Do jakiej temperatury można jeździć na letnich oponach?

09 Mar 2015, 09:45

@up spora racja ;)
Grzesieg1
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Audi 80 B4

09 Mar 2015, 10:28

Ja w zeszłym roku na jesień kupiłem wielosezonówki Uniroyal All Seasons Expert. Zima była jaka była, czyli troszkę mrozu, troszkę śniegu, troszkę ciepła i troszkę deszczu. Muszę powiedzieć, że jeździło mi się elegancko i nie odczułem różnicy między tymi oponami, a zimówkami, na których jeżdziłem przez ostatnie sezony. Dawały radę i na śniegu i na deszczu i na suchym. Ale temp. nie przekraczały 10 stopni, a temp. asfaltu była napewno niższa. Zobaczymy jak będą zachowywały się w lato, jak temperatura będzie powyżej 1o stopni i asfalt będzie ciepły.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Mar 2015, 10:30

Trzeba pamiętać, że wielosezonówki nie mają tej żywotności co opony sezonowe, szczególnie mocno się zużywają właśnie przy upałach.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

26 Mar 2015, 14:55

Wielosezonowe nadają się moim zdaniem głównie do suvów itd.
Letnie zawsze zmieniam na zimowe gdy temperatura spada do ok. 10 C.
jacus19
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przewodnik po hybrydowych SUV-ach Lexusa
    Segment SUV-ów nieprzerwanie rośnie. Rośnie też popularność hybryd. W bardzo istotnym stopniu przyczynił się do tego Lexus. To Japończycy pokazali pierwszego w historii luksusowego SUV-a, a później pierwszą ...