REKLAMA
Witam
Na koniec roku planowałbym zmianę samochodu (obecnie V50 2.0D).
Moje wymagania to
- Kwota do 55 000 zł
- Powyżej 2013 roku
- Poniżej 100 000 km przebiegu
- Niezawodność
- Silnik benzynowy wolnossący
- Obecnie średni roczny przebieg to 9-11 tyś km. Przypuszczalnie wzrośnie do około 13 tyś km.
Auto będzie używane:
- co drugi weekend trasa 100 - 300 km w jedną stronę
- w tygodniu sporadycznie po mieście (zakupy)
- 2-3 razy w roku trasa 700 km w jedną stronę
Z powyższych wynika że silnik diesla również by był odpowiedni, jednak obecnie mam diesla i na trasie spisuje się super (ogólnie obecne auto na trasie to rewelacja) jednak zależy mi możliwie na jak najmniejszej bezobsługowości (mam na myśli awarie, multum elementów osprzętu silnika na których awarię tylko czekam). O ile koszty wymian (sprzęgło dmumasowe, turbina, wtryskiwacze, pompy CR, EGR, DPF) mam wliczone o tyle świadomość że zaraz coś może się skończyć i auto będzie 2 dni w serwisie, mnie mocno odpycha od diesla. Zwłaszcza że nie mam szczęścia do mechaników. Mimo tego że auto więcej stoi to oczekuję tym bardziej że będzie na mnie czekać:)
Dodatkowo obecnym autem jeżdżę już 4 lata i mam ochotę zmienić na coś nowego.
Idealny samochód :
- Reflektory ksenonowe
- Czujnik deszczu, podgrzewane fotele
- Foremny bagażnik
- Wspominania wcześniej prostota z jednoczesną minimalną awaryjnością
- Moc pozwalająca wyprzedzić TIR-a i bezproblemowo rozpędzić się do tych 150 km/h
- Wyciszenie pozwalające przy 120 km/h na rozmowę z pasażerem , bez podnoszenia głosu
- Obsługa CarPlay
- Relingi (ale to w htb raczej niemożliwe) do mocowania rowerów
Z moich poszukiwań wynikły takie oto samochody:
- Honda civic iX
- Mazda 3 III
- Toyota Auris II
- Kia Ceed II
Może macie jakieś inne typy, ewentualnie może się wypowiecie na temat wyżej wymienionych.