Do 55 tyś, benzyna, kombi lub hatchback, niezawodność

19 Wrz 2019, 20:11

Witam

Na koniec roku planowałbym zmianę samochodu (obecnie V50 2.0D).
Moje wymagania to
- Kwota do 55 000 zł
- Powyżej 2013 roku
- Poniżej 100 000 km przebiegu
- Niezawodność
- Silnik benzynowy wolnossący
- Obecnie średni roczny przebieg to 9-11 tyś km. Przypuszczalnie wzrośnie do około 13 tyś km.

Auto będzie używane:
- co drugi weekend trasa 100 - 300 km w jedną stronę
- w tygodniu sporadycznie po mieście (zakupy)
- 2-3 razy w roku trasa 700 km w jedną stronę

Z powyższych wynika że silnik diesla również by był odpowiedni, jednak obecnie mam diesla i na trasie spisuje się super (ogólnie obecne auto na trasie to rewelacja) jednak zależy mi możliwie na jak najmniejszej bezobsługowości (mam na myśli awarie, multum elementów osprzętu silnika na których awarię tylko czekam). O ile koszty wymian (sprzęgło dmumasowe, turbina, wtryskiwacze, pompy CR, EGR, DPF) mam wliczone o tyle świadomość że zaraz coś może się skończyć i auto będzie 2 dni w serwisie, mnie mocno odpycha od diesla. Zwłaszcza że nie mam szczęścia do mechaników. Mimo tego że auto więcej stoi to oczekuję tym bardziej że będzie na mnie czekać:)
Dodatkowo obecnym autem jeżdżę już 4 lata i mam ochotę zmienić na coś nowego.

Idealny samochód :
- Reflektory ksenonowe
- Czujnik deszczu, podgrzewane fotele
- Foremny bagażnik
- Wspominania wcześniej prostota z jednoczesną minimalną awaryjnością
- Moc pozwalająca wyprzedzić TIR-a i bezproblemowo rozpędzić się do tych 150 km/h
- Wyciszenie pozwalające przy 120 km/h na rozmowę z pasażerem , bez podnoszenia głosu
- Obsługa CarPlay
- Relingi (ale to w htb raczej niemożliwe) do mocowania rowerów

Z moich poszukiwań wynikły takie oto samochody:
- Honda civic iX
- Mazda 3 III
- Toyota Auris II
- Kia Ceed II

Może macie jakieś inne typy, ewentualnie może się wypowiecie na temat wyżej wymienionych.
pazuzu88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 06 03 1988
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

19 Wrz 2019, 21:22

Powiem szczerze, że na przekór Tobie rozważyłbym jeszcze jednak diesla.
Auta, które wskazałeś owszem będą niezawodne pod względem silnikowym, ale dynamika w trasie będzie słaba (zwłaszcza w takim Aurisie 1.6). Wyciszenie będzie takie sobie, a przy 150km/h wręcz kiepskie. Do tego znalezienie auta z takim wyposażeniem jak chcesz: ksenony, podgrzewane fotele, Car-play nie będzie łatwe.
Z nowych diesli polecam 2.0 HDI w Peugeot 508 SW:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Stosunek cena/jakość/rocznik bardzo korzystna.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Paź 2019, 10:07

Dziękuję za odpowiedź. Diesel niestety odpada całkowicie.
Budżet mógłbym naciągnąć do 60 tys. Mógłbym poczekać troszkę dłużej.
Tylko przy 60 tys za civica IX 1.8 (który najbardziej trafia w moje oczekiwania) dostaję rocznik ~2015 i około 80 tyś przebiegu. A to już jest blisko kwot za nowe samochody. Dlatego zastanawiam się czy nie wziąć czegoś nowego na raty np 50% i reszta w ratach lub 3x33% i kupno czegoś nowego w okolicach 85-90 tys. Np Hyundai I30. Myślę że finansowo bym to udźwignął, zwłaszcza że było by to rozłożone w czasie, do tego mam samochód nowy na gwarancji. Przy zakupie nowego planowałbym pojeździć autem najdłużej jak się da, jednak nie krócej niż 7-8 lat.

Przeraża mnie myśl wydania 60 tyś i latania do mechaników średnio raz na 3-4 miesiące. Z tego co czytam przy nowych autach wizyty w ASO ograniczają się do przeglądów zgodnie z książką, a ewentualne usterki są na tyle mało szkodliwe że zgłaszane są też wtedy.

Na ten teraz myślę nad
- Civic IX 1.8 ~ 60 tyś zł
- Auris 1.6 - 60 tyś zł używany / 75 tyś zł używany z niskim przebiegiem z salonu na raty
- I30 1.4 T - 90 tyś zł nowy raty 3x33%

Z opcją nowy jest jeszcze Skoda Scala. Atrakcyjna cena, atrakcyjna możliwość rat. Z minusów to brak relingów, złe opinie o silniku 1.5 TSI, a 1.0 moim zdaniem za słaby.
pazuzu88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 06 03 1988
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Paź 2019, 11:55

1.5TSI to nowy silnik, za kilka lat bedzie mozna go ocenic czy jest dobry czy zly, ahh magia internetu :)
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Paź 2019, 12:44

Czyli rozumiem że wg Ciebie auta z silnikiem 1.5 TSI można spokojnie brać pod uwagę i dziesiątki tematów opisujące "skakanie obrotów" to raczej nieumiejętna obsługa lub inny splot wydarzeń?
pazuzu88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 06 03 1988
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Paź 2019, 16:12

Niczego takiego nie zaobserwowalem w autach ktore testowalem, a gdybym mial czytac fora i sugerowac sie opinia ludzi w sieci to nigdy bym niczego pewnie nie kupil
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Paź 2019, 23:39

Z tego co czytam to Twój zakup sprowadza się poniekąd do bazowania na stereotypach i strachu, a 2.0 HDi to praktycznie jeden z najlepszych diesli na rynku.

Ojciec kupił i30, po jeździe stwierdziłem, że i tak moje C5 z 2010 jest 100 razy lepsze. Nigdy w życiu bym nie wydał 90k na to auto.
Civic IX to tez przeciętne auto, VIII była sportowa i to był jej atut, IX jest bardziej rodzinna, przez to zatracila swój charakter i sprawia, że to nijakie auto.
W i30 masz w sumie "nowy" silnik z turbo, co będzie z nim za kilka lat nie wiadomo.
Jeśli nie kupowałbys jakiejś używki np. w Niemczech poprzez prywatny import to popatrz na nowe w PL, w Mazdzie 3 masz wolnossacy silnik, do tego sedan świetnie się prezentuje.
tomekdk
 

07 Paź 2019, 19:00

...a gdybym mial czytac fora i sugerowac sie opinia ludzi w sieci to nigdy bym niczego pewnie nie kupil
...

Tu się zgodzę że obecnie ciężko o dobry produkt. Jednak sam fakt zasięgania opini na forach/portalach itp uważam za coś normalnego. Zwłaszcza przy chęci wydania ~90 tyś zł. A jeśli nie ludzmi z sieci to czyich opini mam słuchać? Sprzedawców w salonach?

Z tego co czytam to Twój zakup sprowadza się poniekąd do bazowania na stereotypach i strachu, a 2.0 HDi to praktycznie jeden z najlepszych diesli na rynku.

Proszę o poradę w doradzeniu samochodu BENZYNOWEGO, o czym piszę w temacie jak i treści. A tu klasyk, poradzono mi Diesla:) I jeszcze uporczywe sugerowanie mi skąd sprowadza się mój zakup. Obecnie mam 2.0 D w Volvo jest to silnik grupy PSA. I ponawiam prośbę o nie polecanie mi samochodów z silnikiem diesla:) Co nie zmienia faktu że gdybym miał brać diesla to właśnie 508, ale ma być benzyna. Jeśli nowa to może być z turbiną, jeśli coś używanego to wolnossący.
pazuzu88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 06 03 1988
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Paź 2019, 20:04

pazuzu88 napisał(a):Z powyższych wynika że silnik diesla również by był odpowiedni, jednak obecnie mam diesla i na trasie spisuje się super (ogólnie obecne auto na trasie to rewelacja) jednak zależy mi możliwie na jak najmniejszej bezobsługowości (mam na myśli awarie, multum elementów osprzętu silnika na których awarię tylko czekam). O ile koszty wymian (sprzęgło dmumasowe, turbina, wtryskiwacze, pompy CR, EGR, DPF) mam wliczone o tyle świadomość że zaraz coś może się skończyć i auto będzie 2 dni w serwisie, mnie mocno odpycha od diesla. Zwłaszcza że nie mam szczęścia do mechaników.


Kolego ... piszesz, że masz diesla i świetnie się nim Tobie jeździ ... a chcesz benzynę, toteż piszę, że Twoje podejście do zakupu jest stereotypowe, co sam przedstawiasz później podając argumenty ... co to może się w dieslu zepsuć.
Myślałem, że może w jakiś sposób to Tobie uświadomię i nie będziesz się takim podejściem kierował.
Poza tym nikt rozumny nie będzie w stanie pojąć Twojej logiki, gdzie tak zachwalasz diesla ... i ni stąd, ni zowąd, chcesz benzynę, która w dzisiejszych czasach też potrafi być awaryjna, bo to nie chodzi o to, że silnik benzynowy jest bezawaryjny a diesla awaryjny, chodzi o to, żeby wybrać jednostkę, która jest bardzo udana.

A Ty sobie potencjalnie wybierasz i30 z 1.4T ... silnikiem, który jest na rynku świeżakiem, nikt nie ma pojęcia co się będzie z nim działo, kompletnie nie sprawdzony ... ale benzynowy.
pazuzu88 napisał(a):świadomość że zaraz coś może się skończyć i auto będzie 2 dni w serwisie, mnie mocno odpycha od diesla.

Jak już wspomniałem - kierujesz się stereotypowym podejściem, że diesel się może zepsuć a benzyna nie, i nie piszę tego, żeby się z Tobą sprzeczać, wchodzić w bójkę słowną ... tylko po to, żeby Tobie uświadomić, że Twoje podejście jest właśnie "zaślepione" antydieslowym myśleniem i mam nadzieję, że się Tobie oczy otworzą i powtórzę jeszcze raz, tak samo jak możesz trafić na awaryjny silnik diesla tak samo możesz trafić na awaryjny silnik benzynowy.
Poza tym Ossy i ja polecaliśmy Tobie jeden z najlepszych silników diesla na rynku.
tomekdk
 

07 Paź 2019, 23:00

pazuzu88 napisał(a):A jeśli nie ludzmi z sieci to czyich opini mam słuchać? Sprzedawców w salonach?

Chociazby w wyspecjalizowanych warsztatach zajmujacych sie danym typem silnika czy marki, tak jak wspomnialem gdybym czytal fora to nigdy w zyciu nie kupilbym auta z silnikiem TSI, tymczasem kupilem dwukrotnie 2.0TSI i jestem zadowolony, dzieki takim warsztatom poznalem wszystkie slabe strony silnika ktore pozwolily po zakupie odpowiednio zadbac o auto i cieszyc sie bezproblemowa eksploatacja
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna