Dobór akmulatora VW Polo 9N 1,4 TDI 2003

07 Sty 2017, 13:06

Potrzebuję pomocy w doborze odpowiedniego akmulatora.
VW Polo 1,4 TDI 2003 r.

Dodam, iż interesuje mnie jak najlepszy stosunek jakość=cena i to, aby nie był jakoś przesadnie drogi, coby nie zrujnować zbytnio mojego studenckiego budżetu.
Samochód jest używany głównie w weekendy do robienia 300km tras, w tygodniu jeżdźony sporadycznie albo wcale. Zależy mi, aby nie było problemów z odpalaniem.

Dziękuję za odpowiedzi.
MattsF1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 20 07 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW POLO 1,4 TDI
Silnik: 1,4 TDI 75KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Sty 2017, 20:37

Kup aku taki, jaki zaleca producent, a więc zapewne taki, jaki masz w aucie zmonntowany obecnie. Przy zakupie warto zwrócić uwagę, by prąd rozruchowy był jak największy przy wymaganej pojemności. Od razu napisze, że kupowanie aku o większej pojemności niż zaleca producent mija się z celem.
Przy takim użytkowaniu samochodu w zimie możesz mieć problem z uruchomieniem silnika nawet przy najlepszym aku.
co do producenta, to myślę, że to chyba nie ma za bardzo znaczenia, ponieważ nawet najlepsi producenco zaliczają wpadki. A zdania użytkowników się jak zwykle podzielone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2017, 20:46

MotoAlbercik napisał(a):Kup aku taki, jaki zaleca producent, a więc zapewne taki, jaki masz w aucie zmonntowany obecnie. Przy zakupie warto zwrócić uwagę, by prąd rozruchowy był jak największy przy wymaganej pojemności. Od razu napisze, że kupowanie aku o większej pojemności niż zaleca producent mija się z celem.

Tutaj też zdania są podzielone. Na jednym z for dostałem odpowiedź, iż w przypadku silników diesla dobrze jest zakupić nawet - w moim przypadku - wersję z 72ah i jak największym prądem, np. 720A.
Na forach czytałem także różne opinie potwierdzające tę tezę.
Obecnie mam Vartę 63Ah, aczkolwiek nie wiem jak ona się sprawowała, bo samochód kupiłem w lecie i już wówczas akmulator kwalifikował się do wymiany.
MattsF1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 20 07 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW POLO 1,4 TDI
Silnik: 1,4 TDI 75KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Sty 2017, 17:48

To, o jakiej pojemności aku jest zamontowany w samocvhodzie decyduje producent. Pojemnośc aku uzalezniona jest od alternatora. W silnikach Diesla producent zawsze daje aku mocniejszy niż w silnikach benzynowych. Założenie aku o wiekszej pojemności jest teoretycznie bez sensu, ponieważ altek nie doładuje go i tak do pełna. Oczywiście kilka Ah to nie tragedia. Jak masz mieć np. aku o pojemności 72Ah, a założysz 75Ah to nic się nie stanie. Ale tak czy inaczej sens tego przedsięwzięcia będzie tylko wtedy, jak ten drugi będzie miał większy prąd rozruchowy.
Prawdą jest jednakże to, że mając Diesla należy szukać aku o jak największym prądzie rozruchowym.
Nie mam niestety na chwilę obecną nie mam dostępu do instrukcji twojego auta, ale w necie zapewne znajdziesz. Poszukaj w niej jaki aku ( o jakiej pojemności ) zaleca stosować producent. Musisz oczywiście zwrócić uwagę na fakt, że masz Diesla, więc aku mogą być dwa raodzaje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2017, 18:11

A ja ze swej strony dodam, że przy takim użytkowaniu auta, dobrze jest mieć tzw. ładowarkę podtrzymującą. Jak nie używasz auta-podłączasz ładowarkę, bezpośrednio do akumulatora w aucie(bez rozpinania) i masz cały czas naładowany akumulator. Ładowarki te ładują prądem 1A i mają automat wyłączający po naładowaniu do pełna.
A co do marki akumulatora, to z tych mniej markowych, bardzo dobre opinie zbierają; ukraińskie westa force i polskie zap sznajder.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3790
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2017, 12:18

Jenox R063622ZN. 63 Ah, 630 A. Sensowna jakość w bardzo przystępnej cenie. No i zawsze lepiej dać zarobić Polakowi niż zagranicznym koncernom.
izydor
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Stolica
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Skoda Octavia Scout 2.0 FSI - dane techniczne
    Skoda Octavia Scout powstała na bazie modelu Octavia kombi ktora wyposaźona była w napęd 4x4. Wersja Scout miała inny styl i większe umiejętności do jazdy w terenie. Odpowiednio przygotowane nadwozie pozwoliło na uzyskanie ...