nadawał do gazu? Może coś innego jeszcze?

Tak więc poszukiwania zawezam do tych modeli, ewentualnie jeszcze poprosiłbym opinie o hondzie accord. W oko wpadła mi Jeszce Mazda 3,jak w tym modelu wygląda sprawa z rdza i gazem?
PamPamPam
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Polo

17 Cze 2016, 16:35

Mazda 3 to troszkę inna klasa samochodu niż te wymieniane wcześniej. Bardziej porównywalna z astrą czy a3.

1. 122 na pewno ok, 140 nie wiem
2. Kupując BMW zawsze warto rozważyć 6-cyl. Dlaczego? Chodzi o stosunek spalania do tego, co samochód może Ci zaoferować. Wybierając takie 318/143km (właściwie to silnik 1.9) spalanie czy koszty napraw niewiele będą się różnić od np. 328 a mocy dużo mniej. Weź też pod uwagę, że samochody z większymi silnikami są z reguły lepiej wyposażone i zdecydowanie łatwiej trafić na egzemplarz, o który ktoś naprawdę dbał a nie był zwykłym dupowozem, który ma śmigać po kosztach. Twój wybór, jednak osobiście szukałbym R6.
3. Silnik bardzo spoko, ale uważam, że ceny vag-ów są za bardzo wygórowane.

Od siebie dorzucę coś, co jeszcze nie padło w temacie:
- saab 9-3, "vectra w szwedzkim opakowaniu", ta sama płyta podłogowa. Minus za jakość plastików, ale całość wygląda trochę mniej topornie niż w oplu. Benzyniaki 1.8t, 2.0t, 2.0T to ten sam, świetny silnik różniący się osprzętem
- volvo s60, wszystkie benzyniaki godne polecenia, w niektórych LPG można było zamówić w salonie
- volvo s40/focus II - bliźniacze konstrukcje, troszkę nowsze niż s60, również wydają się być ciekawą opcją
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Cze 2016, 19:50

A moze kolega zerknie na merca w203 wersja poliftowa? Nie ma sensu kupowac bmw lonizej 2l zwyczajnie braknie Ci mocy. Naped na tyl bardziej obciaza
energyy
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Śląśk

17 Cze 2016, 20:07

A w mercedesie co niby jest?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Cze 2016, 18:08

Panowie, sprawdziłem, przemyślałem i opłaty nie będą takie tragiczne przy pojemności 2.5 czy max 2.8 w bmw (spodobał mi się ten samochód i jeśli znajdę w zadowalającym mnie stanie bardzo chętnie kupię).

Tylko czego szukać? 1.8, 2.0, 2.2, 2.5, 2.8 czy czegoś innego? I bardzo proszę o opinie, jak w tych silnikach gaz się sprawdzi(a będę montował go na pewno i tutaj zdania nie zmienię), który jest najmniej zawodny, którego najchętniej szukać, którego omijać? O takiej właśnie opinii mi najbardziej zależy. Nie znam się za bardzo, po prostu to ponad 20 tyś jest i chcę w miarę rozsądnie za ten budżet wybrać, bo jednak trochę czasu musiałem odkładać żeby taką sumę odebrać.

Jednocześnie w dalszym ciągu nie odrzucam audi a4 i vectry c, tylko coś czytałem że audi 1.8t trzeba dobrze wystroić(ale tym będę się martwił po ewentualnym zakupie). I jak jest z vectrą i 1.8 144 km, bo panują skrajne opinie(można śmiało gazować i nie gazować, bo cośtam).
PamPamPam
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Polo

20 Cze 2016, 21:02

Vectra C z jednostką 1.8 140 KM nie posiada samoregulującego się luzu zaworowego. Temat ten był już omawiany milion razy na tym i innych forach z dokładnymi szczegółami. Lpg można założyć, tylko trzeba pamiętać o kontroli tego luzu najlepiej profilaktycznie co 30 tyś km.
Bardzo dobrze współpracującym z instalacją gazową w Vectrze jest silnik 2.0 turbo konstrukcji Saba, który zapewnia dużo lepsze osiągi przy nie dużo większym spalaniu.
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

20 Cze 2016, 21:46

Co do bmw im wiekszy tym lepiej nie ma drastycznej roznicy spalania. Slyszalem ze optymalny to 2.5 no sle jest moc ;) ale bedziesz mial ciezko znalezc zadbany egzemplaz wiekszosc po mlodych gniewnych. Temu zaproponowalem w203. MB nawet nie ma co porownywac do vectry. Inna jakosc materialow etc. Bys musial do kazdego sie przymierzyc i do bmw elegance c klasse oraz plasticovej vectry
energyy
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Śląśk

20 Cze 2016, 21:59

Jeśli chodzi o e46 to skupiłbym się przede wszystkim na 328. Mimo pojemności moc w stosunku do 2.5 jest większa tylko o 1 KM. Dzięki temu krzywa momentu ma o wiele "lepszy" kształt, dzięki czemu samochód jedzie fajnie w niższym zakresie obrotów.
Był też 323, który tak naprawdę jest 2.5 z inną mapą. Sytuacja podobna jw. niższa moc z tej samej pojemności ale lepiej rozłożony moment. Problem w tym, że to już leciwa konstrukcja.

330>328>325>323
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lip 2016, 18:25

Jeszcze raz ja, prosiłbym o ocenę silnika 2.0 130km Audi A4 b6 2.0. Nie chodzi o moc, ale o awaryjność, czytałem trochę opinii że silnik jest awaryjny, a jest też pełno opinii, że silnik jest dosyć fajny i w porządku.
PamPamPam
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Polo